A propos TerrorWar
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 18
- Rejestracja: środa, 5 września 2007, 20:51
- Numer GG: 0
Re: A propos TerrorWar
Postaram Ci się odpowiedzieć dosyć wyczerpująco w kwestii pieniędzy. Jak wiadomo dawniej pieniądze także istniały (weźmy już nawet starożytne państwa). Obok tego rozwijał się prężnie handel wymienny. W TW pieniądze istnieją...czemu? Otóż jak wiadomo po katastrofie w 2010 roku kwestie pieniądza nie miały za dużej wartości. Powstała organizacja Schron, której celem było odbudowywanie świata (czyt. Australii). Schron rósł w potęgę. Minęło wiele, wiele lat. Akcja gry rozgrywa się w nieco późniejszych czasach (niż 2010 rok), więc przez ten czas, w pewnym stopniu kontynent zdołał się odbudować (niewiele, ale się odbudował w sensie gospodarczym itd.). Także pieniądze zaczęły na nowo mieć znaczenie.
"...Pysk mu się widzi krzywy, Wiersze haniebnie głupie I bardzo jest zgryźliwy, I sam ma siebie w... pogardzie..."
-
- Pomywacz
- Posty: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 25 czerwca 2007, 14:22
- Numer GG: 0
Re: A propos TerrorWar
Nie mówię, że stronę A4 ma zająć każda rasa z osobna. Przydałoby się, żeby cały artykuł tyle zajmował. Zapewniam, że takie poszerzenie treści nie będzie zawierać zbędnych szczegółów. Po prostu niektórzy nie lubią rachitycznych tekstów tylko coś co im zaostrzy apetyt. Popatrz ile pow. w Megokonkursowej notce o rasach, nacjach i profesjach miejsca zajęło opisanie Ras dla Beszamelu. Do tego rzucili fajną ilustracją. Uczcie się od najlepszych!kerlik pisze:Dobra, to może inaczej... czy kiedykolwiek i w jakiejkolwiek zapowiedzi miałeś szczegółowo opisaną i rozpisaną na stronę A4 jedną rzecz? Tak też nie mam zamiaru kopiować całego podręcznika, gdyż artykuły na naszej stronie mają zapoznać odwiedzającego z najważniejszymi informacjami. Potencjalnego nabywcę nie obchodzi w zapowiedzi - przypuśćmy gry komputerowej - co je na śniadanie główny bohater i o której wiąże sznurówki... bardziej interesuje go jego wygląd, bądź jakieś cechy szczególne.On też i tak raczej ubogi był. Może 5 minut to nie, ale ja dłuższe posty w 15 na forach piszę.
-
- Pomywacz
- Posty: 71
- Rejestracja: piątek, 8 grudnia 2006, 13:59
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Dziki Busz :P
- Kontakt:
Re: A propos TerrorWar
Nie mówimy "nie" tym większym notkom, tak więc będą pojawiać się sporadycznie (nie wiem, raz na tydzień?). Być może pokusimy się jeszcze o wzbogacenie aktualnych artykułów, ale to za jakiś czas. Obecnie przymierzamy się do zamieszczenia jakiś artworków.Szabel pisze:Nie mówię, że stronę A4 ma zająć każda rasa z osobna. Przydałoby się, żeby cały artykuł tyle zajmował. Zapewniam, że takie poszerzenie treści nie będzie zawierać zbędnych szczegółów. Po prostu niektórzy nie lubią rachitycznych tekstów tylko coś co im zaostrzy apetyt. Popatrz ile pow. w Megokonkursowej notce o rasach, nacjach i profesjach miejsca zajęło opisanie Ras dla Beszamelu. Do tego rzucili fajną ilustracją. Uczcie się od najlepszych!kerlik pisze:Dobra, to może inaczej... czy kiedykolwiek i w jakiejkolwiek zapowiedzi miałeś szczegółowo opisaną i rozpisaną na stronę A4 jedną rzecz? Tak też nie mam zamiaru kopiować całego podręcznika, gdyż artykuły na naszej stronie mają zapoznać odwiedzającego z najważniejszymi informacjami. Potencjalnego nabywcę nie obchodzi w zapowiedzi - przypuśćmy gry komputerowej - co je na śniadanie główny bohater i o której wiąże sznurówki... bardziej interesuje go jego wygląd, bądź jakieś cechy szczególne.On też i tak raczej ubogi był. Może 5 minut to nie, ale ja dłuższe posty w 15 na forach piszę.
-
- Pomywacz
- Posty: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 25 czerwca 2007, 14:22
- Numer GG: 0
Re: A propos TerrorWar
Hmm, ja bym osobiście wolał raz na tydzień, ale konkretne, z pominięciem krócic.kerlik pisze:Nie mówimy "nie" tym większym notkom, tak więc będą pojawiać się sporadycznie (nie wiem, raz na tydzień?). Być może pokusimy się jeszcze o wzbogacenie aktualnych artykułów, ale to za jakiś czas. Obecnie przymierzamy się do zamieszczenia jakiś artworków.
Artworki? Ciekawe jaki będzie ich poziom(oby wysoki).
Aha - na stronie zauważyłem parę zmian. Mam rozumieć, że postnuklearna Australia jest pozbawiona scrubu i bushu(piję do obrazka za logiem)? A te zdobienia to jak łoże arystokraty z jakiegoś mają wzór.
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 18
- Rejestracja: środa, 5 września 2007, 20:51
- Numer GG: 0
Re: A propos TerrorWar
Jak wiemy Australia to także rozległe pustkowia. Sam z pewnością się domyślasz, że bomby atomowe nie niosą ze sobą siły, która buduje lecz niszczy. Pozostałością po buszu zostały tzw. wyschnięte lasy, które możemy spotkać w niektórych miejscach TW.Aha - na stronie zauważyłem parę zmian. Mam rozumieć, że postnuklearna Australia jest pozbawiona scrubu i bushu(piję do obrazka za logiem)?
PS. Bardziej mnie dziwią jednak dżungle w USA w NS, niż same otwarte, zapiaszczone tereny w Australii. Oczywiście nie mam zamiaru wytykać autorom systemu żadnych błędów.
"...Pysk mu się widzi krzywy, Wiersze haniebnie głupie I bardzo jest zgryźliwy, I sam ma siebie w... pogardzie..."
- BLACKs
- Tawerniany Cygan
- Posty: 3040
- Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30
Re: A propos TerrorWar
Przejrzałem sobie dziś tą stronę i napotkałem kilka rzeczy, które mnie zdziwiły lub odepchnęły od TW:
1. Mała ilość klas zawodowych. Wiem, że mają pełnić rolę bardziej szablonów, niż Jedynych-Słusznych-Ścieżek-Rozwoju, ale to dla mnie nadal za mało, nawet jeśli system ma ukazać się w .pdf.
2. Mnich - mądrość bije od niego na kilometr. Potrafi biegle władać mocami psychicznymi oraz mistrzowsko posługiwać się kataną.
Ta katana mnie rozwaliła... :O
3. Silnik mechaniczny - brak unifikacji może nieco komplikować, ale - na czym będzie w ogóle bazować (cecha + umiejętność + rzut)?
4. Czy bronie będą się różnić jedynie nazwą? Bo jeśli różnią się jedynie nazwą i statystykami, to nie będzie żadna nowość, tylko "taka lepsza wersja AK" jak to Szczur napisał na stronie.
5. Rasy. Czuję wtórność. Serio. Mam nadzieję, że to tylko przez to, że są mało rozwinięte na stronie.
1. Mała ilość klas zawodowych. Wiem, że mają pełnić rolę bardziej szablonów, niż Jedynych-Słusznych-Ścieżek-Rozwoju, ale to dla mnie nadal za mało, nawet jeśli system ma ukazać się w .pdf.
2. Mnich - mądrość bije od niego na kilometr. Potrafi biegle władać mocami psychicznymi oraz mistrzowsko posługiwać się kataną.
Ta katana mnie rozwaliła... :O
3. Silnik mechaniczny - brak unifikacji może nieco komplikować, ale - na czym będzie w ogóle bazować (cecha + umiejętność + rzut)?
4. Czy bronie będą się różnić jedynie nazwą? Bo jeśli różnią się jedynie nazwą i statystykami, to nie będzie żadna nowość, tylko "taka lepsza wersja AK" jak to Szczur napisał na stronie.
5. Rasy. Czuję wtórność. Serio. Mam nadzieję, że to tylko przez to, że są mało rozwinięte na stronie.
-
- Pomywacz
- Posty: 71
- Rejestracja: piątek, 8 grudnia 2006, 13:59
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Dziki Busz :P
- Kontakt:
Re: A propos TerrorWar
1. Do wyboru będzie jeszcze zawód bohatera. Na dniach na stronie odsłonimy inne możliwości, jakie możemy wybrać zamiast profesji.
3. Na przykładzie... masz (współczynnik) 8 wiedzy = (mistrzostwo) 4 medycyny. Wykonujesz rzut k10 na medycynę.
4. Tak, będzie to "taka lepsza wersja AK". Plus należy wspomnieć o różnych statystykach dwóch takich samych modeli broni.
5. Tak, póki co są słabo rozwinięte na stronce. Pracujemy nad lepszym przedstawieniem informacji o nich.
3. Na przykładzie... masz (współczynnik) 8 wiedzy = (mistrzostwo) 4 medycyny. Wykonujesz rzut k10 na medycynę.
4. Tak, będzie to "taka lepsza wersja AK". Plus należy wspomnieć o różnych statystykach dwóch takich samych modeli broni.
5. Tak, póki co są słabo rozwinięte na stronce. Pracujemy nad lepszym przedstawieniem informacji o nich.
-
- Pomywacz
- Posty: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 25 czerwca 2007, 14:22
- Numer GG: 0
Re: A propos TerrorWar
Klasa zawodowa i zawód? Coś jak podstawowa i prestiżówka z D&D?kerlik pisze:1. Do wyboru będzie jeszcze zawód bohatera. Na dniach na stronie odsłonimy inne możliwości, jakie możemy wybrać zamiast profesji.
Tzn? Co z tym robimy?kerlik pisze:3. Na przykładzie... masz (współczynnik) 8 wiedzy = (mistrzostwo) 4 medycyny. Wykonujesz rzut k10 na medycynę.
Ja bym zrobił proste schematy broni(pistolet maszynowy, samopowtarszalny, karabin szturmowy, karabin maszynowy, shotgun) których by było mało i które by nie miały nazw własnych(a na pewno nie nazwy modeli - jak już to jakieś slangowe, no bo po apokalipsie kto będzie pamiętał te nazwy?).kerlik pisze:4. Tak, będzie to "taka lepsza wersja AK". Plus należy wspomnieć o różnych statystykach dwóch takich samych modeli broni.
Przydałoby się, bo to co jest mówi tyle co nic niemal.kerlik pisze:5. Tak, póki co są słabo rozwinięte na stronce. Pracujemy nad lepszym przedstawieniem informacji o nich.
No i jeszcze powiedzcie coś więcej o mnichach - skąd się wzięli, do czego dążą, jaka jest ich rola w świecie?
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 18
- Rejestracja: środa, 5 września 2007, 20:51
- Numer GG: 0
Re: A propos TerrorWar
Bohater będzie miał klasę zawodową + profesję. Szerzej to będzie powiedziane w artykule, który będzie dotyczył systemu, aby rozwiać wszelkie wątpliwości.Klasa zawodowa i zawód? Coś jak podstawowa i prestiżówka z D&D?
Działanie systemu opiszemy także w artykule o systemie...cierpliwości, nie wszystko na raz.3. Na przykładzie... masz (współczynnik) 8 wiedzy = (mistrzostwo) 4 medycyny. Wykonujesz rzut k10 na medycynę.
Tzn? Co z tym robimy?
Modele broni będą, z nazwami i ich statystykami i cenami. Zresztą przeczytaj artykuł na stronie. Akcja gry rozgrywać się będzie w 22 wieku. BTW spotkałem się z komentarzem, że 'lepsze by było zastosowanie prawdziwych nazw, bo ułatwiło by to życie mistrzowi i graczom'- komentarz spotkać można na stronce TW do artykułu "arsenał #2". Po części Szczur ma rację, że ułatwiłoby to rozgrywkę np. można by było wyczytać informacje na jej temat w internecie jak to powiedział, tylko powiem szczerze, że nie wiem jakbym wytłumaczył obecność ponad stuletnich antyków w grze...w tym jest cały problem.Ja bym zrobił proste schematy broni(pistolet maszynowy, samopowtarszalny, karabin szturmowy, karabin maszynowy, shotgun) których by było mało i które by nie miały nazw własnych(a na pewno nie nazwy modeli - jak już to jakieś slangowe, no bo po apokalipsie kto będzie pamiętał te nazwy?).
Co do mnichów to będzie obszerny artykuł poświęcony właśnie im w niedługim czasie więc się nie martw:)No i jeszcze powiedzcie coś więcej o mnichach - skąd się wzięli, do czego dążą, jaka jest ich rola w świecie?
Pisałeś też o artykułach Szabel. Artykuły nie były obszerne- zgodzę się. Nazwijmy je może 'wzmiankami'. Teraz dopiero będą powstawać długie artykuły, które opiszą co i jak.
"...Pysk mu się widzi krzywy, Wiersze haniebnie głupie I bardzo jest zgryźliwy, I sam ma siebie w... pogardzie..."
-
- Pomywacz
- Posty: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 25 czerwca 2007, 14:22
- Numer GG: 0
Re: A propos TerrorWar
Rzeczywiście artykuły zaczęły się pojawiać, ale czy wy ja w ogóle dajecie do korekty? Znam Blogi(konkretnie polterblogi i worklogi autorkowe, ale to szczegół) poprawniejsze językowo.
-
- Pomywacz
- Posty: 71
- Rejestracja: piątek, 8 grudnia 2006, 13:59
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Dziki Busz :P
- Kontakt:
Re: A propos TerrorWar
Sprawdzałem tekst o którym piszesz, jednak byłem cholernie śpiący, więc nawet na błędy nie zwracałem uwagi. Dopiero, gdy sprawdziłem to wczoraj, to wypatrzyłem i poprawiłem sporo błędów. Zapewne już nie powtórzy się taka sytuacja więcej.Szabel pisze:Rzeczywiście artykuły zaczęły się pojawiać, ale czy wy ja w ogóle dajecie do korekty? Znam Blogi(konkretnie polterblogi i worklogi autorkowe, ale to szczegół) poprawniejsze językowo.
-
- Pomywacz
- Posty: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 25 czerwca 2007, 14:22
- Numer GG: 0
Re: A propos TerrorWar
Ogólnie wyczuwam brak poważniejszej korekty. Wyłapujecie błędy ortograficzne, może interpunkcyjne, ale styl jest toporny jak Maluch i rzuca się w oczy nadużywanie słowa mieszkańcy bez odniesienia się do tego gdzie zamieszkują.
- BLACKs
- Tawerniany Cygan
- Posty: 3040
- Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30
Re: A propos TerrorWar
Z nudów odpaliłem artykuł o zakonach i mnichach...
1. Skąd u ludzi powstał "dar"? Artykuł w żaden sposób tego nie wyjaśnia - czy za pomocą mutacji, czy implantu, czy przebudzeniu uśpionych obszarów mózgu. Jedyną informacją na temat darów jest to, że nikomu nie wolno używać mocy, istnieją negatywne dary i dane na temat nadużywania mocy.
2. Nie przedstawiliście kodeksów, ani nazw zakonów. Tak, dobrze wiem, że zrobicie to później. ; ) Potencjalny czytelnik po zobaczeniu niepełnych, mało informatywnych artykułów na Waszej stronce totalnie się do systemu zniechęci, zamiast wnikać w szczegóły. Dlatego jeśli coś przedstawiacie na stronie dla szerszego grona, róbcie to dobrze, a tego typu prace zachowajcie na wewnętrznym forum do wglądu dla załogi. W porównaniu do worklogów (ba, nawet takich, które nie myślą o wydawaniu swojego systemu!), wypadacie dość blado.
3. Do dziś zastanawiam się nad logiką istnienia mnichów w postapokaliptycznym świecie. Dla mnie wygląda to jak nieudany kolaż, przypominając chęć wrzucenia autorów wszystkich fajnych rzeczy naraz do jednego worka. Pomagać ludzkości, jak wokoło biegają mutanci i każdy do siebie strzela o puszkę jedzenia? Brzmi heroicznie, ale moim zdaniem lepiej pasowałaby wersja traktująca psioników jako niebezpiecznych, organizujących się w grupy bandytów / wolnych strzelców do wynajęcia albo tępionych przez społeczeństwo mutantów.
1. Skąd u ludzi powstał "dar"? Artykuł w żaden sposób tego nie wyjaśnia - czy za pomocą mutacji, czy implantu, czy przebudzeniu uśpionych obszarów mózgu. Jedyną informacją na temat darów jest to, że nikomu nie wolno używać mocy, istnieją negatywne dary i dane na temat nadużywania mocy.
2. Nie przedstawiliście kodeksów, ani nazw zakonów. Tak, dobrze wiem, że zrobicie to później. ; ) Potencjalny czytelnik po zobaczeniu niepełnych, mało informatywnych artykułów na Waszej stronce totalnie się do systemu zniechęci, zamiast wnikać w szczegóły. Dlatego jeśli coś przedstawiacie na stronie dla szerszego grona, róbcie to dobrze, a tego typu prace zachowajcie na wewnętrznym forum do wglądu dla załogi. W porównaniu do worklogów (ba, nawet takich, które nie myślą o wydawaniu swojego systemu!), wypadacie dość blado.
3. Do dziś zastanawiam się nad logiką istnienia mnichów w postapokaliptycznym świecie. Dla mnie wygląda to jak nieudany kolaż, przypominając chęć wrzucenia autorów wszystkich fajnych rzeczy naraz do jednego worka. Pomagać ludzkości, jak wokoło biegają mutanci i każdy do siebie strzela o puszkę jedzenia? Brzmi heroicznie, ale moim zdaniem lepiej pasowałaby wersja traktująca psioników jako niebezpiecznych, organizujących się w grupy bandytów / wolnych strzelców do wynajęcia albo tępionych przez społeczeństwo mutantów.
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 12
- Rejestracja: piątek, 14 września 2007, 08:38
- Numer GG: 0
Re: A propos TerrorWar
Ktoś pod....podebrał mi xywkę, więc zmuszony jestem użyć innej
O samej grze dyskutowac zbytnio nie ma co, bo prawie nic o niej nie jest napisane w artykulach tak naprawde oprocz duzej ilosci wody w stosunku do jakichkolwiek przydatnych informacji. Niemniej odnoszac sie do poruszanych kwestii:
Osobiscie bardzo jestem ciekaw postepu technologicznego nastepujacego po pelnoskalowej nuklearnej 'apokalipsie' oraz tego czemu dalej wymysla sie nowe wzory konwencjonalnych broni po owych 100 latach. Interesuje mnie rowniez czy wprowadzenie obecnie opracowywanych koncepcji (plazma, etc) jest na zasadach technologicznej osobliwosci czy plynnej zmiany bazy technologicznej?
Aha - i co jest takiego super unikalnego w jackhammerze, ze nazwano go wysokotechnologiczna zabawka na standardy tego XXII-wieku? :>
O samej grze dyskutowac zbytnio nie ma co, bo prawie nic o niej nie jest napisane w artykulach tak naprawde oprocz duzej ilosci wody w stosunku do jakichkolwiek przydatnych informacji. Niemniej odnoszac sie do poruszanych kwestii:
No i nic dziwnego, ze taka opinie napisalem patrząc na to, że wśród broni które podaliście, wymieniacie zazwyczaj właśnie taką antyczną broń - "Broń palna dzieli się na pistolety samopowtarzalne, rewolwery, strzelby, shotgun'y i jego podrodzaje, karabiny półautomatyczne, a także karabiny snajperskie. Po nich następują bronie maszynowe, w których skład wchodzą przede wszystkim karabiny maszynowe (szturmowe), oraz pistolety maszynowe." zas to co wymieniliscie w opowiadaniu to juz w ogole nijak ma sie do powyzszego postaVeraminus pisze:BTW spotkałem się z komentarzem, że 'lepsze by było zastosowanie prawdziwych nazw, bo ułatwiło by to życie mistrzowi i graczom'- komentarz spotkać można na stronce TW do artykułu "arsenał #2". Po części Szczur ma rację, że ułatwiłoby to rozgrywkę np. można by było wyczytać informacje na jej temat w internecie jak to powiedział, tylko powiem szczerze, że nie wiem jakbym wytłumaczył obecność ponad stuletnich antyków w grze...w tym jest cały problem.
Osobiscie bardzo jestem ciekaw postepu technologicznego nastepujacego po pelnoskalowej nuklearnej 'apokalipsie' oraz tego czemu dalej wymysla sie nowe wzory konwencjonalnych broni po owych 100 latach. Interesuje mnie rowniez czy wprowadzenie obecnie opracowywanych koncepcji (plazma, etc) jest na zasadach technologicznej osobliwosci czy plynnej zmiany bazy technologicznej?
Aha - i co jest takiego super unikalnego w jackhammerze, ze nazwano go wysokotechnologiczna zabawka na standardy tego XXII-wieku? :>
- BLACKs
- Tawerniany Cygan
- Posty: 3040
- Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30
Re: A propos TerrorWar
Podpisuję się pod postem Szczura a.k.a. Szczurzastego :].
A jak wytłumaczysz, autorze, istnienie nadal tych samych mechanizmów, o które opiera się broń palna? Nie widzę powodu, dla którego rewolwery miałyby istnieć dla innych powodów, niż kolekcjonerski, w XXII wieku. Już dzisiaj wchodzą prototypy broni elektromagnetycznej, a technologia cały czas idzie do przodu. Wystarczy popatrzyć, jak wyglądała broń sto lat temu i jak wygląda dziś. Oczywiście, nie mówię, żebyście wprowadzali do systemu blasterów strzelających wolniej niż łuki, ale coś nowatorskiego powinno zostać stworzonego. Najprostszym wyjściem byłoby upowszechnienie broni plazmowej, wymienianej w artykule..że nie wiem jakbym wytłumaczył obecność ponad stuletnich antyków w grze...w tym jest cały problem.
-
- Marynarz
- Posty: 195
- Rejestracja: sobota, 27 listopada 2004, 20:12
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Basta
- Kontakt:
Re: A propos TerrorWar
BLACKs, ale mimo wszystkich zmian kałasznikow ciągle króluje. Jedyne co broń palną by zdetronizowało byłoby wymyślenie osłon przeciwko niej (vide Diuna), po prostu jest tania i skuteczna.
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 2
- Rejestracja: piątek, 14 września 2007, 11:36
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: A propos TerrorWar
AK króluje, bo jego konstrukcja i obsługa jest banalnie prosta, produkcja tania, a broń palna taka, jaką znamy osiągnęła już apogeum swojego rozwoju i już nic się w niej nie da ulepszyć. Dlatego fajny jest pomysł, który widziałem na rysunku w artworkach do Terror War, czyli modyfikowany M14 ze składaną, jak mniemam kolbą. ktoś go po prostu znalazł i ze względu na uszkodzenia mechaniczne pierwotnej drewnianej kolby (złamanie na, odstrzelenie itp.) dorobił sobie taką jaka mu pasowała lub jaką mógł wykonać w danym momencie. I taki bajer z bronią palną, nam współczesną i starszą jest jak najbardziej w porządku.
Może warto dodać jakieś nowocześniejsze rzeczy typu np. MX8?
Może warto dodać jakieś nowocześniejsze rzeczy typu np. MX8?