CRP-elementy baśniowe
-
- Marynarz
- Posty: 256
- Rejestracja: niedziela, 20 lutego 2005, 09:07
- Numer GG: 6025304
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
CRP-elementy baśniowe
CRP ma być systemem historycznym. Prawda. Jednak chcemy odrobinę okrasić surową rzeczywistość. Prawdopodobnie niektóre stwory z mitologii słowiańskiej pojawią się w realu, ale raczej jako wymierający mieszkańcy największych puszcz, bardziej legendarni niż namacalni.
Nie będzie magii takiej jaką znamy z systemów fantasy. To proste, nie było jej w rzeczywistości, więc nie może być i tu. Niewykluczone, że będą gusła, zamawiania, wróżenia, czariwnictwo i inne, okołomagiczne działania.
Nie będzie magii takiej jaką znamy z systemów fantasy. To proste, nie było jej w rzeczywistości, więc nie może być i tu. Niewykluczone, że będą gusła, zamawiania, wróżenia, czariwnictwo i inne, okołomagiczne działania.
"Życie przecieka między palcami, gdy nie turlasz kostkami" - Platon
I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!
I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!
-
- Chorąży
- Posty: 3121
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2004, 11:06
- Lokalizacja: Tam gdzie konczy się wieś a zaczyna zadupie \,,/ <(^.^)> \,,/
-
- Marynarz
- Posty: 256
- Rejestracja: niedziela, 20 lutego 2005, 09:07
- Numer GG: 6025304
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
-
- Tawerniana Wiewiórka
- Posty: 2008
- Rejestracja: poniedziałek, 23 sierpnia 2004, 15:54
- Numer GG: 1087314
- Lokalizacja: dziupla ^^
- Kontakt:
Właśnie czytam sobie 'Opowieści z Wilżyńskiej Doliny' i tak się zastanawiam, czy przewidujecie w tym systemie obecność wiedźm w stylu Babuni Jagódki?
Bo niby to taka typowa baba-znachorka, co i czopki na hemoroidy zrobi, i wywar miłosny upichci, ale też potrafi w wieprza/nietoperza/głaz/co_innego zmienić.
Są szanse na takie wiedźmy, czy po prostu jeśli MG chce wiedźmę, to sam ją sobie dodać musi, bo twórcom nie pasowała do wizji świata?
Bo niby to taka typowa baba-znachorka, co i czopki na hemoroidy zrobi, i wywar miłosny upichci, ale też potrafi w wieprza/nietoperza/głaz/co_innego zmienić.
Są szanse na takie wiedźmy, czy po prostu jeśli MG chce wiedźmę, to sam ją sobie dodać musi, bo twórcom nie pasowała do wizji świata?
Sblam! | "Orły są duże i tupią"
-
- Marynarz
- Posty: 256
- Rejestracja: niedziela, 20 lutego 2005, 09:07
- Numer GG: 6025304
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Wiedźmy jak najbardziej. Postrzegamy je jako alternatywę dla czarodziejów z erpegów fantasy, choć z mniejszymi niż oni mocami. Zamawianie, zasypanie kogoś kurzajkami, wyhodowanie kartofla na nosie i podobne gusła wchodzą w grę.
"Życie przecieka między palcami, gdy nie turlasz kostkami" - Platon
I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!
I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!
-
- Pomywacz
- Posty: 23
- Rejestracja: czwartek, 17 sierpnia 2006, 16:10
System może wyjść dobrze, wystarczy tylko nie spartaczyć realnego zarysu świata, klimatu, nastawienia ludzi. Trzeba także pamiętać iż czasy Kazimierza Wielkiego są głęboko związane z zaciśnianiem granic po rozbiciu dzielnicowym oraz nagłą zmianą budownictwa.
Bardzo dobrze że potwory będą miały tylko znaczenie symboliczne (legendarne) , powinno to stworzyć niepowtarzalny klimat. A poza tym nie będzie to kolejna autorska rąbanka, jak ten kiczowaty D&D. Więcej będzie zależało od bystrości umysłu, niż siły ramion. ;p
Bardzo dobrze że potwory będą miały tylko znaczenie symboliczne (legendarne) , powinno to stworzyć niepowtarzalny klimat. A poza tym nie będzie to kolejna autorska rąbanka, jak ten kiczowaty D&D. Więcej będzie zależało od bystrości umysłu, niż siły ramion. ;p
-
- Marynarz
- Posty: 256
- Rejestracja: niedziela, 20 lutego 2005, 09:07
- Numer GG: 6025304
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Wszystko pięknie, ale prace nad systemem rozbiły się o mur obojętności potencjalnych współpracowników. Zawiesiłem więc prace nad Coroną i wróciłem do Cienia, który cieszy się nieco szerszym gronem odbiorców.
Tu znajdziesz więcej:
http://www.rpg.aplus.pl/forum/index.php ... 9005d0db26
Tu znajdziesz więcej:
http://www.rpg.aplus.pl/forum/index.php ... 9005d0db26
"Życie przecieka między palcami, gdy nie turlasz kostkami" - Platon
I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!
I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!
-
- Pomywacz
- Posty: 23
- Rejestracja: czwartek, 17 sierpnia 2006, 16:10
-
- Marynarz
- Posty: 256
- Rejestracja: niedziela, 20 lutego 2005, 09:07
- Numer GG: 6025304
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
- BAZYL
- Zły Tawerniak
- Posty: 4853
- Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
- Numer GG: 3135921
- Skype: bazyl23
- Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Osobiście uważam, że Corona ma dużo większy potencjał niż Cień. Poza tym mrufon, mam wrażenie, bardziej emocjonalnie podchodzi do CRP. No ale cóż - CzP jest ukończony i jeśli trzeba coś zmienić to tymaga to-to drobnych poprawek, z Coroną jest tak, ze pojawiło się kilka pomysłów - i właściwie nic poza tym nie istnieje.
A ja i tak czekam na CRP, nie wydaje mi się, żeby brak zainteresowania ze strony kumpli mógł powstrzymać autora
A ja i tak czekam na CRP, nie wydaje mi się, żeby brak zainteresowania ze strony kumpli mógł powstrzymać autora
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
-
- Marynarz
- Posty: 256
- Rejestracja: niedziela, 20 lutego 2005, 09:07
- Numer GG: 6025304
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Wiesz jak jest na chwilę obecną, jeśli śledziłeś tematy na forum-rpg. Nie mogę robić dwóch rzeczy jednocześnie, więc najpierw skończę korekty Cienia, apotem może wrócę do Korony, nie wykluczam tego.
"Życie przecieka między palcami, gdy nie turlasz kostkami" - Platon
I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!
I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!
-
- Marynarz
- Posty: 256
- Rejestracja: niedziela, 20 lutego 2005, 09:07
- Numer GG: 6025304
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
- BAZYL
- Zły Tawerniak
- Posty: 4853
- Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
- Numer GG: 3135921
- Skype: bazyl23
- Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
-
- Marynarz
- Posty: 256
- Rejestracja: niedziela, 20 lutego 2005, 09:07
- Numer GG: 6025304
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt: