Mag (S&N) - Ciekawe Efekty

Forum poświęcone World of Darkness, czyli Wampirowi, Wilkołakowi, Magowi i innym grom z serii White Wolfa.
ODPOWIEDZ
Eperogenay
Majtek
Majtek
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek, 27 grudnia 2004, 14:46
Numer GG: 3206842
Lokalizacja: Zapomniana planeta na obrzeżach galaktyki :)
Kontakt:

Mag (S&N) - Ciekawe Efekty

Post autor: Eperogenay »

Właśnie. Systemy Mag: Wstąpienie i Mag: Przebudzenie dają przy prostej mechanice właściwie nieograniczone możliwości zmieniania Rzeczywistości poprzez Efekty aka Czary/Zaklęcia/co_tam_jeszcze_wolisz. Pytanie jest: Jakie z efektów zrobiły na was wrażenie? Jakie najlepiej zapamiętaliście z wertowania podręczników czy z sesji? Może macie własne pomysły, których nie mieliście szansy sprawdzić w praktyce?

Pytanie z innej beczki jednak również dot. tematu: czy tworzycie własne Roty? Jeśli tak to ile zawieracie w nich opisu "jak to się ma do paradygmatu postaci"? Jak podchodzicie do Rot? (Nowy WoD kładzie na nie spory nacisk...) Jak wprowadzacie w temat nowych (i zielonych w systemie) graczy?
Jak zachęcić graczy do kreatywnego tworzenia efektów z bogatymi opisami działań postaci a nie tylko: poprzestaniu na "chcę aby stało się..." i turlania?

Pewnie jeszcze dojdzie masa pytań ;)

btw. czy na tym forum nie ma MAGowców? (o,o)
Obrazek kIEpski musi odejść!

"...and those who are prideful and refuse to bow down shall be laid low and made unto dust." - Book of Origin

"You know, you blow up one sun and suddenly everyone expects you to walk on water."
fds
Tawerniany Che Wiewióra
Tawerniany Che Wiewióra
Posty: 1529
Rejestracja: niedziela, 13 listopada 2005, 16:55
Numer GG: 0
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mag (S&N) - Ciekawe Efekty

Post autor: fds »

Dlaczego uważasz, że nie ma tu ludzi znających Maga?

Jakie z efektów zrobiły na was wrażenie? - żadne
Jakie najlepiej zapamiętaliście z wertowania podręczników czy z sesji? - żadne
Może macie własne pomysły, których nie mieliście szansy sprawdzić w praktyce? - nie
:D
Podczas czytania podręcznika nic mną nie wstrząsnęło, nic nie zszokowało i nic jakoś szczególnie nie wbiło się w pamięć. W nowego jeszcze nie grałem, bo nie chciało mi się czytać angielskiego podręcznika (o tyle dziwne, że starego znam właśnie z angielskiego). Nowych graczy się wprowadza dając im podręcznik w łapę. Mag jest za skomplikowany, żeby gracz mógł się oprzeć jedynie na informacji ustnej. Samo przebudzenie jest zbyt nagłe i szokujące, żeby można to było opowiedzieć raz dwa. Jednak trzeba podręcznik przeczytać, ewentualne granie w inne podsystemy oWoDu w niczym tu nie pomoże.
Eperogenay pisze:ak zachęcić graczy do kreatywnego tworzenia efektów z bogatymi opisami działań postaci a nie tylko: poprzestaniu na "chcę aby stało się..." i turlania?
Wystarczy, że "czary" barwnie opisane będą się udawać, a reszta nie :) Czyli wprowadzić do mechaniki czynnik ludzki.

Przepraszam, że tak chaotycznie i krótko, ale mam mózg zalepiony glutami i nie mogę się skupić.
Obrazek
Podręczniki za darmo:
Shadowrun 2ed
DnD v3.5
Kali from Neo-Dżungla
Majtek
Majtek
Posty: 119
Rejestracja: czwartek, 17 maja 2007, 17:27
Numer GG: 6489564
Lokalizacja: z internetu

Re: Mag (S&N) - Ciekawe Efekty

Post autor: Kali from Neo-Dżungla »

Mnie się w Magu bardzo podobało operowanie czasem. Było to i nadal jest ryzykowne i dlatego takie kuszące :P

Co do czarów to jest dobrze kiedy gracze sami by chcieli pokazać jak ich postacie to właśnie robią.
Na moje to nawet bębenki i kazidełka mogliby przynieść to byłby prawdziwy klimat.
WolfTeam... warto chociaż zobaczyć...
krucaFuks
Tawerniany Trickster
Tawerniany Trickster
Posty: 898
Rejestracja: wtorek, 22 listopada 2005, 10:35
Numer GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mag (S&N) - Ciekawe Efekty

Post autor: krucaFuks »

Eperogenay pisze:Pytanie z innej beczki jednak również dot. tematu: czy tworzycie własne Roty? Jeśli tak to ile zawieracie w nich opisu "jak to się ma do paradygmatu postaci"? Jak podchodzicie do Rot? (Nowy WoD kładzie na nie spory nacisk...) Jak wprowadzacie w temat nowych (i zielonych w systemie) graczy?
No cóż... dla mnie roty były zawsze tym nieco gorszym rodzajem magii, dobrym dla uczniów. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że są one wspólne dla jednej tradycji (pomijając bardzo podstawowe efekty), każda tradycja ma własne zaklęcia (bo przecież opiera się na innym paradygmacie.

Nowych graczy w do Mage'a wprowadza się po prostu grając ;)
Moim zdaniem jedyne co powinno się zrobić, to z grubsza wprowadzić w tradycję. I pozwolić graczowi samodzielnie nauczyć się jak używać magii. Z doświadczenia wiem, że czasem to najprostsze efekty są najpotężniejsze...

Akurat dobrze poprowadzony Mage dość dobrze opiera się powergamingowi. MG zapominają często o jednej rzeczy - każdy efekt MUSI być wyjaśniony w zgodzie z zasadami i paradygmatem danego maga. Jeżeli mag po prostu "chce", żeby coś się wydarzyło, oznacza to dokładnie tyle, że próbuje na siłę zmienić zasady rządzące światem (oraz własne przekonania)... oczywiście próbować może... ale skończy się to zapewne jedynie potężną manifestacją paradoxu i/lub chorobą psychiczną ;P

Jeżeli chodzi o ulubione efekty... no cóż... Mag opiera się na tym, że tak naprawdę każdy efekt jest inny. Zresztą powtórzenie efektu jest za każdym razem coraz trudniejsze, aż staje się zbyt ryzykowne (tzw. efekt domina). W każdym razie ja za najbardziej użyteczne uważałem sfery Prime i Entropy :P
Obrazek Obrazek
kaziu
Mat
Mat
Posty: 403
Rejestracja: niedziela, 19 listopada 2006, 21:36
Numer GG: 7230085
Lokalizacja: Sagan

Re: Mag (S&N) - Ciekawe Efekty

Post autor: kaziu »

Szczególnie jak adepci NCH chcą robić/tworzyć trupy itp. ;)
Wyładowanie paradoxu- zamiana ciałami z trupem, tzn gracz ma umysł/duszę w ciele trupa a jego ciało przejmuje trup.
Imo najlepszą jest sfera życia+pierwsza/lub każda inna użyta w ciekawy sposób.

Czy wasi gracze są dok(ok)sowani, bo u mnie to już norma 3 pp ;].
krucaFuks
Tawerniany Trickster
Tawerniany Trickster
Posty: 898
Rejestracja: wtorek, 22 listopada 2005, 10:35
Numer GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mag (S&N) - Ciekawe Efekty

Post autor: krucaFuks »

3 pp? to znaczy? :D
Obrazek Obrazek
kaziu
Mat
Mat
Posty: 403
Rejestracja: niedziela, 19 listopada 2006, 21:36
Numer GG: 7230085
Lokalizacja: Sagan

Re: Mag (S&N) - Ciekawe Efekty

Post autor: kaziu »

Pewnie myślisz, że to punkty przeznaczenia, ale to są punkty paradoxu, tak u nas zwie się paradox ^.-(w zasadzie to jest odwrotność punktów przeznaczenia)
krucaFuks
Tawerniany Trickster
Tawerniany Trickster
Posty: 898
Rejestracja: wtorek, 22 listopada 2005, 10:35
Numer GG: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mag (S&N) - Ciekawe Efekty

Post autor: krucaFuks »

o.O

Znaczy się tyle na sesję? :D
Max jaki pamietam to kolesia biegającego z 16 pktami... Bał się wysikać...
Obrazek Obrazek
kaziu
Mat
Mat
Posty: 403
Rejestracja: niedziela, 19 listopada 2006, 21:36
Numer GG: 7230085
Lokalizacja: Sagan

Re: Mag (S&N) - Ciekawe Efekty

Post autor: kaziu »

krucaFuks pisze:o.O

Znaczy się tyle na sesję? :D
Max jaki pamietam to kolesia biegającego z 16 pktami... Bał się wysikać...
Na sesyie czasami nawet ;] (robimy często ts)


Zależy z kim gram : Team normalnie gra ;] (tzn. bez "trzaskania fajerbolami" no czasami ;])
Grałem też z teamem maruderów, którzy wykorzystywali paradox = dużo go naprawde mieli;].
16 pktów - siki owijają się o delikwenta xD, ile to gromadził?

Ciekawe efekty: "kagebushin no jutsu" jednego z gracza wysłał go na miasto, żeby szpiegował osobe - po chwili spięcie/wybuch paradoxu klon + osoba śledziona wybuchła ;]
Moi gracze nie są jakimiś uberami, ale świetnie potrafią wytłumaczyć efekt/działanie magyi ;] i co najważniesze, zawsze są zgodni z swoimi wierzeniami, paradygmatami, celami, marzeniami.
ODPOWIEDZ