Standardowego wprowadzenia nie pisałem, gdyż wiem z doświadczenia, że ten kto chce zagrać, zagra nawet bez wypasionego prologu na dwie strony, zwłaszcza, że na tym forum jestem dość znany (zwłaszcza wśród starszych userów) i mogę się ‘pochwalić’ kilkoma doprowadzonymi do końca sesjami. Tak też zamierzam uczynić w przypadku tej przygody. Przejdźmy więc do sedna.
MG
Jak prowadzę i piszę, można sobie łatwo sprawdzić w archiwum sesji tudzież na sesji X-Men Acida. Lubię dynamikę, często też przeskakuję z akcją kilka dni do przodu. Niektórych może to mierzić, więc od razu uprzedzam. Na forum TRPG kilka sesji mam już zakończonych (w chwili obecnej nawet nie mogę sobie przypomnieć co to było ), więc raczej nie ma co się obawiać o systematyczność we „Wzgórzu”, zwłaszcza, że postawiłem sobie za cel, by również doprowadzić ją do końca. Daję dużą swobodę w kreacji świata a także dialogach z NPC-ami, tudzież innymi graczami. Stawiam przede wszystkim na spójną całość, którą gracze współtworzą wraz z MG, kreatywność i zaangażowanie.
BOHATEROWIE
Tworzycie bohaterów na 1. poziomie doświadczenia. Dopuszczalne rasy to: człowiek, elf, półelf, krasnolud, niziołek, półdrow. Klasy jedynie podstawowe. Ekwipunek tylko standardowy (bez przedmiotów magicznych) o wartości do 500 sztuk złota (nie wydane złoto zostaje oczywiście w sakiewce). Bonusowo każdy na starcie dostaje zupełnie za darmo "Plecak Podróżnika" zawierający: plecak, zwijane posłanie, koc, pochodnię, 10 metrów liny zakończonej hakiem, hubkę i krzesiwo, sztylet, metalowy kubek, sakiewkę, dodatkowe części garderoby (koszulę, spodnie, bieliznę, etc); oraz podróżne racje żywności na 5 dni. Postaci względnie dobre, może się zdarzyć jeden neutralny, złym i ‘mhrocznym’ mówię stanowcze NIE – banda psycholi to nie na tej sesji…
Mile widziani gracze, którzy potrafią wczuć się w postać, są kreatywni i nie przeginają – sorry, ale nie cierpię power gamingu i jeśli zdarzy mi się na sesji taki gracz, będzie miał ciężko . Bohaterowie mają być ludźmi/nieludźmi z krwi i kości, mają mieć swoje przyzwyczajenia, mocne i słabe strony, ogólnie wszystko to, co cechuje dobrze osadzoną w realiach postać. DnD to w głównej mierze heroic, ale i w Faerunie życie bywa ciężkie, więc radzę nie przesadzać . Zwłaszcza, że to 1. poziom .
Przyjmę po jednym reprezentancie danej klasy, więc warto by było, by potencjalni gracze napisali w swoich zgłoszeniach, kogo zamierzają stworzyć. Obowiązuje konkurs kart, tak więc nie ma powodu, by się spieszyć. Lepiej posiedzieć nad postacią, niż wysłać coś na szybko i łudzić się, że przejdzie.
Karta ma wyglądać następująco:
[AVATAR]
Imię i nazwisko:
Rasa:
Wiek:
Charakter:
Profesja (wszystkie podstawowe z Opisu Świata...):
Religia (dowolne bóstwo zgodne z charakterem i profesją postaci, ew. ateista):
Wygląd:
- Wzrost i waga
- Oczy
- Włosy
- Ogólny opis (wrażenie jakie postać wywiera samym wyglądem)
- Znaki szczególne (blizny, tatuaże, itp.)
Umiejętności (umiejętności, które wg was przydadzą się postaci o danej profesji; do zatwierdzenia przez MG;):
Atuty:
Atrybuty (32 punkty do rozdania):
Siła
Zręczność
Kondycja
Inteligencja
Mądrość
Charyzma
Charakterystyka:
- Jakaś rzucająca się cecha postaci (np. złośnik, romantyk, rozrzutnik itp.)
- Co postać lubi?
- Czego postać nienawidzi?
- Ogólne poglądy postaci na temat miłości, wiary, magii, wojny itp.
- Największy koszmar, coś czego się boi
- Największe marzenie (uwzględnić motywację do działania)
- Coś, czego postać nie zrobi za żadne skarby świata
- Czy ma jakieś hobby?
- Czym postać zajmuje się w wolnych chwilach?
- Jakie ma poczucie humoru?
Czary (tylko profesje parające się magią, np. czarodziej, czarownik, druid, łowca itp):
Ekwipunek:
Historia (przynajmniej 1A4):
SPRAWY TECHNICZNE
Sesja zaplanowana jest jako one-shot, storytelling, z nielicznymi rzutami w konkretnych momentach (np. walka z trudnym przeciwnikiem, bójka między postaciami, czy wykonanie karkołomnej akcji) wykonywanych przeze mnie przed monitorem. Gramy oczywiście w Faerunie, w systemie DnD 3.5. Przyjmę od 2 do 5 graczy i ani jednego więcej. Mile widziana typowa drużyna poszukiwaczy przygód, więc przyda się ktoś walczący, ktoś czarujący i ktoś potrafiący otwierać zamki, bądź omijać pułapki. Sesja ukierunkowana będzie w dużej mierze na walkę i w mniejszej na główkowanie, więc jeśli komuś nie podobają się takie klimaty, raczy się nie zgłaszać. Możemy śmiało przyjąć, że będzie to hack’n’slash/dungeon crawl dający postaciom możliwość zdobywania expa. Na atrybuty standardowo przeznaczacie 32 punkty.
Rekrutacja potrwa jakieś dwa tygodnie, czyli do 17 kwietnia. Karty proszę przesyłać tylko i wyłącznie na PW. Pytania w temacie, bądź na GG (zwykle wieczorami jestem dostępny, a jeśli nie – zostawić wiadomość, odezwę się jak tylko będę mógł).
Zapraszam i pozdrawiam,
Ev.