[Geopolityka Sci-Fi] - Cisza w eterze

Stare i nieaktywne wątki z Rekrutacji.
Tevery Best
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 1271
Rejestracja: środa, 14 lutego 2007, 21:43
Numer GG: 10455731
Lokalizacja: Radzymin

[Geopolityka Sci-Fi] - Cisza w eterze

Post autor: Tevery Best »

Historia tej sesji jest dość krótka. Otóż parę miesięcy temu Phoven założył swoją sesję "[Hegemonia] - Płomień Idei". Była ona genialna w założeniach i natychmiast przyciągnęła mnie i kilka innych osób. Szanowny moderator obiecywał, że dociągnie ją do końca, ale niestety odpadł po dwóch upach. BARDZO mnie to zirytowało. Postanowiłem zatem stworzyć własny projekt tego typu i zobaczyć, czy to faktycznie takie trudne, jak na to wskazują jego doświadczenia. Witajcie w Ciszy w eterze.

BLA BLA RESZTA POSTA NIEAKTUALNA

Dlaczego nie ma jeszcze tytułu? To proste. Mam bowiem kilka pomysłów i nie wiem, który z nich zrealizować. Chcę, żebyście to wy wybrali. Każdy, kogo interesuje ten projekt, niech wpisze się poniżej i poda, które warianty mu odpowiadają najbardziej (można wskazać kilka).

Od lewej: Setting - Tytuł sesji - opis.

1. Fantasy - Feniks z popiołów - czyli wypróbowany już wariant. Technologicznie późne średniowiecze, wchodzi powoli broń palna. Magia obecna, ale byłoby jej bardzo mało (na tyle mało, żeby spora część populacji poddawała ją w wątpliwość). Gracze są przywódcami prowincji podupadającego imperium i wydzierają sobie jego koronę.

2. Średniowiecze - E Pluribus Unum - alternatywny świat, ale bez magii, pełne średniowiecze. Gracze wcielają się w książęta państwa tkwiącego od kilkudziesięciu lat w stanie rozbicia dzielnicowego i dążą do jego zjednoczenia pod swoim panowaniem.

3. Wczesny XIX wiek - Ognie Nowego Porządku - świat również alternatywny, ale nie znalazłem lepszego określenia dla warunków, w jakich miałaby miejsce sesja. Walki mocarstw o dominację nad kontynentem i koloniami oraz wewnętrzne zmagania o utrzymanie władzy w niepewnych czasach przewrotów i rewolucji.

4. Po rewolucji przemysłowej - Tron z bagnetów - rozwój techniki zmienia oblicze zarówno wojny, jak i społeczeństwa. Pojawiają się nowe metody prowadzenia walki i nowe idee. Ale wciąż niezmieniona pozostaje ludzka potrzeba i żądza władzy i dominacji. Który z graczy podbije kontynent, a którego obali rewolucja? Świat również alternatywny.

5. Niedaleka przyszłość - Brudna Wojna - fikcyjne państwo w środkowej Afryce staje się areną walki o władzę. Czy graczom, stojącym na czele zwaśnionych ugrupowań, partii i oddziałów partyzanckich uda się przejąć w nim rządy i skierować je w kierunku, który uznają za właściwy, czy też ich wysiłki stłumi brutalny dyktator? A co, gdy do sprawy wmiesza się KGB, CIA czy Chiny?

6. Postapokalipsa - Od zera - po wojnie atomowej ocaleli mieszkańcy środkowego zachodu USA osiągają pewien poziom normalności. Czy stojący na czele nielicznych społeczności gracze będą ze sobą współpracować w eksploatacji resztek zasobów, czy też zaczną brutalnie je sobie wydzierać? Czy będą się wspólnie bronić przed najazdami motocyklowych gangów i mutantów, czy też sami zaczną napadać na innych? Jeśli taka będzie wola graczy, mogę to osadzić w konkretnym uniwersum (Fallouta albo Neuroshimy).

7. Odległa przyszłość - Cisza w eterze - Koloniści na odległej planecie tracą łączność z Ziemią. Szybko wyciągnięte zostają zadawnione waśnie, czy to osobiste, narodowościowe, czy jakiekolwiek inne. Gra rozpoczyna się dziesięć lat później, w czasie względnego pokoju. Jak rozwinie się sytuacja, kiedy wmieszają się w nią gracze rządzący państewkami kolonistów?

Z oczywistych względów nie podaję jeszcze szablonu karty postaci. Zapraszam do głosowania i czekam na wasze komentarze.
Ostatnio zmieniony czwartek, 9 lipca 2009, 22:14 przez Tevery Best, łącznie zmieniany 2 razy.
No Name
Bombardier
Bombardier
Posty: 676
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 20:41
Numer GG: 0
Lokalizacja: Kraków, Bielsko w weekendy i święta. :)

Re: [brak] - (na razie bez tytułu)

Post autor: No Name »

Popisałbym gdzieś przez wakacje, a pomysł mi się podoba, więc zgłaszam się :)
Moimi faworytami są nr.2 oraz nr.7
Średniowiecze, o ile będzie to coś w stylu Mount&Blade oraz odległa przyszłość ze względu na moją słabość do kanonicznego S-F.
"Mistrz gry nie ma duszy! Sprzedał ją diabłu za tabelę trafień krytycznych!"

May the Phone be with you!
Tevery Best
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 1271
Rejestracja: środa, 14 lutego 2007, 21:43
Numer GG: 10455731
Lokalizacja: Radzymin

Re: [brak] - (na razie bez tytułu)

Post autor: Tevery Best »

Cóż, zależy co rozumiesz przez "w stylu Mount & Blade". Na pewno będzie mniej więcej w stylu tego. I przewiduję, że niemal na pewno się nie skończy podczas wakacji.
BlindKitty
Bosman
Bosman
Posty: 2482
Rejestracja: środa, 26 lipca 2006, 22:20
Numer GG: 1223257
Lokalizacja: Free City Vratislavia/Sigil
Kontakt:

Re: [brak] - (na razie bez tytułu)

Post autor: BlindKitty »

Ja, rzecz jasna, twardo i uparcie jestem skłonny pograć; osobiście jestem zwolennikiem opcji 2 względnie 7, ale jeśli w głosowaniu wygra coś innego, nie będę miał nic przeciwko :)
What doesn't kill you, just makes you... Stranger.

But above all - I feel I'm still on my long trip to nothingness.
Ant
Kok
Kok
Posty: 1228
Rejestracja: poniedziałek, 28 sierpnia 2006, 21:54
Numer GG: 8228852
Lokalizacja: Dziki kraj pod Rosją

Re: [brak] - (na razie bez tytułu)

Post autor: Ant »

Bardzo chętnie zagram. Najbardziej odpowiadają mi 1,2 oraz 6
Obrazek
Fioletowy Front Wyzwolenia Mrówek
Klub Przyjaciół Kawy
Drzewiec
Marynarz
Marynarz
Posty: 247
Rejestracja: środa, 24 stycznia 2007, 19:44
Numer GG: 9008864

Re: [brak] - (na razie bez tytułu)

Post autor: Drzewiec »

Phoven mocno nas zawiódł, bo Hegemonia zapowiadała się świetnie... Ale na Teverego można liczyć, więc się na sesję piszę.

Jestem za opcją 5, na drugim miejscu 7, może być też 1,2 (choć te realia już mi się nieco przejadły ;)).

Pozdrawiam
Nekonushi
Bombardier
Bombardier
Posty: 890
Rejestracja: piątek, 22 września 2006, 10:04
Numer GG: 10332376
Skype: p.kot.l.
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Re: [brak] - (na razie bez tytułu)

Post autor: Nekonushi »

5 lub 6, na upartego również 7 - ale najlepiej jednak 5
Obrazek
Obrazek
Czerwona Orientalna Prawica
Tengron
Szczur Lądowy
Posty: 12
Rejestracja: wtorek, 31 lipca 2007, 14:11
Numer GG: 669687

Re: [brak] - (na razie bez tytułu)

Post autor: Tengron »

Ciekawy pomysł, z chęcią bym zagrał. Najbardziej podoba mi się 2, później 6 i 7.
Tevery Best
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 1271
Rejestracja: środa, 14 lutego 2007, 21:43
Numer GG: 10455731
Lokalizacja: Radzymin

Re: [brak] - (na razie bez tytułu)

Post autor: Tevery Best »

Dobra. Widzę, że chętnych dosyć, więc takie małe ogłoszenie parafialne: czekam do jutra z wnioskami co do settingów. Przez ten czas pościągajcie krewnych i znajomych, tylko takich, co się znają na rzeczy i długich postów nie boją. Niech też tu przyjdą i też się zgłoszą, bo choć liczba miejsc ograniczona, to lubię mieć wybór, a wam się będzie lepiej grało, jak graniczyć z wami będzie kumpel z klasy albo ulubiony forumowicz.

Na chwilę obecną wyniki głosowania przedstawiają się tak (na czerwono zaznaczyłem swoje głosy):

Feniks z popiołów - II

E Pluribus Unum - IIIII

Ognie Nowego Porządku - III

Tron z bagnetów - II

Brudna Wojna - III

Od zera - IIIII

Cisza w eterze - IIIII IIII

Jak chcecie, mogę to rozliczać według jakiejś taryfy punktowej, coby sprawiedliwiej (lub nie) było. Wtedy setting wymieniony w poście jako priorytet dostaje 3 pkt, zapasowy 2 pkt, a pozostałe po jednym. W nawiasach podałem, jak wtedy wyglądałaby tabelka. Jeśli wszystkim podpasuje taki wariant rozliczania, to możecie edytować tamte posty i dokładnie to uszeregować, tylko dajcie znać, że coś zmienialiście. Moje GG jest (chyba) w profilu. A, i zmiana sposobu liczenia głosów MUSI mieć aprobatę wszystkich, jeden głos na "nie" to automatyczne weto.

EDIT: Doliczyłem głosy Licha, czekam na następne.
EDIT 2: Doliczyłem głosy Marcusa De Black, czy jak on woli, żeby zapisywać jego nick. W związku z wetem na nowy sposób liczenia punktów, skasowałem nawiasy. Hmm, przydałaby się opcja wstawiania w postach przekreślonego tekstu.
EDIT 3: dodałem głosy the_weird_one.
Ostatnio zmieniony wtorek, 7 lipca 2009, 21:54 przez Tevery Best, łącznie zmieniany 5 razy.
Lich
Szczur Lądowy
Posty: 5
Rejestracja: sobota, 2 maja 2009, 23:03
Numer GG: 4037707

Re: [brak] - (na razie bez tytułu)

Post autor: Lich »

3-7. Serio, guys, średniowiecze jest nudne, oklepane, nudne i ma nudne militaria i nie ma żadnej sensownej artylerii.

Z czymże Tev, "wczesny XIX wiek" to myślę masz na myśli wiek XVIII - wczesny XIX to Europa zajmuje się Napoleonem, Anglia zaczyna zgrywać Molocha ze swoimi koloniami, a Niemcy ruszając w kolonie orientują się, że już wszystko pozajmowane i muszą wciskać się w resztki Afryki.
Tevery Best
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 1271
Rejestracja: środa, 14 lutego 2007, 21:43
Numer GG: 10455731
Lokalizacja: Radzymin

Re: [brak] - (na razie bez tytułu)

Post autor: Tevery Best »

No właśnie o tym myślałem: czasy napoleońskie, tylko bez Napoleona. Jako że świat alternatywny, to całkiem można byłoby się bez niego obyć, podobnie z pozostałymi zjawiskami, o których pisałeś. Za to w tle dokonywałyby się przewroty w stylu rewolucji francuskiej, żeby było śmieszniej.
Nekonushi
Bombardier
Bombardier
Posty: 890
Rejestracja: piątek, 22 września 2006, 10:04
Numer GG: 10332376
Skype: p.kot.l.
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Re: [brak] - (na razie bez tytułu)

Post autor: Nekonushi »

Wetuję liczenie wg. pierwszeństwa, bo wtedy wygrałoby gejowskie średniowiecze.

@edit: A i można by zagrać w quazirabii ;)
Obrazek
Obrazek
Czerwona Orientalna Prawica
MarcusdeBlack
Marynarz
Marynarz
Posty: 327
Rejestracja: środa, 18 lutego 2009, 16:02
Numer GG: 10004592
Lokalizacja: Pałac Złudzeń

Re: [brak] - (na razie bez tytułu)

Post autor: MarcusdeBlack »

Nie wiem jak będę miał teraz z czasem (coraz bardziej mi ucieka :( ), ale spróbuję dać radę.

Dosyć mieczy i magii! Nie przejadło to się wam?
Ja chcę hard S-F :lol:
Po kolei moje 'typy', 7, 6 no i 3.
(Ludzie na Tawernie brakuje SF! Uwierzmy w Tevery'ego! W końcu jest Best :mrgreen: ) - dobra koniec reklam
"Prawdziwych przyjaciół trudno jest znaleźć, lecz stracić ich jest bardzo łatwo."

Marcus jest okay. Marcusdeblack się dziwnie odmienia jako całość ;P.
the_weird_one
Mat
Mat
Posty: 407
Rejestracja: sobota, 22 listopada 2008, 21:34
Numer GG: 6271014

Re: [brak] - (na razie bez tytułu)

Post autor: the_weird_one »

4, 5 i 7. Najlepiej 5 i 7.
No Name pisze:Podchodzę do norda i mówię:
- Pierwsza zasada klubu walki – nie rozmawiajcie o klubie walki...
Nekonushi
Bombardier
Bombardier
Posty: 890
Rejestracja: piątek, 22 września 2006, 10:04
Numer GG: 10332376
Skype: p.kot.l.
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Re: [brak] - (na razie bez tytułu)

Post autor: Nekonushi »

Sci-Fi też jest trochę, najmniej jest 5 klimatów... Ale jak mam mieć do wyboru Sci-Fi i średniowiecze, to nie muszę mówić, co wybieram :) ?
Obrazek
Obrazek
Czerwona Orientalna Prawica
Tevery Best
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 1271
Rejestracja: środa, 14 lutego 2007, 21:43
Numer GG: 10455731
Lokalizacja: Radzymin

Chronologia

Post autor: Tevery Best »

Jak widać powyżej, wygrało Sci - Fi. Zaraz zmieniam nazwę tematu. A teraz informacje ogólne i wzór karty:

:arrow: Chronologia.
2012 - Ireneusz Koźlarz i jego zespół konstruują na Politechnice Łódzkiej pierwszy sprawny komputer kwantowy, za co otrzymuje Nobla w 2013.
2018 - rusza Wspólny Europejski Program Kosmiczny, biorą w nim udział UK, Francja, Niemcy (inwestorzy i centra badawcze), Belgia, Holandia (główne centra badań), Włochy, Hiszpania (kosmodromy), w mniejszym stopniu Polska, Portugalia, Austria i Grecja (zaplecze kadrowe i spore grupy naukowców).
Lata 20. XXI wieku - popularyzacja prywatnych podróży kosmicznych.
2031 - pierwsza załogowa misja na Marsa - efekt współdziałania WEPK, NASA, Federacji Rosyjskiej i Chin.
2044 - NASA zakłada pierwsze stałe osiedle wydobywcze na Księżycu.
2046 - 2049 - WEPK, FR i ChRL również budują osiedla na Księżycu.
2054 - UK zaczyna organizować własny program kosmiczny, wkrótce podobnie czynią inne państwa. Ostatecznie w 2063 WEPK zaczyna tylko koordynować poczynania programów: Francji i Beneluksu (Institution Française d'Astronautique - IFA), Wielkiej Brytanii i Skandynawii (The North Sea Spacefaring Project - NSSP), Niemiec, Austrii i Szwajcarii (Mitteleuropäische Kosmisch Unternehmen - MKU), Włoch i Półwyspu Iberyjskiego (Mediterraneo Programma Spaziale - MPS), krajów Europy Środkowowschodniej (Polski, Litwy, Łotwy, Estonii, Białorusi, Ukrainy, Czech, Słowacji, Węgier - Wspólny Program Badań Kosmicznych - WPBK) oraz krajów bałkańskich, Grecji i Turcji (Νότια Διαστημικό Πρόγραμμα - Południowy Program Kosmiczny - PPK).
2065 - Australia i Kanada dołączają do NSSP.
2066 - Izrael zostaje przyjęty do MPS w odpowiedzi na powstanie w Arabii Saudyjskiej Arabskiego Programu Eksploracji Kosmosu (APEK), który szybko odrabia dystans do światowych liderów dzięki wielkim funduszom, wyciskanym z głębszych złóż ropy i wielkiej bankowości.
2067 - naukowcy z Australii hibernują człowieka, po czym go wybudzają. Nobel rok później.
2075 - ChRL kolonizuje Marsa. Kryzys polityczny znacznie przyspiesza programy kosmiczne, na Ziemi o włos udaje się uniknąć wojny jądrowej.
2078 - lądowania na powierzchni księżyców Jowisza.
2081 - loty załogowe na Plutona.
2093 - sonda Husarz VI, wysłana z Charona przez WPBK w kierunku Alfy Centauri, napotyka dziwne anomalie magnetyczne i przestrzenne w rejonie łukowej fali uderzeniowej.
2106 - naukowcy z Buenos Aires potwierdzają, że zaobserwowane przez "Husarza" anomalie to kosmiczne przesmyki, dotychczas umieszczane głównie w twórczości science-fiction, pozwalające na przebycie nieprawdopodobnych odległości w znacznie krótszym czasie. Nobel w 2107 zostaje przyznany zarówno Juanowi Artellano, przewodzącemu grupie Argentyńczyków, jak i szefom misji wysyłającej sondę Słowian.
2111 - do tego roku na Plutonie, Charonie i księżycach Jowisza powstają stacje wszystkich liczących się agencji badania kosmosu.
2120 - na podstawie obserwacji przesmyków opracowana zostaje technologia teleportacyjna.
2125 - w rejonie gwiazdy Dzety, z gwiazdozbioru Harpii, zostaje zaobserwowana planeta, którą jednoznacznie uznaje się za zdatną do zamieszkania. Rusza wielki wyścig na Kwintę.
2132 - NASA pozyskuje do swojego projektu większą część Ameryki Południowej i Karaibów.
2138 - światowy kryzys energetyczny i polityczny opóźnia kolonizację.
2147 - opanowanie procesu zimnej fuzji do poziomu, na jakim staje się ona opłacalna przywraca wysokie tempo kosmicznych badań.
2161 - 2162 - z orbit Plutona, Charona i księżyców Jowisza ruszają wielotysięczne floty, wiozące miliony zahibernowanych kolonistów. Kierują się ku przesmykom na granicy Układu Słonecznego i ruszają na trzydziestoletnią podróż na Kwintę.
2194 - lądowanie brytyjskich kolonizatorów na Kwincie Dzety Harpii. W ciągu ośmiu miesięcy na miejsce docierają pozostałe statki.
2215 - zerwanie kontaktu z Ziemią.
2219 - Pierwsza Wojna Kwintańska. Później następuje cykl kolejnych starć, w trakcie których likwidacji ulegają jedne państwa, a ich miejsce zajmują inne. Po Piątej Wojnie Kwintańskiej następuje wreszcie okres pokoju na całej planecie, wynikający z Układu z Nowego Berlina z roku 2227.
2230 - chwila obecna.
Ostatnio zmieniony czwartek, 9 lipca 2009, 22:18 przez Tevery Best, łącznie zmieniany 1 raz.
Tevery Best
Tawerniak
Tawerniak
Posty: 1271
Rejestracja: środa, 14 lutego 2007, 21:43
Numer GG: 10455731
Lokalizacja: Radzymin

Geografia, biosfera, technologia, militaria

Post autor: Tevery Best »

Miałem tutaj piękny, długi tekst, ale kutwa mać implodował. Piszę od zera, krócej i gorzej.

:arrow: Geografia i biosfera:
- Planeta jest mniejsza od Ziemi, posiada dwa kontynenty i trzy księżyce (te drugie dość zasobne w pierwiastki ziem rzadkich).
- Większość gór jest położona równoleżnikowo, szczególnie wiele jest ich na równiku, co powoduje pewien niedobór lasów deszczowych.
- Większość państw kolonistów powstała na wybrzeżu większego kontynentu.
- Formy roślinne dość podobne do ziemskich, choć są pewne różnice.
- Niewiele jest zwierząt, głównie małe płazy, gady i ptaki.
- Koloniści sprowadzili ze sobą pewną ilość gatunków ziemskich (tak roślinnych, jak i zwierzęcych), są one jednak ściśle odseparowane od tutejszych form życia.

:arrow: Technologia:
- teleportacyjna: była podstawową metodą kontaktu z Ziemią. Wymaga sporych ilości energii i dużych urządzeń, zarówno wysyłających, jak i odbierających. Nie można tym sposobem przemieszczać istot żywych, gdyż takie próby wywołałyby "sformatowanie" ich umysłów i zmieniły je zasadniczo w sterty mięcha. Silne pole magnetyczne, emitowane przez urządzenie, uniemożliwia także przesył jakichkolwiek urządzeń elektronicznych - ich dyski zostałyby skasowane.
- energetyczna: opiera się ją głównie na energii jądrowej, termojądrowej i odnawialnej, wynika to z niedoboru surowców energetycznych na ziemi.
- hibernacyjna: wymaga pewnych związków chemicznych, zwanych substancją H, niedostępnych na Kwincie. Ich synteza nie została jeszcze w pełni opanowana, zaś zgodnie z planem w razie konieczności ewakuacji kolonii miały one zostać dostarczone z Ziemi. Obecnie jest to niemożliwe.
- biocybernetyka: dzisiaj w zasadzie wszystkie przeszczepy dokonuje się z użyciem implantów sztucznych. Są one co najmniej równie precyzyjne, jak normalne części ciała. Wśród bogatszych warstw społeczeństwa dość powszechne są implanty - gadżety oraz cyberwszczepy plastyczne.

:arrow: Militaria:
- piechota: nadal wykorzystuje pociski metalowe, jednak nie napędza się już ich na zasadzie odprowadzania gazów prochowych z lufy, a polem magnetycznym. Oddziały specjalne używają opancerzonych egzoszkieletów, które są podłączane do systemu nerwowego, przez co zarówno ich założenie, jak i zdjęcie odbywa się przy asyście lekarzy (sanitariusze polowi tych oddziałów są jednak szkoleni w tym zakresie i mogą się tym zająć). Kamizelki kuloodporne obecnie wykonuje się ze stopów metali i polimerów, zaś stroje żołnierzy z włókien węglowych, dzięki czemu opancerzone jest całe ciało. Do standardowego wyposażenia należą minikomputery i kamerki instalowane w hełmach, umożliwiające dowódcy i żołnierzom obserwowanie pola bitwy zarówno z perspektywy kolegi z oddziału, jak i np. bezzałogowego samolotu rozpoznawczego. Broń przeciwpancerna to ręczne miotacze plazmy, przeciwlotnicza - wyrzutnie rakiet z głowicami EMP. notabene w wyposażeniu zachodzą pewne różnice w zależności od państwa.
- broń pancerna: zasadniczo wyróżnia się w niej czołgi, uzbrojone w działa miotające kule rozgrzanej plazmy i karabiny maszynowe, oraz transportery opancerzone, nie posiadające dział, za to wyposażone w rakiety i granatniki EMP. Nadal nie udało się zastąpić podwozia kołowego czy gąsienicowego jakimś innym, choć na Ziemi w momencie startu były prowadzone prace nad bojowym podwoziem opartym na poduszkach magnetycznych.
- artyleria: używa się przeważnie plazmowej. Posiada ona duży zasięg i siłę rażenia. Oprócz tego niektóre państwa mają na swój użytek balistyczne rakiety strategiczne i taktyczne z wymiennymi głowicami, na ogół używa się głowic elektromagnetycznych. Pociski te są jednak banalnie łatwym celem dla dowolnego ze stosowanych obecnie systemów obrony przeciwrakietowej. Te z kolei są oparte czasem na laserach, które smażą silnik pocisku i doprowadzają do jego eksplozji, czasem na antyrakietach, które zestrzeliwują pociski balistyczne w locie, czasem na plazmie, która topi głowicę. Artyleria przeciwlotnicza to zasadniczo opancerzone i większe wersje tego, co ma na swój użytek piechota.
- lotnictwo: bomby konwencjonalne w większości nadal są w użyciu. Są jednak znacznie celniejsze od swoich braci z XXI wieku dzięki rozwiniętym systemom namierzania celu. Siły powietrzne mają też taktyczne ładunki EMP, zdolne do wyłączania z walki pojedynczych celów, zaś rakiety w większości mają właśnie takie głowice. Znacznie rozwinięto zarówno systemy unikania radarów, jak i same metody wykrywania niewidocznych samolotów.
- walk kosmicznych nie toczy się od podpisania Protokołów Genewskich z 2076, gdyż uznano to za niehumanitarne. Zestrzeliwanie jednak statków w atmosferze - choć trudne - nie jest jednak w jej świetle nielegalne.
Ostatnio zmieniony czwartek, 9 lipca 2009, 22:24 przez Tevery Best, łącznie zmieniany 3 razy.
Zablokowany