Stary, jeśli nie potrafisz załapać tego, co opisałem, to daruj sobie tworzenie systemu... Ja się zastanawiam, czy gotowy system nie byłby dla Ciebie zbyt skomplikowany, a Ty chcesz się bawić w robienie własnego.
Poza tym, tu masz tylko propozycje rozwiązań, które powinieneś zmodyfikować do swoich potrzeb, nie bezmyślnie kopiować.
Innymi słowy: wysil się trochę, zacznij myśleć.
Troszkę wielki problem..
-
- Bosman
- Posty: 1864
- Rejestracja: poniedziałek, 25 kwietnia 2005, 20:51
- Numer GG: 5454998
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 12
- Rejestracja: czwartek, 15 kwietnia 2010, 21:24
- Numer GG: 11008799
Re: Troszkę wielki problem..
Sory.. Ale na swoich systemach miałem w "*uj" liczenia... Nawet w zeszycie podczas lekcji miałem sesje na własnym świecie, postaciami itp Lecz zaprzestałem prac wynikających z braku pozytywnych ocen ^^
No troche pokręciłeś mi chodzi O coś naprawdę prostego... Rzut monetą trafi nie trafi Tylko bardziej sprecyzowane
No troche pokręciłeś mi chodzi O coś naprawdę prostego... Rzut monetą trafi nie trafi Tylko bardziej sprecyzowane
-
- Bombardier
- Posty: 676
- Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 20:41
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Kraków, Bielsko w weekendy i święta. :)
Re: Troszkę wielki problem..
Ogólnie rzecz biorąc, to mechanika jest sprawą drugorzędną. Można ja stosować jeśli się lubi, ale nie trzeba. Można uznać zasadę, że rzucasz dowolną kością i im wyższy wynik tym lepiej. Lepiej to olać i skupić się na świecie, postaciach, scenariuszu itp. To one budują dobrą sesję, nie mechanika.
Taka moja rada.
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, jak chcesz coś naprawdę prostego, rzucaj monetą uda się/nie uda się. Bo czemu niby nie?
Taka moja rada.
Jak bardziej? Przecież chyba nie ma nic bardziej sprecyzowanego niż rzut monetąNo troche pokręciłeś mi chodzi O coś naprawdę prostego... Rzut monetą trafi nie trafi Tylko bardziej sprecyzowane
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, jak chcesz coś naprawdę prostego, rzucaj monetą uda się/nie uda się. Bo czemu niby nie?
"Mistrz gry nie ma duszy! Sprzedał ją diabłu za tabelę trafień krytycznych!"
May the Phone be with you!
May the Phone be with you!
-
- Mat
- Posty: 453
- Rejestracja: środa, 4 listopada 2009, 10:31
- Numer GG: 0
Re: Troszkę wielki problem..
zrób tak
rzucaj monetą ale żeby szanse nie zawsze były równe, to niech gracze sobie rozdadzą kilka punktów na te twoje
zręczność
siła
wytrzymałość
co tam jeszcze było. Bierz monetę i rzucaj nią tyle razy ile wynosi współczynnik bohatera. Np. ma siłę na 2 a chce jebnąć dwuręcznym mieczem. Niech rzuca dwa razy monetą, ma jakgdyby podwójną szansę. Do tego możesz np. różne bonusy i utrudnienia, ale to już na wyczucie. Np. dodaj współczynnik: budowa. postacie z budową dwa lub mniej, podczas walki mają minus jedna moneta podczas walki.
I tyle!
rzucaj monetą ale żeby szanse nie zawsze były równe, to niech gracze sobie rozdadzą kilka punktów na te twoje
zręczność
siła
wytrzymałość
co tam jeszcze było. Bierz monetę i rzucaj nią tyle razy ile wynosi współczynnik bohatera. Np. ma siłę na 2 a chce jebnąć dwuręcznym mieczem. Niech rzuca dwa razy monetą, ma jakgdyby podwójną szansę. Do tego możesz np. różne bonusy i utrudnienia, ale to już na wyczucie. Np. dodaj współczynnik: budowa. postacie z budową dwa lub mniej, podczas walki mają minus jedna moneta podczas walki.
I tyle!
Osobiście to upek mi się podoba - wciągający i łączący wszystkie postacie
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 12
- Rejestracja: czwartek, 15 kwietnia 2010, 21:24
- Numer GG: 11008799
Re: Troszkę wielki problem..
Heh dzięki wam za rozwiązanie ^^
Dla mnie właśnie również najważniejsza jest fabuła i nigdy nie poświęcałem się studiowaniu systemu gry :/ Tylko na wyczucie, rzut monetą powinien wystarczyć
Dla mnie właśnie również najważniejsza jest fabuła i nigdy nie poświęcałem się studiowaniu systemu gry :/ Tylko na wyczucie, rzut monetą powinien wystarczyć
-
- Mat
- Posty: 453
- Rejestracja: środa, 4 listopada 2009, 10:31
- Numer GG: 0
Re: Troszkę wielki problem..
Służymy ;p
jak ci się znudzi sam rzut monetą (podejrzewam ze wkrótce) to zrób tak jak ja albo przerzuć się na kości
jak ci się znudzi sam rzut monetą (podejrzewam ze wkrótce) to zrób tak jak ja albo przerzuć się na kości
Osobiście to upek mi się podoba - wciągający i łączący wszystkie postacie
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 12
- Rejestracja: czwartek, 15 kwietnia 2010, 21:24
- Numer GG: 11008799
Re: Troszkę wielki problem..
No ok
Kiedy zakończę moją grę to dam wam znać
Kiedy zakończę moją grę to dam wam znać