Strona 1 z 1

Wasze sposoby tworzenia BN'ów do kampani

: czwartek, 26 czerwca 2008, 16:40
autor: Sakwan
Jak ich towrzycie, osobiście tworze ich dość szybko i mało dokładnie - daje na "chybił, trafił" statystyki, daje rase, profesje i krótką historię - daje kilka cech charakterystycznych itp. Dopiero gdy dojdzie do wstawienia owego BN'a przed BG wychodzą na jaw jego słabe strony (moje słabe strony tworzenia BN'ów)

Pytanie wzięło się stąd, że chciałbym coś podchwycić i zastosować to do mojego schematu tworzenia.

Bądźcie wyrozumiali co do mojej wypowiedzi :P:P( nie lubie się rozpisywać nad moimi kłopotami :D)

Re: Wasze sposoby tworzenia BN'ów do kampani

: środa, 2 lipca 2008, 21:21
autor: Zajx
ja wymyślam postać o konkretnym przeznaczeniu weźmy na przykład takiego pasera, który będzie z graczami współpracował( lubię BN wykorzystywać więcej niż raz). Na początku probuje z wizualizować jego wygląd zewnętrzny(jak cię widzą tak cię piszą).
2 etapem jest nadanie mu kilku charakterystycznych cech charakteru, później zaczynam przemyśleć jak sie stało że jest tym kim jest i wychodzą na jaw jakieś cechy dodatkowe(drugorzędne). Dbam by taki BN miał składna historie bo wtedy łatwiej mi tworzyć jakieś misje z nim związane. Etapem finalnym jest dogłębne wczucie się w postać i przeanalizowanie czego może chcieć i jak wykorzystać graczy w myśl każdy dba o swój interes.

No a jak muszę jakiegoś na poczekaniu to co tylko mózg miarę składnie wymyśli.

Bym zapomniał o cechach systemu w jakim akcja sie toczy daje je po wymyśleniu historii BN.

Re: Wasze sposoby tworzenia BN'ów do kampani

: czwartek, 3 lipca 2008, 02:06
autor: Solarius Scorch
Ja zasadniczo robię takich BN-ów, żeby po prostu podobali się graczom. Tacy z którymi można pożartować, poderwać ich (choć - przyznam - częściej je), porozmawiać na jakimś poziomie albo chociaż po prostu zabawnych. Trudno mi coś bliżej o nich powiedzieć, poza tym że często czerpię bezwstydnie ze źródeł literackich czy filmowych, ale któż tak nie czyni?

Re: Wasze sposoby tworzenia BN'ów do kampani

: niedziela, 13 lipca 2008, 18:49
autor: Złosiej
profesja, staty, wyglad, cechy charakteru, krótka historia :)

Re: Wasze sposoby tworzenia BN'ów do kampani

: środa, 10 września 2008, 09:03
autor: Mekow
Sądzę, że BN'ów można podzielić na dwie podstawowe kategorie.
Porównajmy sesję do filmu, ew. serialu jeśli rozważamy kampanie. Bohaterowie, czyli postacie pierwszoplanowe to BG - oni odgrywają przygodę i tworzą ją razem z MG.
Postacie drugoplanowe to pierwsza z naszych kategorii BN'ów. Są przeciwnikami, pomocnikami lub głównymi świadkami jakichś zdarzeń. Mają znaczny wpływ na akcję i aktywnie w niej uczestniczą. Z tego właśnie powodu MG musi ich lepiej przygotować, najlepiej tak jak gracze przygotowują swoje postacie - wygląd, zachowanie, poglądy, sposób postępowania i postrzegania świata, współczynniki i umiejętności, dokładna historia z okolicznościami wprowadzenia do sesji. Jeśli MG ma swoje postacie, którymi gra w innych sesjach (a na pewno jakieś ma), to może je śmiało przydzielić do tej grupy (musi wybrać tę która pasuje do sesji).
Postacie trzecioplanowe lub nawet statyści, to druga z kategorii BN'ów. Tutaj wystarczy wygląd i zachowanie, gdyż BN nie powinien zajmować dużo czasu na sesji - jeśli gracze go/ją wciągną w intrygę to zawsze można improwizować resztę (a na następną sesję napisać).

Podsumowując. BN'ów tworzymy tak jak zwykłe postacie lub ograniczamy się do tego co jest nam potrzebne, w zależności od wagi/występowania danego BN'a na sesji.

Re: Wasze sposoby tworzenia BN'ów do kampani

: sobota, 7 grudnia 2013, 23:07
autor: polskistalker
Ja ma kilka gier planszowych i kilka numerów ŚGP. W ŚGP były karty do Resistance: Agenci Molocha - a kartach fajne mordki = moi BN'i. Mam też Karciane Cluedo do którego ktoś wpakował kilka niepotrzebnych kart z opisanymi postaciami (to w ogóle do rozgrywki nie jest potrzebne). Poza tym czytam tonę fantastyki. Taki Geralt to w Neuroshimie łowca mutantów imieniem Gerhard :D

Re: Wasze sposoby tworzenia BN'ów do kampani

: wtorek, 30 września 2014, 16:01
autor: TomEdo
Mekow pisze:Sądzę, że BN'ów można podzielić na dwie podstawowe kategorie.
Porównajmy sesję do filmu, ew. serialu jeśli rozważamy kampanie. Bohaterowie, czyli postacie pierwszoplanowe to BG - oni odgrywają przygodę i tworzą ją razem z MG.
Postacie drugoplanowe to pierwsza z naszych kategorii BN'ów. Są przeciwnikami, pomocnikami lub głównymi świadkami jakichś zdarzeń. Mają znaczny wpływ na akcję i aktywnie w niej uczestniczą. Z tego właśnie powodu MG musi ich lepiej przygotować, najlepiej tak jak gracze przygotowują swoje postacie - wygląd, zachowanie, poglądy, sposób postępowania i postrzegania świata, współczynniki i umiejętności, dokładna historia z okolicznościami wprowadzenia do sesji. Jeśli MG ma swoje postacie, którymi gra w innych sesjach (a na pewno jakieś ma), to może je śmiało przydzielić do tej grupy (musi wybrać tę która pasuje do sesji).
Postacie trzecioplanowe lub nawet statyści, to druga z kategorii BN'ów. Tutaj wystarczy wygląd i zachowanie, gdyż BN nie powinien zajmować dużo czasu na sesji - jeśli gracze go/ją wciągną w intrygę to zawsze można improwizować resztę (a na następną sesję napisać).

Podsumowując. BN'ów tworzymy tak jak zwykłe postacie lub ograniczamy się do tego co jest nam potrzebne, w zależności od wagi/występowania danego BN'a na sesji.
Ot to! Dokładnie. BN BNowi nie równy.

Osobiście posługuję się następującym schematem:
1. Definiuję funkcję - Funkcja, którą postać pełni. Jeżeli postać takowej nie ma, to nie ma sensu jej w ogóle umieszczać.
2. Określam cel - Każda postać do czegoś dąży. Cel musi być, mniej lub bardziej ogólny. Ważne by był. Nijakie postacie nie są szczególnie ciekawe.
3. Określam motyw przewodni - Stosuje się jedynie do ważniejszych z BNów. Każdy z nich musi posiadać coś charakterystycznego, wokół czego będzie budować swój wizerunek. Motywem może być niemalże wszystko, ważne by zapadł on w pamięć graczy, a w efekcie sprawił, że zapamiętają postać i będą ją z czymś kojarzyć. Przykładami motywów może być: jakiś kolor, broń, cecha charakteru, zwierzak itd. Ważne by był widoczny jak najczęściej, a w efekcie, utożsamiał ów symbol z konkretną postacią.
4. Uzupełniam detale - Wszystko to czego brakuje. Czasami brakuje dużo, czasami mniej. Pamiętać należy również, że wiele elementów w tej fazie może wydać się zbędnych lub wymagających zmiany, dlatego też warto przyjrzeć się całokształtowi postaci z dystansu i nie wahać się przed wprowadzeniem zmian jeżeli coś wydaje się nie do końca satysfakcjonujące.