[Neuroshima] Złoto Karaibów

Stare i nieaktywne wątki z Rekrutacji.
BlindKitty
Bosman
Bosman
Posty: 2482
Rejestracja: środa, 26 lipca 2006, 22:20
Numer GG: 1223257
Lokalizacja: Free City Vratislavia/Sigil
Kontakt:

[Neuroshima] Złoto Karaibów

Post autor: BlindKitty »

A więc mimo że miało być jutro, będzie dziś, bo mam chwilę i nie chce mi się teraz uczyć. ;)

Wysoki mężczyzna w długim, czarnym płaszczu patrzył w dal, stojąc na dziobie kołyszącego się powoli statku. Wiatr szarpał połami jego stroju, ale nie wydawał się tym poruszony.
- Kapitanie, kiedy dotrzemy do Puerto Rico?
Brodaty facet z fajką, stojący za nim, odparł:
- Za dwa dni, jeśli wiatr będzie nam sprzyjał.
Kiwnęli sobie głowami i kapitan wrócił na mostek, podczas gdy jego pasażer wrócił do swojej kajuty, by znów studiować mapę.
Mapę, o której plotkowały już całe Karaiby. Przedstawiającą drogę do bazy wojskowej pozostawionej na Karaibach przez amerykańską armię...


A więc tak: zaczynacie jako kilkoro marynarzy na pokładzie niedużego statku handlowego. Pływacie razem już od kilku tygodni, jako zwyczajni marynarze, mechanicy czy też ktoś na podobnym poziomie (a więc ani majtkowie, ani oficerowie, right?). W drużynie będą potrzebne co najmniej dwie postacie profilowane do dowodzenia statkiem, jako że zapewne w krótkim czasie wejdziecie w posiadanie własnej łajby. Znajomość dodatku Piraci nie jest konieczna, ale na pewno bardzo by pomogła. I jeszcze - piszcie jaka wasz postać mniej więcej będzie (zarówno jeśli chodzi o umiejętności, jak i charakter) zanim wyślecie kartę, tutaj w temacie, tak żeby nie pojawiło się na sesji na przykład czterech mechaników. Czy coś więcej? Hm, chyba na razie tyle wystarczy.

Karta postaci:

Imię/imiona/nazwisko/ksywa/cokolwiek:
Pochodzenie: (najlepiej z Karaibów, ostatecznie Miami albo Teksas, chyba że ktoś mi bardzo ładnie opowie jakim cudem przebył całe Stany żeby zostać majtkiem na Karaibach)
Cechy: (dwie - jedna związana z pochodzeniem, druga z profesją; możecie wykorzystać już istniejące albo wymyślić własne, z nazwą i opisem, ze względu na minimalną ilość mechaniki, nie patrzcie na to jakie dają dokładnie bonusy, bo to i tak raczej storytellingowa podpórka)
Wygląd:
Charakter:
Krótka historia: (krótka rozumiemy jako 10-20 zdań, może być w punktach)
Umiejętności: (przypis 1)
Wyposażenie: (przypis 2)

1)
Umiejętności są w skali od 0 do 5
0 - niewyszkolony
1 - żółtodziób
2 - przeszkolony
3 - zaawansowany
4 - ekspert
5 - mistrz

Oto lista (gwiazdka oznacza że umiejętności można używać nawet mając 0, czyli niewyszkoloną):
Walka wręcz*
Strzelanie*
Obsługa broni ciężkiej (w tym dział, katapult itp.)
Mechanika
Obsługa sprzętu ciężkiego (dźwigi itp.)
Nawigacja (wraz ze sterowaniem)
Dowodzenie*
Negocjacje*
Ukrywanie się*
Spostrzegawczość*
Żeglarstwo (obsługa lekkich i prostych mechanizmów statku, żagli itp.)
Nauka (od literatury po biologię, i tak nikt inny nie będzie wiedział o czym mówisz)
Medycyna* (jest gwiazdka, ale nie radzę jej używać... ;) )

Macie do rozdania 20 punktów, ale żeby mieć umiejętność na wyższym poziomie, musicie mieć o jedną więcej na niższym (czyli np. chcąc mieć dowodzenie na 4, potrzebujecie dwóch umiejętności na 3, a co za tym idzie trzech na 2 i czterech na 1 - oczywiście wolno mieć więcej niższych, ale nie wyższych, no i nie martwcie się, będą XP na sesji ;) ).

2)
Wpiszcie co chcecie, ale z umiarem. Zioło, tytoń i żarcie są na Karaibach tanie, a nawet bardzo tanie, więc możecie brać spory zapas powyższych, jeśli uważacie za stosowne. Inne rzeczy - mniej więcej jak w Neuro jeśli chodzi o wartość. Ach, broń palna nie lubi wody, warto o tym pamiętać.

Rekrutacja potrwa dopóki nie zbiorę takiej drużyny jaka będzie mnie satysfakcjonowała, lub 10 dni - w tym drugim przypadku, czyli braku drużyny po 10 dniach, zostanie uznana za klęskę.
What doesn't kill you, just makes you... Stranger.

But above all - I feel I'm still on my long trip to nothingness.
Marz
Marynarz
Marynarz
Posty: 166
Rejestracja: środa, 21 października 2009, 23:22
Numer GG: 0

Re: [Neuroshima] Złoto Karaibów

Post autor: Marz »

Eż, kurde nie ma mnie do 15 lutego :/ Szlag by to...
Orcs, orcs, orcs, orcs...
BlindKitty
Bosman
Bosman
Posty: 2482
Rejestracja: środa, 26 lipca 2006, 22:20
Numer GG: 1223257
Lokalizacja: Free City Vratislavia/Sigil
Kontakt:

Re: [Neuroshima] Złoto Karaibów

Post autor: BlindKitty »

Wezmę pod uwagę fakt że chcesz grać przy zastanawianiu się czy drużyna jest dostatecznie rozbudowana żeby w ogóle to prowadzić, i będziesz mógł dołączyć po powrocie, jeśli sesja ruszy.
What doesn't kill you, just makes you... Stranger.

But above all - I feel I'm still on my long trip to nothingness.
Marz
Marynarz
Marynarz
Posty: 166
Rejestracja: środa, 21 października 2009, 23:22
Numer GG: 0

Re: [Neuroshima] Złoto Karaibów

Post autor: Marz »

Hah, fajnie, dzięki :) Mam nadzieję, że sesja wyjdzie ;]
Orcs, orcs, orcs, orcs...
Wevewolf
Mat
Mat
Posty: 453
Rejestracja: środa, 4 listopada 2009, 10:31
Numer GG: 0

Re: [Neuroshima] Złoto Karaibów

Post autor: Wevewolf »

zgłaszam się, kartę dziś/jutro dorzucę.

moja postać to facet w sile wieku który używa strzelby myśliwskiej. Pochodzenie z miami. Dużo dragów, kapelusz, strzelba myśliwska, wysokie buty i jazda na aligatory. No i oczywiście TAAAAAAAKI nóż!
Osobiście to upek mi się podoba - wciągający i łączący wszystkie postacie :D
Zaknafein
Bombardier
Bombardier
Posty: 729
Rejestracja: wtorek, 6 grudnia 2005, 09:56
Numer GG: 4464308
Lokalizacja: Free City Vratislavia
Kontakt:

Re: [Neuroshima] Złoto Karaibów

Post autor: Zaknafein »

Może to nie cyberpunk, ale dostatecznie blisko ;)
Shimowi piraci przypomnieli mi o niezrealizowanej postaci, która mogłaby wejść w ten klimat. Odezwę się do Ciebie jak będziesz na gg/jabberze, zobaczymy co o tym myślisz.
Ilu graczy przewidujesz jako minimum?
BlindKitty
Bosman
Bosman
Posty: 2482
Rejestracja: środa, 26 lipca 2006, 22:20
Numer GG: 1223257
Lokalizacja: Free City Vratislavia/Sigil
Kontakt:

Re: [Neuroshima] Złoto Karaibów

Post autor: BlindKitty »

Jako minimum (takie absolutne) wystarczy nawet dwóch. A na gg/Jabberze w najbliższym czasie może mnie nie być (mój komputer jest chwilowo out-of-order, a na zdobycznopożyczonym obecnym nie mogę nic zainstalować), więc lepiej pisz na maila (hoyo@wp.pl), tam powinienem szybko odpowiedzieć i najwyżej ugadamy się na kontakt gdzieś indziej. :)
What doesn't kill you, just makes you... Stranger.

But above all - I feel I'm still on my long trip to nothingness.
bOdziO Wolf
Marynarz
Marynarz
Posty: 207
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2005, 20:14
Numer GG: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz(HQ)/Gdańsk(studia)
Kontakt:

Re: [Neuroshima] Złoto Karaibów

Post autor: bOdziO Wolf »

Można prosić o więcej informacji na temat regionu Karaibów?
Sytuacja polityczna - istnieje jakieś zorganizowane państwo o jakimś ustroju czy po prostu kompletny bałagan? Rok w jakim dziele się akcja? Istnieje jakaś oficjalna armia broniąca tego regionu? Jakie rodzaje broni już stworzono i jak są one dostępne w tym regionie? Czy są drogie, czy tanie jak barszcz? Żarcie i zioło jest tanie ale co z wyposażeniem? częściami, sprzętem komputerowym, do łamania zabezpieczeń etc.?

Wspominasz o statku. Skąd płynie ten statek handlowy? Kto jest jego właścicielem? Czy marynarze to przypadkowa zbieranina najemników czy dobrze wykwalifikowani pracownicy?

Co do tworzenia postaci mam jak na razie 2 pomysły:
- typowy najemnik o zdolnościach przywódczych. Był dawniej sierżantem w armii USA. Później szwendał się po świecie szukając zarobku u różnych organizacji przestępczych. Człowiek uzbrojony po zęby. Wynajęty aby ochraniać statek handlowy.

- inżynier informatyk - specjalista od zabezpieczeń oraz geodezji. Zwykły pracownik firmy (tu potrzebuje informacji na temat statku). Nie posiada, żadnego przeszkolenia bojowego ale jego umiejętności będą nieocenione przy poszukiwaniu oraz dostaniu się do opisanej przez Ciebie bazy. Postać będzie posiadała dosyć nowoczesny sprzęt ale za to będzie bezbronna.
BlindKitty
Bosman
Bosman
Posty: 2482
Rejestracja: środa, 26 lipca 2006, 22:20
Numer GG: 1223257
Lokalizacja: Free City Vratislavia/Sigil
Kontakt:

Re: [Neuroshima] Złoto Karaibów

Post autor: BlindKitty »

Jeśli chodzi o zorganizowane państwa - istnieje kilka mniej lub bardziej zorganizowanych. Do największych należą Kuba (która zajmuje zaledwie kawałek wyspy, w okolicach miasta Guantanamo, ale również około połowy Haiti, które kubańska armia zdobyła około 2025), która jest zorganizowana, dysponuje policją, sądami itp., ale wciąż panuje tu komunizm, szaleje tajna policja, są obozy reedukacji i tak dalej. Pozostała część Kuby i Haiti jest zajęta przez zmutowną dżunglę w dwóch odmianach (ta na Kubie rośnie powoli, ale za to wypluwa paskudne mutki, na Haiti jest typowa Neodżungla); Jamajka, na której panują jamajskie poosies (mafie) i która żyje z upraw tytoniu i ziela, a rastafarianie nazywają ją Nowym Babilonem; Mała Brytania na Antylach Mniejszych, gdzie panuje potomek brytyjskiej rodziny królewskiej, wszystko chodzi jak w zegarku i nie lubią obcych (w zasadzie, to większość obcych również nie lubi ich, bo mają doskonały, stosunkowo nowoczesny sprzęt, świetnych marynarzy i doskonałą organizację, a co za tym idzie są groźni). Do tego na Kajmanach dochodzi Nowy Izrael, założony przez rasta, i również mniej - więcej zorganizowany.

Każde z tych państw jest w stanie bronić swoich wód terytorialnych mniej lub bardziej skutecznie (najlepiej zdecydowanie Brytyjczycy, najgorzej idzie Kubie, przez to że flota jest stosunkowo słaba). Jednak większa część mórz to raczej wody niczyje albo 'terytorialne' mniejszych 'państewek', a właściwie osad mieszczących się na pojedynczych mikrowysepkach, a więc okolice niechronione przed piratami.

W kwestii broni - katapulty, balisty, działa czarnoprochowe, miotacze ognia, torpedy śmieciowe + wszystko to co dało się zdemontować ze starych okrętów wojennych i wydobyć z baz, od CKMów, przez działka szybkostrzelne, wieżyczki z działami od 2 do 16 cali, systemy rakiet morskich etc., przy czym tego sprzętu jest dość mało i jest piekielnie drogi, tak samo amunicja do niego (no, jeszcze do CKMów da się jakąś zdobyć w miarę spokojnie).

Elektroniki wszelkiego rodzaju na Karaibach jest mało, a co za tym idzie jest droga - przydaje się na statkach radio czy elektroniczny chronometr, więc zapotrzebowanie jest niemałe. Jeśli chodzi o broń, części i tak dalej - są mniej więcej tak drogie jak na kontynencie 'średnio' (czyli można odnieść się do cen z cennika w podręczniku głównym, przy elektronice mnożąc razy dwa, przy tytoniu, żarciu i zielsku dzieląc przez 3-5).

Statek płynie z Jamajki, gdzie kupił żarcie, do Miami, gdzie zamierza je sprzedać. Jest własnością kapitana, jak większość statków na tych wodach. Marynarze są wykwalifikowani, choć nie są to jakieś mocno doświadczone wilki morskie, raczej - solidny standart.

Obydwa pomysły na postać są ok, tylko ten drugi, informatyczny, musiałby się znać na czymś więcej niż tylko elektronika (ot, choćby i na nawigacji czy sterowaniu), bo sama elektronika jest użyteczna po prostu nieco zbyt rzadko, tylko tyle, co coś zepsuje się w sterówce - lub, no właśnie, w bazie, ale zanim tam dotrzecie, o ile w ogóle, jeszcze sporo wody w rzekach upłynie ;)
What doesn't kill you, just makes you... Stranger.

But above all - I feel I'm still on my long trip to nothingness.
bOdziO Wolf
Marynarz
Marynarz
Posty: 207
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2005, 20:14
Numer GG: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz(HQ)/Gdańsk(studia)
Kontakt:

Re: [Neuroshima] Złoto Karaibów

Post autor: bOdziO Wolf »

W taki razie bardziej skupię się na rozpisce tej drugiej postaci. Pomyślę nad dodaniem jakiś zdolności nawigacyjnych. Szczegóły po egzaminie z matmy (5 luty) albo nawet dzień później.
BlindKitty
Bosman
Bosman
Posty: 2482
Rejestracja: środa, 26 lipca 2006, 22:20
Numer GG: 1223257
Lokalizacja: Free City Vratislavia/Sigil
Kontakt:

Re: [Neuroshima] Złoto Karaibów

Post autor: BlindKitty »

No i dziś mija 10 dni od dnia ogłoszenia rekrutacji, a kartę mam dokładnie jedną - zdecydowanie za mało żeby grać. W zasadzie w zależności od obliczeń można uznać, że jeszcze jutro jest dzień nadsyłania, więc jeśli dostanę jeszcze jutro dwie karty, to można jeszcze uznać, że to działa. Jeśli nie - no cóż. Można następna rekrutacja?
What doesn't kill you, just makes you... Stranger.

But above all - I feel I'm still on my long trip to nothingness.
bOdziO Wolf
Marynarz
Marynarz
Posty: 207
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2005, 20:14
Numer GG: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz(HQ)/Gdańsk(studia)
Kontakt:

Re: [Neuroshima] Złoto Karaibów

Post autor: bOdziO Wolf »

Jeszcze 2 osoby się tutaj zadeklarowały, że przyślą swoje karty. Zaczekajmy trochę. Jak na razie jestem jedyny.(!)
Wevewolf
Mat
Mat
Posty: 453
Rejestracja: środa, 4 listopada 2009, 10:31
Numer GG: 0

Re: [Neuroshima] Złoto Karaibów

Post autor: Wevewolf »

wyśle dzisiaj ale nie spodziewaj się eseju, tyle ile dajesz od siebie dostaniesz ode mnie. 8)
Osobiście to upek mi się podoba - wciągający i łączący wszystkie postacie :D
BlindKitty
Bosman
Bosman
Posty: 2482
Rejestracja: środa, 26 lipca 2006, 22:20
Numer GG: 1223257
Lokalizacja: Free City Vratislavia/Sigil
Kontakt:

Re: [Neuroshima] Złoto Karaibów

Post autor: BlindKitty »

Eseju to ja bym nawet nie chciał czytać, specjalnie ograniczyłem rozmiar historii postaci (mnie samego irytuje jak dziesięć zdań o tym jaka postać jest muszę rozciągać na 1,5 strony A4 dlatego że MG odczuwa potrzebę tak długiego tekstu, a ja po prostu nie mam tyle do powiedzenia). Zak napisał, że też chce wysłać kartę, tylko wcześniej zapomniał, więc jak dostanę od Wevewolfa, to faktycznie może to wszystko dojść do skutku.
What doesn't kill you, just makes you... Stranger.

But above all - I feel I'm still on my long trip to nothingness.
Marz
Marynarz
Marynarz
Posty: 166
Rejestracja: środa, 21 października 2009, 23:22
Numer GG: 0

Re: [Neuroshima] Złoto Karaibów

Post autor: Marz »

Wróciłem, postaram się niedługo coś sklecić :)

@Edit

Wstępne założenie postaci:

Facet znad missisipi- sternik/kapitan, miał własny parowiec którym woził towary po dolnej części rzek, raz spróbował popłynąć na karaiby i mu się nie pofarciło
Orcs, orcs, orcs, orcs...
bOdziO Wolf
Marynarz
Marynarz
Posty: 207
Rejestracja: niedziela, 27 listopada 2005, 20:14
Numer GG: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz(HQ)/Gdańsk(studia)
Kontakt:

Re: [Neuroshima] Złoto Karaibów

Post autor: bOdziO Wolf »

Stary, ratujesz tą sesję! xD Pisz szybko kartę i wysyłaj do mistrza. Może jeszcze nie wszystko stracone...
BlindKitty
Bosman
Bosman
Posty: 2482
Rejestracja: środa, 26 lipca 2006, 22:20
Numer GG: 1223257
Lokalizacja: Free City Vratislavia/Sigil
Kontakt:

Re: [Neuroshima] Złoto Karaibów

Post autor: BlindKitty »

No ja na razie cierpliwie sobie czekam... Jeśli dostanę więcej kart, to może z opóźnieniem, ale to zacznę. Na razie i tak dostęp do kompa mam strasznie urywany, więc mi się nie spieszy.
What doesn't kill you, just makes you... Stranger.

But above all - I feel I'm still on my long trip to nothingness.
Zablokowany