Strona 1 z 1

3.0/3.5/4.0 edycja D&D

: piątek, 27 czerwca 2008, 15:15
autor: Diversi
Ten temat jest o wersjach DnD, o tym czy warto przerzucić się na nowszą i która jest najlepsza. Dla mnie to troche źle zorganizowane. Co chwila nowa wersja. Ja zacząłem grać ze dwa lata przed pojawieniem się 3.5. Miałem już 2 podręczniki 3.0 i nie miałem zamiaru inwestować w 3.5. Teraz wyszło 4.0. Albo wydam jeszcze raz 200 zł. albo nadal będę ciągnął w 3.0. w ogóle ktoś się orientuje na czym polegają zmiany? Czy są to jakieś istotne zmiany, czy tylko pare szczegółów i kilka dodatków?

Re: 3.0/3.5/4.0

: piątek, 27 czerwca 2008, 23:24
autor: BLACKs
Zmiany sa istotne.
Ale jesli posiadasz wszystkie mozliwe dodatki do DnD 3.0/3.5, to na nowe nie wydawaj kasy. :D

Miedzy innymi nowosci z DnD 4.0:
- mozliwosci postaci to przede wszystkim moce klasowe i rasowe (ang. Powers), ktore mozna uzywac At-Will (kiedy tylko zechcesz), Encounter (raz podczas spotkania), Daily (raz na dzien),
- nowe DnD koncentruje sie na grze druzynowej bardziej niz w poprzednich edycjach, co widac po wyraznym wyroznieniu rol postaci (Defender, Leader, itd.) i potworow (Lurker, Skirmisher, Solo, itd.),
- odswiezona i uproszczona mechanika walki,
- calkowicie zmieniony system magii: czary kaplana i czarodzieja sa mocami klasowymi, ale istnieja rowniez Rytualy. By to dokladniej wyjasnic, posluze sie przykladem: magiczne pociski czarodzieja moga byc uzywane, kiedy czarodziej zechce.

Re: 3.0/3.5/4.0

: sobota, 28 czerwca 2008, 14:34
autor: Diversi
To ciekawe. Czarodziej był i tak już najsilniejszy a teraz jest jeszcze silniejszy! Przynajmniej wyrównali to jakoś? I uproszczona walka? Może jednak zainwestuje w nowe podręczniki... stare się gdzieś opchnie to będzie na nowe 8)

Re: 3.0/3.5/4.0

: niedziela, 29 czerwca 2008, 16:12
autor: BLACKs
To ciekawe. Czarodziej był i tak już najsilniejszy a teraz jest jeszcze silniejszy! Przynajmniej wyrównali to jakoś? I uproszczona walka? Może jednak zainwestuje w nowe podręczniki... stare się gdzieś opchnie to będzie na nowe
Wlasnie na odwrot...
Potezniejsze zaklecia w stylu "wskrzeszenia" staly sie rytualami, a czarodziej jest ograniczony i zrownowazony, tak jak inne klasy. Teraz jest dobry wtedy i tylko wtedy, gdy stoi z tylu i atakuje naraz duza ilosc potworow.
Klasy zamieszczone w corebook'ach to znane z poprzedniej edycji: Fighter, Paladin, Cleric, Rogue, Ranger, Wizard jak i nowe: Warlord, Warlock. Druid, barbarzynca i mnich zostali wyrzuceni z podrecznikow glownych.
Zmiany dotycza takze ras. Gracz posiadajacy Player's Handbook bedzie mogl sie wcielic w Dragonborna, Eladrina, Tieflinga, a takze rasy znane z poprzedniego podrecznika glownego: czlowieka, elfa, pol-elfa, krasnoluda, niziolka. Gnom zostal "zdegradowany" do Bestiariusza. Pol-ork chyba rowniez, ale nie mam pewnosci.

Zmian w walce nie podam, gdyz nie mam chwilowo dostepu do podrecznikow.

Re: 3.0/3.5/4.0 edycja D&D

: czwartek, 11 września 2014, 17:12
autor: NastkaPo4
Az sie lezka w oku kreci na takie wspomnienia.