Modyfikacje Wiedźmina: Gry Wyobraźni

Kącik Gier Fabularnych
Ziele
Szczur Lądowy
Posty: 11
Rejestracja: środa, 5 stycznia 2011, 14:59
Numer GG: 2541021
Lokalizacja: Rydułtowy
Kontakt:

Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni

Post autor: Ziele »

Diabeł pisze:
Manfred616 pisze:Jestem zdania, że mechanika w wiedźminie jest najlepszą mechaniką. Ta mechanika jest tak banalnie prosta dla gracza, że aż przyjemna, tylko mg musi co nie co ogarnąć z poziomów trudności i to wszystko.
A gracz chwycić kuszę ;>
Hmm nie bardzo rozumiem o co chodziło z tą kuszą :)
Mój blog Wiedźmin: Gra Wyobraźni
http://wiedzmin-gra-wyobrazni.blogspot.com/

oraz

Zapraszam do czytania nowych sesji.
http://sesja-rpg.blogspot.com/
Diabeł
Marynarz
Marynarz
Posty: 303
Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
Numer GG: 4382272
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni

Post autor: Diabeł »

To spójrz na jej obrażenia ;) .
Ziele
Szczur Lądowy
Posty: 11
Rejestracja: środa, 5 stycznia 2011, 14:59
Numer GG: 2541021
Lokalizacja: Rydułtowy
Kontakt:

Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni

Post autor: Ziele »

Diabeł pisze:To spójrz na jej obrażenia ;) .
Myślisz, że kusza to takie małe coś co robi brzdęk i bełt odbija się od zbroi?
Cóż muszę cię rozczarować, kusza to bardzo potężna broń, potrafi robić spustoszenie wśród opancerzonych jednostek a nie opancerzonych wole nie mówić. W wiedźminie kusze mają rozstaw obrażeń 3k6 - 5k6, porównajmy łuki długi 2k6+1 a kompozytowy 2k6+5+siła, miecz 1h k6+2xsiła, broń 2h 2k6+2xsiła.
Porównaj sobie obrażenia od kuszy, zwykłej konnej lekkiej masz 3k6 co się równa obrażeniami 3-18
Ciężkie kusze to naprawdę wielkie kolubryny, ciężko ładowane, nieporęczne i praktycznie w walce jednostrzałowe, obrażenia 5-30
Długi łuk, obrażenia 2k6+1 = 3-13
Łuk kompozytowy zakładami że wojownik czy łucznik ma 3 siły, 2k6+5+3 = 10-20 obrażeń
Miecze 1h to k6+2xsiła, czyli obrażenia 7-12
Miecze 2h to 2k6+2xsiłą, czyli obrażenia 8-18
Nie liczę tu żadnych krytyków, ani nic podobnego, nad sukcesów itd.

Kusze mają najmniejsze, oprócz łuku długiego, minimalne obrażenia, po za tym atakując mieczem rozprowadzasz siłę po całym przeciwniku, bełt czy strzała wbija się w jeden punkt. To jest realne. Dodatkowo kusza ma siłę przebijania, lepsze łuki także. Porównaj sobie co kusza robiła w czasach historycznych, jak potężna była. Jedyny mankament, że ciężko ją przeładować. Bym zapomniał, strzała wbije się i tyle w ciało, a bełt ma tendencję do roztrzaskania w środku, ciężko jest mi wyobrazić sobie kogoś w takiej sytuacji :)
Jeśli coś pomyliłem to mówcie, piszę z pamięci :)
Mój blog Wiedźmin: Gra Wyobraźni
http://wiedzmin-gra-wyobrazni.blogspot.com/

oraz

Zapraszam do czytania nowych sesji.
http://sesja-rpg.blogspot.com/
Diabeł
Marynarz
Marynarz
Posty: 303
Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
Numer GG: 4382272
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni

Post autor: Diabeł »

Co nie zmienia faktu, że mechanicznie rzecz biorąc graczowi najbardziej opłaca się chwycić kuszę. Pomijam kwestie realizmu, bo gdzie realizmy przy systemie hpkowym? ;)
Ziele
Szczur Lądowy
Posty: 11
Rejestracja: środa, 5 stycznia 2011, 14:59
Numer GG: 2541021
Lokalizacja: Rydułtowy
Kontakt:

Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni

Post autor: Ziele »

A co tu ma mechanika do rzeczy, chwyci kusze dobrze, niech ma 2 przeciwników? Dam im tarcze i miecz, i co wtedy? kusza po to właśnie jest, żeby uderzać z taką mocą, równie dobrze, każdy MG może zastosować pewien modyfikator i zrobić kusze od 2k6 - 4k6 i wyjdzie dużo lepiej :)

System i mechanika jest zawsze przykładem, możesz się do niego stosować, a nie musisz. Jeśli ci się wydaje, że to nie fair to zrób po swojemu :)
Trafienie z kuszy zazwyczaj kończy się śmiercią, a jeśli nie śmiercią to bardzo długą kuracją
Mój blog Wiedźmin: Gra Wyobraźni
http://wiedzmin-gra-wyobrazni.blogspot.com/

oraz

Zapraszam do czytania nowych sesji.
http://sesja-rpg.blogspot.com/
Diabeł
Marynarz
Marynarz
Posty: 303
Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
Numer GG: 4382272
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni

Post autor: Diabeł »

Po to kupuje gotowy system, aby nie ingerować w podstawy jego mechaniki. Im bardziej trzeba ingerować, tym bardziej mechanika ssie. To prosta i logiczna prawda ;) .
Ziele
Szczur Lądowy
Posty: 11
Rejestracja: środa, 5 stycznia 2011, 14:59
Numer GG: 2541021
Lokalizacja: Rydułtowy
Kontakt:

Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni

Post autor: Ziele »

Skoro tak uważasz :) ja często stosuje zmiany praktycznie w każdym systemie :)
Nie przeszkadza mi to, jakby ktoś zrobiłby system, który w 100% jest doskonały i każdemu odpowiada, pewnie dostał by NOBLA :)
Nie ma perfekcyjnego systemu.
Mój blog Wiedźmin: Gra Wyobraźni
http://wiedzmin-gra-wyobrazni.blogspot.com/

oraz

Zapraszam do czytania nowych sesji.
http://sesja-rpg.blogspot.com/
Diabeł
Marynarz
Marynarz
Posty: 303
Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
Numer GG: 4382272
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni

Post autor: Diabeł »

Jasne że nie ma. Tyle że zależność włożonej pracy w poprawne i przyjemne działanie mechaniki do czasu poświęconego na przygotowanie porządnej sesji... Nie mam masy wolnego czasu, mam go mało. Dlatego wole systemy, w których mechaniki podstawowej prawie w ogóle nie trzeba ruszać. Gdzie nie ma w podstawce przedmiotów overpowerd (jak ta kusza;)).
Alien
Kok
Kok
Posty: 1304
Rejestracja: środa, 25 lutego 2009, 16:48
Numer GG: 28552833
Lokalizacja: Police

Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni

Post autor: Alien »

Co do kuszy- w swoich czasach była używana jak nasz karabin snajperski. tj- zestrzeliwano ważne cele z dość dużej odległości. Więc na dobrą sprawę ( nie znam systemu) kusza w walce jest gówno warta- spróbuj takie coś ciężkiego unieść i wycelować kiedy biegnie na ciebie gość z toporem. W neuro była fajna regułka z karabinami snajperskimi w takich sytuacjach: cholernie trudny na morale żeby w ogóle zacząć mierzyć :D
Co do ładowania- te lżejsze też ładowana kręcąc korbką ( nie znam nazwy tego mechanizmu ;))
00088888000
Diabeł
Marynarz
Marynarz
Posty: 303
Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
Numer GG: 4382272
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni

Post autor: Diabeł »

Kusza, to sprzęt którego używa się na o wiele krótszym zasięgu niż łuk. Powiem ci, że kuszą o wiele łatwiej się celuje w zwarciu niż jakąkolwiek bronią palną i dystansową...
Alien
Kok
Kok
Posty: 1304
Rejestracja: środa, 25 lutego 2009, 16:48
Numer GG: 28552833
Lokalizacja: Police

Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni

Post autor: Alien »

Kusza, to sprzęt którego używa się na o wiele krótszym zasięgu niż łuk.
Byłem kiedyś w jakimś tam muzeum kusz czy coś w tym stylu i był tam króciutki wykład o tym że kusze były w czasach swojej świetności bardzo drogie itd i dlatego raczej używano ich do pojedyńczych strzałów z dużych odległości. Tyle zapamiętałem ;) Jeśli jednak znasz się na tym to ok. ustępuję ;)
Powiem ci, że kuszą o wiele łatwiej się celuje w zwarciu niż jakąkolwiek bronią palną i dystansową...
Co nie zmienia faktu, że jeśli biegnie ktoś na ciebie z toporem raczej nie będziesz na tyle opanowany żeby wymierzyć i strzelić prawda?
00088888000
Diabeł
Marynarz
Marynarz
Posty: 303
Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
Numer GG: 4382272
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni

Post autor: Diabeł »

Alien pisze:
Kusza, to sprzęt którego używa się na o wiele krótszym zasięgu niż łuk.
Byłem kiedyś w jakimś tam muzeum kusz czy coś w tym stylu i był tam króciutki wykład o tym że kusze były w czasach swojej świetności bardzo drogie itd i dlatego raczej używano ich do pojedyńczych strzałów z dużych odległości. Tyle zapamiętałem ;) Jeśli jednak znasz się na tym to ok. ustępuję ;)
Zasięg efektywny kuszy jest mniejszy niż łuku, to dość szeroko znana prawda. Trudno też porównywać realia naszego świata do jakiegokolwiek świata fantasy. Raczej nikt nie opisuje w takich światach historii oręża, jak długo jest na świecie, jak bardzo obecnie jest popularny itp ;) .
Powiem ci, że kuszą o wiele łatwiej się celuje w zwarciu niż jakąkolwiek bronią palną i dystansową...
Co nie zmienia faktu, że jeśli biegnie ktoś na ciebie z toporem raczej nie będziesz na tyle opanowany żeby wymierzyć i strzelić prawda?[/quote]
Jakie mierzenie? Mówisz o przyłożeniu i pociągnięciu za spust? ;) Fakt, że to może być ostatnie użycie takiej kuszy, ale jest to bardziej możliwe niż użycie pistoletu w zwarciu :P
Manfred616
Szczur Lądowy
Posty: 3
Rejestracja: wtorek, 11 stycznia 2011, 17:35
Numer GG: 4444541
Lokalizacja: Krzyżkowice

Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni

Post autor: Manfred616 »

Diabeł pisze: Raczej nikt nie opisuje w takich światach historii oręża, jak długo jest na świecie, jak bardzo obecnie jest popularny itp ;) .
A szkoda bo właśnie z zielem mamy takiego historyka, który przestrzega takich rzeczy o broni, co z kolei gra jest realniejsza, co przestrzega nas przed takimi sytuacjami jak Ty opisujesz z kuszą. :)
podążaj za królikiem, do króliczej nory... może przekonasz się gdy zoba.....
Dracorix
Szczur Lądowy
Posty: 3
Rejestracja: piątek, 7 stycznia 2011, 10:24
Numer GG: 5015992

Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni

Post autor: Dracorix »

Panie Diabeł to pytanie z mojej strony. W jakim systemie nie trzeba było zmieniać mechaniki żeby wszystko bardzo klarownie pasowało, nie naginając zbytnio realiów ogólnie przyjętych. Mówię o systemie w którym nie trzeba było zrobić NAWET JEDNEJ ZMIANY. Bo o takim Pan wspominał.
Alien
Kok
Kok
Posty: 1304
Rejestracja: środa, 25 lutego 2009, 16:48
Numer GG: 28552833
Lokalizacja: Police

Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni

Post autor: Alien »

Nie ma? :D Przynajmniej w tych, które miałem w ręce- każdy wymagał jakiejś zmiany ;)
00088888000
Manfred616
Szczur Lądowy
Posty: 3
Rejestracja: wtorek, 11 stycznia 2011, 17:35
Numer GG: 4444541
Lokalizacja: Krzyżkowice

Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni

Post autor: Manfred616 »

I Panie diabeł, nie wiem jak Ty ale w każdym podręczniku, który czytałem, była jedna złota zasada, a mianowicie że jeżeli coś Ci nie odpowiada to zmień to tak aby się lepiej grało.
podążaj za królikiem, do króliczej nory... może przekonasz się gdy zoba.....
Ziele
Szczur Lądowy
Posty: 11
Rejestracja: środa, 5 stycznia 2011, 14:59
Numer GG: 2541021
Lokalizacja: Rydułtowy
Kontakt:

Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni

Post autor: Ziele »

Grałem w 13 różnych systemów i każdy MG coś zmieniał :)

Po prostu nie da się inaczej zrobić :) sam w 4 systemach zmieniałem różne rzeczy :)
Mój blog Wiedźmin: Gra Wyobraźni
http://wiedzmin-gra-wyobrazni.blogspot.com/

oraz

Zapraszam do czytania nowych sesji.
http://sesja-rpg.blogspot.com/
ODPOWIEDZ