A propos TerrorWar

Forum systemu Terror War
Awatar użytkownika
BLACKs
Tawerniany Cygan
Tawerniany Cygan
Posty: 3040
Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30

Re: A propos TerrorWar

Post autor: BLACKs »

Nie chodzi mi o dwie powyższe wypowiedzi, tylko o:
Tego nie widać w CP, ponieważ tam technika sprawia wrażenie, że nie pójdzie już dalej. Natomiast w Core ma panować odczucie ciągłego pędu, że lada dzień pojawi się coś nowego, coś co zmieni oblicze świata.
Nie wiem, do jakiego celu tego użyłeś, ale wygląda to, jakbyś celowo przedstawiał Cyberpunka w negatywnej stronie, negując jego najlepszą stronę: wyścig technologii, do celów zaprezentowania własnego systemu. Przykłady dowodów popierających, że nie jest tak, jak w Twojej wypowiedzi, podałem już w temacie dot. Core. Jeśli nadal Ci to nie wystarczy, mogę zacząć podawać konkretne numery stron, dowodzące na temat tego, że "technika w CP idzie cały czas naprzód".

To, że mechanika jest wolna, to już nie negatywne i fałszywne zdanie, a obiektywne spojrzenie na nią - z tą wypowiedzią akurat się w pełni zgadzam. Przepraszam, że mnie źle zrozumiałeś.
kerlik
Pomywacz
Posty: 71
Rejestracja: piątek, 8 grudnia 2006, 13:59
Numer GG: 0
Lokalizacja: Dziki Busz :P
Kontakt:

Re: A propos TerrorWar

Post autor: kerlik »

BLACKs pisze:prezentując na forum swoje wybujałe ego "docenionego tfórcy", nie odpowiadając na konkretne pytania i porównując swoje systemy do uznanych klasyków
Na początku staraliśmy się odpowiadać na zadane pytania, niestety z czasem dyskusja przybrała trochę inny tor i zamieniła się w lekki bałagan... Osobiście nie lubię porównania NS : TW ze względu na to, że po prostu nie da się tych gier porównać. Z tego co pamiętam forumowicze zarzucali podobieństwa, a my próbowaliśmy się od porównań do NS oderwać, ale oderwijmy się od tego tematu i zajmijmy się czymś istotniejszym.
BLACKs pisze:Następnie, to o czym już wcześniej wspomniałem, sterylizacja Ziemi bombami atomowymi to absurd. Wysokie promieniowanie da się wywołać w inne, znane ludzkości sposoby.
Niekiedy zdarzają się absurdy w rzeczywistej historii ludzkości/świata. Oficjalną przyczyną zniszczenia Ziemi atomówkami to - jak wiemy - wirus. Jednak pomyśl sobie o nieoficjalnych i o których się w ogóle nie mówi. Może komuś zależało na łatwym i szybkim objęciu władzy? Na takie wydarzenie mogły mieć wpływ także różne organizacje terrorystyczne. Jak już pisałem - o nieoficjalnych przyczynach tego wydarzenia możemy tylko spekulować.
BLACKs pisze:1. Piszecie, że "niemały nacisk został postawiony na magię". Nie wiem, czy to jest zgodne z prawdą, ponieważ prócz zakonów mnichów nie ma nic innego, co miałoby jakikolwiek związek z występowaniem magii.
Magia to słowo lekko nie pasujące do post apokaliptycznego świata Terror War, dlatego wzięliśmy je w cudzysłowie. Znacznie lepszym określeniem byłby wyraz "anomalia" - gdyż trudno jest wyjaśnić egzystencję niektórych stworów (jak np. ulubieńca forumowiczów - Daxa) oraz dziwnych zjawisk. Oczywiście wiadome jest, iż sprawcą tego wszystkiego jest wirus, ale to także moc mnichów wpływa w pewnym stopniu na świat.
BLACKs pisze:W jaki sposób mechanika wspiera premise (tak, nie mogłem się powstrzymać) z tłem historycznym? Ciągle wspominacie, że MG ma wielkie możliwości w zmianie tła historycznego, że gracze wpływają na świat, itd. a jakimi konkretnymi narzędziami dysponuje Gracz i MG? Istnieje wypalanie kampanii, jak np. w Burning Empires / Burning Wheel? Istnieje mechanika ustalania konsekwencji czasowych dla Schronu / armii Sertona? Jestem przekonany, że to, co nie jest wspierane mechaniką, zwykle działa słabo, jest niewykorzystywane albo nie działa wcale. A jeśli nie zamierzacie podkreślić zmiennej historii mechaniką, to nie ma sensu o tym pisać, bo to samo może zrobić każdy w każdym systemie.
Nie, nie stworzyliśmy czegoś takiego... choć wydaje się to być całkiem dobrym pomysłem. Daliśmy ogólną koncepcję tła historycznego, a to już od MG zależy jak dalej pociągnie historię i co do niej doda od siebie. Nic nie szkodzi, aby pojawiła się nowa frakcja, przeciwko której Serton i Schron połączą swoje siły. Nie napisaliśmy szczegółów konfliktu - tylko najistotniejsze informacje, które MG uzupełni swoimi pomysłami... ale też staraliśmy się rozpisać na tyle, żeby MG nie był przymuszany do 'głowienia się'.
BLACKs pisze:Jak Gracz wybiera motywacje postępowania?
W głównej mierze to zależy od historii postaci, w jakim środowisku się wychowała, co osiągnęła i kim jest - czyli tak jak w prawdziwym życiu.
BLACKs pisze:Jak one wpływają na dalszy rozwój mechaniczny postaci?
Podam przykład. Jeśli bohater miał w trakcie sesji poważną rozterkę wewnętrzną (przykładowo - zabić czy nie?) i po chwili postąpił wbrew ustalonemu charakterowi, to MG powinien dać możliwość bohaterowi rozwoju siły woli - jeśli oczywiście posiada wystarczającą ilość punktów.
BLACKs pisze:Jak wpływają na losy scen?
Cele życiowe mogą wpływać na losy w zależności od 'wagi' sytuacji oraz od tego, czy ma z nią związek. Jeśli ktoś jest płatnym mordercą i nic dla niego się nie liczy prócz grubych pieniędzy, to raczej nie zawaha się pociągnąć za cyngiel.

Jeśli jakaś odpowiedź nie jest satysfakcjonująca, mogę napisać szerzej.

PS. Uprzedzę pytanie odnośnie mechaniki... Planujemy niedługo zamieścić na stronie artykuł pt. "Mechanika w praktyce".
Awatar użytkownika
BLACKs
Tawerniany Cygan
Tawerniany Cygan
Posty: 3040
Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30

Re: A propos TerrorWar

Post autor: BLACKs »

Podam przykład. Jeśli bohater miał w trakcie sesji poważną rozterkę wewnętrzną (przykładowo - zabić czy nie?) i po chwili postąpił wbrew ustalonemu charakterowi, to MG powinien dać możliwość bohaterowi rozwoju siły woli - jeśli oczywiście posiada wystarczającą ilość punktów.
Czyli MG może dać lub nie. Przekonania Bohatera Gracza nie są wspierane o mechanikę, tak jak jest to min. z Cnotami i Skazami w nWoD, z traits i instincts w BW, z kluczami w The Shadow of Yesterday. A jeśli przekonania nie są opartę o mechanikę, to Gracz nie ma wsparcia i znów jest zależny od widzimisie MG.

Do czego zmierzam? Do tego, że przekonania powinny być oparte o mechanikę. Np. w modelu odgrywania inżyniera powinno pisać: "Inżynier to zadufany w sobie gościu, który wywyższa się nad nieoświeconym ludem, a jakąkolwiek negatywną uwagę odnoszącą się do jego wiedzy odbiera dotkliwie, dąsając się i obrażając. Jeśli Gracz odegra przekonanie podczas sesji, to otrzymuje sztuczkę X / dodatkowe punkty doświadczenia / itp."
W głównej mierze to zależy od historii postaci, w jakim środowisku się wychowała, co osiągnęła i kim jest - czyli tak jak w prawdziwym życiu.
Czyli wszystko jest ustalane wg Gracza, ale może on "poczytać sobie" o zachowaniu stereotypowego żołnierzyka? Pfff...
Niekiedy zdarzają się absurdy w rzeczywistej historii ludzkości/świata. Oficjalną przyczyną zniszczenia Ziemi atomówkami to - jak wiemy - wirus. Jednak pomyśl sobie o nieoficjalnych i o których się w ogóle nie mówi. Może komuś zależało na łatwym i szybkim objęciu władzy? Na takie wydarzenie mogły mieć wpływ także różne organizacje terrorystyczne. Jak już pisałem - o nieoficjalnych przyczynach tego wydarzenia możemy tylko spekulować.
Wiesz, że zadawanie pytań retorycznych i niedopowiedzenia w przypadku czegoś mającego znaczenie dla całego świata wygląda, jakby MG palnął coś głupiego, a następnie starał się to odkręcić, zamiast przyznać do błędu? ;) Wolałbym już konkretny fakt albo powielany stokrotnie banał w stylu III Wojny Światowej. Nie ma co się silić na oryginalność, gdy może ona ocierać się o nieprzyjemną absurdalność.
Krakonman
Szczur Lądowy
Posty: 10
Rejestracja: niedziela, 23 grudnia 2007, 21:43
Numer GG: 0

Re: A propos TerrorWar

Post autor: Krakonman »

Wiadomo juz cos na temat planowanej daty wydania?
Zapotoczny
Szczur Lądowy
Posty: 4
Rejestracja: czwartek, 15 listopada 2007, 21:27
Numer GG: 0

Re: A propos TerrorWar

Post autor: Zapotoczny »

Pewnie zaraz po Duke Nukem Forever...
borg
SuperTechTawerniak
SuperTechTawerniak
Posty: 349
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 01:32
Numer GG: 115125
Lokalizacja: Rawicz/Wrocław
Kontakt:

Re: A propos TerrorWar

Post autor: borg »

Z ostatnich zapowiedzi Duka wynika, że to już nie tak długo :P
Spider4
Szczur Lądowy
Posty: 4
Rejestracja: wtorek, 5 czerwca 2007, 18:32
Numer GG: 0

Re: A propos TerrorWar

Post autor: Spider4 »

Ostatnie newsy na stronie TW są z "dnia październik 28 2007 20:56:47"

Miały być jakieś dema, od ostatniego posta w tym dziale też już sporo minęło. Projekt padł, jest tymczasowo wstrzymany czy może autorzy są tak zapracowani, że nie mają czau dawać newsów?

że tak powiem: "Do cats eat bats I Wonder?"

Mam nadzieje, że ktoś rozwieje wątpliwości :P
Obrazek
ODPOWIEDZ