[WFRP 2.0] Dzień za późno, szyling za mało

Stare i nieaktywne wątki z Rekrutacji.
Acid
Marynarz
Marynarz
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 10 listopada 2007, 17:57
Numer GG: 20329440
Lokalizacja: Dundee (UK)

[WFRP 2.0] Dzień za późno, szyling za mało

Post autor: Acid »

Obrazek Witam!

Zapraszam do sesji Warhammer’a 2.0. Dlaczego bez żadnego wprowadzenia? Bo jeśli ktoś chce zagrać, to i tak zagra, poza tym trochę już grałem na tym forum i prowadziłem, więc jeśli ktoś wyrazi chęć, może łatwo sprawdzić, jak piszę i czy warto. Generalnie w przygodzie będzie chodzić o jedno – by przewieźć pewien przedmiot z jednego miejsca w drugie, nie dać się zabić i sprawić, by przedmiot nie przepadł. Jeśli więc ktoś lubi sieczkę, latające głowy i jelita owinięte wokół własnego miecza, to na pewno się nie zawiedzie. Zwłaszcza, że jestem raczej wrednym MG, który nie szczędzi atrakcji swoim graczom. Gramy oczywiście storytelling (bez mechaniki) w konwencji dark fantasy, czyli będzie zimno, brudno i zawsze pod górkę. I nie liczcie, że Wasze wysiłki zostaną docenione.

Poszukuję 4-5 graczy na drugiej profesji, którzy będą się przykładać do sesji i pisać porządne posty. Co znaczy porządny post? Przyjmijmy, że za porządny post uznaję nieco ponad połowę 1 A4. Dopuszczam naprawdę dużą dowolność i długie opisy, lecz nie dopuszczam czegoś jak "atakuję pierwszego przeciwnika". Im gorszy opis, tym gorszy wynik walki dla tej postaci. Jeśli znajdą się jacyś chętni, będziemy postować mniej więcej co tydzień, gdyż obecnie jestem zawalony masą zajęć i na wcześniejsze upki niż co 7 dni nie ma co liczyć. Jeśli komuś to nie pasuje – nie musi grać. Generalnie przygoda, którą chcę zaprezentować ukazała się jako demo do 3 edycji WFRP, jednak po kilku przeróbkach i stuningowaniu niektórych elementów jak ulał nadaje się do edycji drugiej. Jeśli ktoś jednak zna scenariusz, oczywiście proszony jest, by się nie zgłaszał, co by nie psuć zabawy innym.

Odnośnie spraw technicznych: dopuszczam wszystkie rasy z podręcznika głównego, czyli można grać ludźmi, krasnoludami, niziołkami i elfami. Na inne rasy (np. druchii) zgody nie ma, więc proszę nie wyskakiwać mi z jakimiś wynalazkami. Jak już wyżej wspomniałem bohaterowie na drugiej profesji ze wszystkimi umiejkami i zdolnościami z obydwu karier. Ekwipunek dobieracie wedle uznania, prosiłbym jednak o rozwagę. Profesja dowolna, choć ze względu na charakter przygody, przydałyby się raczej postaci walczące. Dobrze by było, gdybyście na końcu historii napisali, jak znaleźliście się w karczmie „Pod szalonym kapucynem” na trasie między Kemperbad a Bogenhafen w prowincji Reiklandu – tam też rozpocznie się przygoda.

Karta postaci ma wyglądać następująco:
[AVATAR]

Imię i nazwisko: (to ostatnie opcjonalnie)
Rasa:
Profesja:
Poprzednia profesja:
Miejsce urodzenia:
Rodzina:
Wyznanie:
Znak gwiezdny:

Wygląd:
Zachowanie:

Umiejętności:
Zdolności:

Ekwipunek:
Broń:
Pancerz:
Czary:
(tylko postaci parające się magią)
Historia: (skoro to druga profesja, to Wasze postaci coś już przeżyły w swoim życiu – opiszcie to!)
Zastrzegam sobie prawo zamknięcia rekrutacji po tygodniu, licząc od dzisiaj, jeśli nie uzbieram odpowiedniej drużyny. Przez ten czas można słać postaci mi na PW, ewentualne pytania zadawać w temacie.
Liczę na chociaż tych 4 chętnych.

Pozdrawiam,
Acid
Ostatnio zmieniony czwartek, 3 grudnia 2009, 23:41 przez Acid, łącznie zmieniany 1 raz.
Seks jest jednym z dziewięciu powodów do reinkarnacji. Pozostałych osiem się nie liczy.

Obrazek
corvus
Marynarz
Marynarz
Posty: 290
Rejestracja: poniedziałek, 29 grudnia 2008, 13:44
Numer GG: 2609448
Lokalizacja: Ostrowiec
Kontakt:

Re: [WFRP 2.0] Dzień za późno, szyling za mało

Post autor: corvus »

Oooo, ja!
Jeśli można.... Jeśli można zapytać, będzie można liczyć na pomoc przy KP jakby co? Bo mechanika nie jest moją mocną stroną. ^^"

Mam jednak "mały" zapieprz w szkole po trzytygodniowej nieobecności i sprawdziany prawie codziennie (z czego przyszły tydzień zapowiada się źle) więc... No trochę czasu zajmie mi napisanie Karty... Mam nadzieję, że nikomu to nie będzie zbytnio przeszkadzać. Ew. jeśli będzie trzeba czekać tylko na mnie no to zrezygnuję.
Acid
Marynarz
Marynarz
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 10 listopada 2007, 17:57
Numer GG: 20329440
Lokalizacja: Dundee (UK)

Re: [WFRP 2.0] Dzień za późno, szyling za mało

Post autor: Acid »

Corvus, mechaniki nie planuję, więc nie masz co się przejmować cyferkami. Chyba że masz na myśli umiejętności/zdolności, wtedy oczywiście z chęcią Ci pomogę - daj tylko znać, jaką profesją chcesz grać :). Rekrutacja trwa do 7 grudnia, więc myślę, że dasz radę napisać zadowalającą kartę. W każdym razie zapraszam, z pewnością się nie zawiedziesz, jeśli lubisz Warhammer'a :).
Seks jest jednym z dziewięciu powodów do reinkarnacji. Pozostałych osiem się nie liczy.

Obrazek
Ouzaru
Mat
Mat
Posty: 492
Rejestracja: środa, 18 lutego 2009, 09:39
Numer GG: 16193629
Skype: ouzaru
Lokalizacja: U boku Męża :) Zawsze.

Re: [WFRP 2.0] Dzień za późno, szyling za mało

Post autor: Ouzaru »

Ja się piszę! Szkoda, że poprzednie sesje nie wypaliły, może tym razem uda się dociągnąć do końca ;) Jeszcze nie wiem, kim zagram... W każdym razie będzie to postać walcząca (nie wiem jeszcze czym), ale resztę można już obgadać na GG, żeby nie zaśmiecać wątku. Tak czy inaczej - na czarodzieja nie licz :P

Pozdrawiam i do napisania,
Ouzi.
Obrazek
Nirus
Majtek
Majtek
Posty: 106
Rejestracja: wtorek, 21 października 2008, 16:17
Numer GG: 7526210

Re: [WFRP 2.0] Dzień za późno, szyling za mało

Post autor: Nirus »

Również się pisze, jednak kompletnie jestem "out" jeśli chodzi o mechanike więc czy mógłbym liczyć na jakś pomoc odnośnie tworzenia postaci? Najpewniej zagram postacią walczącą wręcz lub ewnetualnie strzelającą z jakiejś broni dystansowej, magia nie wchodzi w gre. Postaram się pośpieszyć jeśli chodzi o karte. Jakby co jestem cały czas dostępny na gadu-gadu lub pw.
Obrazek
Obrazek
Hethemaen
Pomywacz
Posty: 49
Rejestracja: piątek, 27 listopada 2009, 13:49
Numer GG: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: [WFRP 2.0] Dzień za późno, szyling za mało

Post autor: Hethemaen »

Ja się piszę. Jestem zapalonym graczem w młotka, więc chętnie wezmę udział w sesji. Nie wiem tylko jednej rzeczy. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak dokładnie ma wyglądać przeprowadzana tutaj sesja? To znaczy jakie są ogólne zasady i co mam zawrzeć w jednym poście na A4. Bo z tego co wiem na zwykłej sesji, gdzie gracze siedzą naprzeciwko siebie, każdy coś mówi, ale są to wypowiedzi bardzo krótkie. Dlatego też proszę, żeby ktoś tak mniej więcej przedstawił mi w punktach albo w inny sposób schemat pojedynczego postu. Z góry dziękuję i jeszcze raz powtarzam, że na sesję byłbym chętny.
Acid
Marynarz
Marynarz
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 10 listopada 2007, 17:57
Numer GG: 20329440
Lokalizacja: Dundee (UK)

Re: [WFRP 2.0] Dzień za późno, szyling za mało

Post autor: Acid »

@ Nirus: jak już wspominałem wyżej, mechaniki nie planuję, więc jeśli chodzi Ci o umiejętności/zdolności, po prostu daj mi znać na PW jaką profesją chcesz grać, a ja Ci wypiszę umiejki i zdolności danej klasy. Bo nie bardzo w tym momencie rozumiem, co masz na myśli mówiąc o mechanice, której przecież nie będzie :P

@ Hethemean: rozumiem, że jesteś nowy jeśli chodzi o PBF-y więc proponuję porozglądać się po sesjach, które są rozgrywane na forum i zobaczyć „z czym to się je”. Taki standardowy, wręcz podręcznikowy dobry post odnośnie gry na forum powinien zawierać trzy elementy: przemyślenia bohatera (jego odczucia psychiczne wobec sytuacji przedstawionej w poście MG), interakcję z innymi Graczami (np. „– O, Helga, - uśmiechnął się Tileańczyk - ale masz wspaniałe pośladki” :P) a także zadeklarowanie akcji (np. „krasnolud widząc nacierającego trolla uniósł topór w górę i zmarszczył brwi. Krzycząc zawołanie swego ludu ruszył na potwora próbując zadać mu rany). Jeśli mój ultra-krótki samouczek PBF nie pomógł, na forum w dziale „Sesje PBF” znajdziesz odpowiedzi na wszelkie pytania i wątpliwości. Porozglądaj się i poczytaj sesje innych MG :)

Czekam na karty i kolejne zgłoszenia. Niech Chaos będzie z Wami, straceńcy! :D

EDIT:

Hethemean - poniżej masz mój przykładowy post, zaczerpnięty z sesji Serge'a - Ostatni Tabor. Mam nadzieję, że pomoże Ci w zrozumieniu, czym są PBF-y :).


* * *
Throrgrim

- Zostawcie człeczynę w spokoju!!! - dudniący, chrapliwy głos rozniósł sie echem po wąskiej, śmierdzącej moczem alejce płosząc kilka wron siedzących na dachu pobliskiego budynku. - To przyjaciel!

Towarzysze od razu rozpoznali do kogo należał ów gardłowy ton. Throrgrim zbliżał się do nich powoli trzymając Gurniego za uzdę, a jego blachy wydając metaliczny dźwięk mąciły ciszę wieczora. W końcu tarczownik podszedł do Vinna i jak miał w zwyczaju klepnął mężczyznę w plecy tak, że czarodziej postąpił krok do przodu.

- Dobra robota, człeczyno. Spisałeś się jak zawsze. - krasnolud zarechotał. - Dobrze, żeś tak uczynił, przynajmniej reszta nie żyje już w błogiej nieświadomości i wiedzą z kim podróżują.
- To znaczy, że... -zaczął niepewnie Taranis.
- Tak, elfie, wiem od jakiegoś czasu kim naprawdę jest nasz piękny kawaler. - wtrącił Throrgrim. - Nie powiem, że dobrze mi z tą wiedzą, ale póki Vinnred nie zrobi czegoś głupiego, póty jego śliczna buźka będzie miodem na serce dla młodej Ursuli. - krasnolud spojrzał spod swych krzaczastych brwi na szlachcica. - Poza tym człeczyna pomógł nam wiele razy i nie widzę powodów by jego podróż miała zakończyć się tutaj, zwłaszcza że jego... umiejętności – khazad chrząknął. - mogą się nam bardzo przydać w Sylvanii. Jeśli ktoś uważa inaczej... - weteran zawiesił przez chwilę wzrok na elfce. - będzie miał z nami dwoma do czynienia...

Throrgrim nie widział tego inaczej, zwłaszcza że Vinn był z nim szczery i wyznał już wcześniej kim jest. Co prawda w tajemnicy przed resztą, ale krasnolud nie wątpił w prawdomówność czarodzieja, poza tym cenił i szanował odważnych ludzi, którzy potrafili wyznać nawet brutalną prawdę licząc się z konsekwencjami otoczenia. Dlatego też postanowił wspierać szlachcica, poza tym zdążył go polubić.

- Myśleliśmy, że nas opuściłeś, Throrgrimie. - rzucił nagle Vinnred.
- Opuściłem? - krasnolud prychnął niezadowolony i pogładził się po brodzie. - Przyrzekałem na Grimnira i Księgę Krzywd, że nieważne co by się działo, wypełnię swoją misję. Dałem słowo które złamać może tylko moja śmierć lub wypełnić powodzenie naszego zadania. - weteran zmarszczył brwi, a w jego głosie słychać było gniew. Czyżby szlachcic wątpił w poczucie obowiązku i honor najmłodszego z Thorgaldssonów? - Nie dotarłem pod świątynie o czasie, bo miałem problem ze strażą miejską – te buraczyny chciały mnie oskarżyć o kradzież trzech łuków. A na co krasnoludowi ta prymitywna broń? Oni chyba mózgi mają w dupie i nie wiedzą, że my z czegoś takiego nie korzystamy... Ich szczęście że się wszystko wyjaśniło. Nie trudno było was znaleźć, zwłaszcza gdy spytałem tubylców o czwórkę zbrojnych – krasnolud odsłonił pożółkłe zęby w szerokim u śmiechu. - Gdy na waszej drodze stanęła ta grupka chłystków przyczaiłem się w uliczce nieopodal i obserwowałem całą sytuację. No a potem nasz czarodziej pokazał wszystkim swoją prawdziwą twarz hehehehe... - tarczownik roześmiał się gromko, a potem spojrzał na zwłoki oprycha.
- Lepiej się stąd zbierajmy, nie mam zamiaru drugi raz tłumaczyć się strażnikom. - splunął na truchło i poprawił tarczę. - Prowadźcie do jakiejś karczmy, głodny żem jak niedźwiedź...

Zaczął padać deszcz ze śniegiem, gdy ruszali z tej zatęchłej alejki, a Throrgrim zastanawiał się tylko czy na takim zadupiu znajdzie się choć beczułka Bugmansa. Musiał poprawić sobie humor i pomyśleć nad dalszą podróżą.
Seks jest jednym z dziewięciu powodów do reinkarnacji. Pozostałych osiem się nie liczy.

Obrazek
the_weird_one
Mat
Mat
Posty: 407
Rejestracja: sobota, 22 listopada 2008, 21:34
Numer GG: 6271014

Re: [WFRP 2.0] Dzień za późno, szyling za mało

Post autor: the_weird_one »

Rozumiem, że tworzenie postaci bazuje na podręczniku, takoż większość elementów, rasy itp. Jak wygląda jednak sprawa z magią? Z bardzo konkretnym typem, całkiem powszechnym w Starym Świecie, bardzo zniesławiającym (co może być - ze względu na strukturę sesji, którejż to jednak nie znam - przeszkodą sporą) magii? Z ewentualną magią też bylibyśmy ograniczeni do podręcznikowych?
Pytając bardziej wprost: czy tylko (oczywiście w przypadku nieelfów) 8 wiatrów?
No Name pisze:Podchodzę do norda i mówię:
- Pierwsza zasada klubu walki – nie rozmawiajcie o klubie walki...
Acid
Marynarz
Marynarz
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 10 listopada 2007, 17:57
Numer GG: 20329440
Lokalizacja: Dundee (UK)

Re: [WFRP 2.0] Dzień za późno, szyling za mało

Post autor: Acid »

Weird - w przypadku jeśli nie chcesz grać Tkaczem Zaklęć (czyli elfem) obowiązuje osiem podstawowych Kolegiów Magii, z których wybierasz własną drogę jaką Wędrowny Czarodziej, a z tego oczywiście osobistą ścieżkę. Jeśli chcesz grać Guślarzem (wspomniana przez Ciebie zniesławiona ścieżka) obowiązują Cię zasady zgodnie z podręcznikiem do drugiej edycji. Mam nadzieję, że moja odpowiedź rozwiała Twoje wątpliwości :). W razie kolejnych pytań, wal na PW.
Seks jest jednym z dziewięciu powodów do reinkarnacji. Pozostałych osiem się nie liczy.

Obrazek
Hethemaen
Pomywacz
Posty: 49
Rejestracja: piątek, 27 listopada 2009, 13:49
Numer GG: 0
Lokalizacja: Wrocław

Re: [WFRP 2.0] Dzień za późno, szyling za mało

Post autor: Hethemaen »

Dobra, Acid, wysłałem kartę postaci na pw. Kiedy zaczynamy grać? :D
Acid
Marynarz
Marynarz
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 10 listopada 2007, 17:57
Numer GG: 20329440
Lokalizacja: Dundee (UK)

Re: [WFRP 2.0] Dzień za późno, szyling za mało

Post autor: Acid »

Otrzymałem już karty od Ouzi i Hethemean'a, jednak przeczytam je dopiero jutro, gdyż dziś już po prostu padam na pysk. Acha, w karcie postaci dodałem dwie rzeczy o których zapomniałem w poście rekrutacyjnym, a na co zwróciła mi uwagę Ouz - mianowicie "Wygląd" i "Zachowanie", jakby nie było dwa bardzo istotne elementy.

I jeszcze jedno - nie obowiązuje zasada "kto pierwszy, ten lepszy", więc nie musicie spieszyć się z kartami.

Pozdro i dobranoc :D
Seks jest jednym z dziewięciu powodów do reinkarnacji. Pozostałych osiem się nie liczy.

Obrazek
Ouzaru
Mat
Mat
Posty: 492
Rejestracja: środa, 18 lutego 2009, 09:39
Numer GG: 16193629
Skype: ouzaru
Lokalizacja: U boku Męża :) Zawsze.

Re: [WFRP 2.0] Dzień za późno, szyling za mało

Post autor: Ouzaru »

Daj znać, co sądzisz o mojej bohaterce. Jakby coś było nie tak, to może jeszcze zdążę poprawić? ^^' Pozdrawiam i czekam na werdykt. A reszcie (i sobie) życzę powodzenia! :D
Obrazek
Acid
Marynarz
Marynarz
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 10 listopada 2007, 17:57
Numer GG: 20329440
Lokalizacja: Dundee (UK)

Re: [WFRP 2.0] Dzień za późno, szyling za mało

Post autor: Acid »

Na chwilę obecną mam już dwie karty postaci:

- Ingrid Falkenheim (postać Ouzi)
- Rufus Oberholtzer (postać Hethemean'a)

@ Ouzi: karta po prostu wspaniała, dopracowana pod każdym względem, czegoś takiego właśnie oczekiwałem :D. Tylko nie jestem pewien, czy Twój trud i czas nie poszedł na marne, bo do zakończenia rekrutacji zaledwie dwa dni, a wciąż nie mam nawet minimalnego składu (katy swoją drogą) i chyba powoli przestaję mieć nadzieję, że coś się ruszy. Poczekamy...
Seks jest jednym z dziewięciu powodów do reinkarnacji. Pozostałych osiem się nie liczy.

Obrazek
Nirus
Majtek
Majtek
Posty: 106
Rejestracja: wtorek, 21 października 2008, 16:17
Numer GG: 7526210

Re: [WFRP 2.0] Dzień za późno, szyling za mało

Post autor: Nirus »

Nad kartą pracuje więc nie ma obawy... jutro zapewne już ją skończe, mam tylko kilka pytań odnośnie szczegółów ale to już napisze albo na pw. W każdym razie na moją karte możesz liczyć. ;)
Obrazek
Obrazek
corvus
Marynarz
Marynarz
Posty: 290
Rejestracja: poniedziałek, 29 grudnia 2008, 13:44
Numer GG: 2609448
Lokalizacja: Ostrowiec
Kontakt:

Re: [WFRP 2.0] Dzień za późno, szyling za mało

Post autor: corvus »

Mi jeszcze historia została i avatar znaleźć dla postaci. Nie wiem tylko czy uda mi się to dostarczyć na czas.
Acid
Marynarz
Marynarz
Posty: 320
Rejestracja: sobota, 10 listopada 2007, 17:57
Numer GG: 20329440
Lokalizacja: Dundee (UK)

Re: [WFRP 2.0] Dzień za późno, szyling za mało

Post autor: Acid »

Na potencjalne karty postaci od zainteresowanych czekam dzisiaj do 24.00 - jeśli nie zbiorę przynajmniej czwórki graczy, nie ma sensu prowadzić przygody, zwłaszcza, że jest to Warhammer i raczej ciężkie klimaty.
Ostatnio coś słabo z frekwencją na TRPG jeśli chodzi o sesje, więc nie robię sobie wielkich nadziei.

Pozdrawiam,
Acid.
Seks jest jednym z dziewięciu powodów do reinkarnacji. Pozostałych osiem się nie liczy.

Obrazek
Nirus
Majtek
Majtek
Posty: 106
Rejestracja: wtorek, 21 października 2008, 16:17
Numer GG: 7526210

Re: [WFRP 2.0] Dzień za późno, szyling za mało

Post autor: Nirus »

Jak mówiłem, że wyśle to wyśle. Więc wysłałem ;). Daj znać czy karta doszła i czy jest z nią wszystko w porządku. Mam nadzieje, że jednak zagramy ;)
Obrazek
Obrazek
Zablokowany