Hmm nie bardzo rozumiem o co chodziło z tą kusząDiabeł pisze:A gracz chwycić kuszę ;>Manfred616 pisze:Jestem zdania, że mechanika w wiedźminie jest najlepszą mechaniką. Ta mechanika jest tak banalnie prosta dla gracza, że aż przyjemna, tylko mg musi co nie co ogarnąć z poziomów trudności i to wszystko.
Modyfikacje Wiedźmina: Gry Wyobraźni
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 11
- Rejestracja: środa, 5 stycznia 2011, 14:59
- Numer GG: 2541021
- Lokalizacja: Rydułtowy
- Kontakt:
Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni
Mój blog Wiedźmin: Gra Wyobraźni
http://wiedzmin-gra-wyobrazni.blogspot.com/
oraz
Zapraszam do czytania nowych sesji.
http://sesja-rpg.blogspot.com/
http://wiedzmin-gra-wyobrazni.blogspot.com/
oraz
Zapraszam do czytania nowych sesji.
http://sesja-rpg.blogspot.com/
-
- Marynarz
- Posty: 303
- Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
- Numer GG: 4382272
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 11
- Rejestracja: środa, 5 stycznia 2011, 14:59
- Numer GG: 2541021
- Lokalizacja: Rydułtowy
- Kontakt:
Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni
Myślisz, że kusza to takie małe coś co robi brzdęk i bełt odbija się od zbroi?Diabeł pisze:To spójrz na jej obrażenia .
Cóż muszę cię rozczarować, kusza to bardzo potężna broń, potrafi robić spustoszenie wśród opancerzonych jednostek a nie opancerzonych wole nie mówić. W wiedźminie kusze mają rozstaw obrażeń 3k6 - 5k6, porównajmy łuki długi 2k6+1 a kompozytowy 2k6+5+siła, miecz 1h k6+2xsiła, broń 2h 2k6+2xsiła.
Porównaj sobie obrażenia od kuszy, zwykłej konnej lekkiej masz 3k6 co się równa obrażeniami 3-18
Ciężkie kusze to naprawdę wielkie kolubryny, ciężko ładowane, nieporęczne i praktycznie w walce jednostrzałowe, obrażenia 5-30
Długi łuk, obrażenia 2k6+1 = 3-13
Łuk kompozytowy zakładami że wojownik czy łucznik ma 3 siły, 2k6+5+3 = 10-20 obrażeń
Miecze 1h to k6+2xsiła, czyli obrażenia 7-12
Miecze 2h to 2k6+2xsiłą, czyli obrażenia 8-18
Nie liczę tu żadnych krytyków, ani nic podobnego, nad sukcesów itd.
Kusze mają najmniejsze, oprócz łuku długiego, minimalne obrażenia, po za tym atakując mieczem rozprowadzasz siłę po całym przeciwniku, bełt czy strzała wbija się w jeden punkt. To jest realne. Dodatkowo kusza ma siłę przebijania, lepsze łuki także. Porównaj sobie co kusza robiła w czasach historycznych, jak potężna była. Jedyny mankament, że ciężko ją przeładować. Bym zapomniał, strzała wbije się i tyle w ciało, a bełt ma tendencję do roztrzaskania w środku, ciężko jest mi wyobrazić sobie kogoś w takiej sytuacji
Jeśli coś pomyliłem to mówcie, piszę z pamięci
Mój blog Wiedźmin: Gra Wyobraźni
http://wiedzmin-gra-wyobrazni.blogspot.com/
oraz
Zapraszam do czytania nowych sesji.
http://sesja-rpg.blogspot.com/
http://wiedzmin-gra-wyobrazni.blogspot.com/
oraz
Zapraszam do czytania nowych sesji.
http://sesja-rpg.blogspot.com/
-
- Marynarz
- Posty: 303
- Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
- Numer GG: 4382272
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni
Co nie zmienia faktu, że mechanicznie rzecz biorąc graczowi najbardziej opłaca się chwycić kuszę. Pomijam kwestie realizmu, bo gdzie realizmy przy systemie hpkowym?
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 11
- Rejestracja: środa, 5 stycznia 2011, 14:59
- Numer GG: 2541021
- Lokalizacja: Rydułtowy
- Kontakt:
Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni
A co tu ma mechanika do rzeczy, chwyci kusze dobrze, niech ma 2 przeciwników? Dam im tarcze i miecz, i co wtedy? kusza po to właśnie jest, żeby uderzać z taką mocą, równie dobrze, każdy MG może zastosować pewien modyfikator i zrobić kusze od 2k6 - 4k6 i wyjdzie dużo lepiej
System i mechanika jest zawsze przykładem, możesz się do niego stosować, a nie musisz. Jeśli ci się wydaje, że to nie fair to zrób po swojemu
Trafienie z kuszy zazwyczaj kończy się śmiercią, a jeśli nie śmiercią to bardzo długą kuracją
System i mechanika jest zawsze przykładem, możesz się do niego stosować, a nie musisz. Jeśli ci się wydaje, że to nie fair to zrób po swojemu
Trafienie z kuszy zazwyczaj kończy się śmiercią, a jeśli nie śmiercią to bardzo długą kuracją
Mój blog Wiedźmin: Gra Wyobraźni
http://wiedzmin-gra-wyobrazni.blogspot.com/
oraz
Zapraszam do czytania nowych sesji.
http://sesja-rpg.blogspot.com/
http://wiedzmin-gra-wyobrazni.blogspot.com/
oraz
Zapraszam do czytania nowych sesji.
http://sesja-rpg.blogspot.com/
-
- Marynarz
- Posty: 303
- Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
- Numer GG: 4382272
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni
Po to kupuje gotowy system, aby nie ingerować w podstawy jego mechaniki. Im bardziej trzeba ingerować, tym bardziej mechanika ssie. To prosta i logiczna prawda .
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 11
- Rejestracja: środa, 5 stycznia 2011, 14:59
- Numer GG: 2541021
- Lokalizacja: Rydułtowy
- Kontakt:
Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni
Skoro tak uważasz ja często stosuje zmiany praktycznie w każdym systemie
Nie przeszkadza mi to, jakby ktoś zrobiłby system, który w 100% jest doskonały i każdemu odpowiada, pewnie dostał by NOBLA
Nie ma perfekcyjnego systemu.
Nie przeszkadza mi to, jakby ktoś zrobiłby system, który w 100% jest doskonały i każdemu odpowiada, pewnie dostał by NOBLA
Nie ma perfekcyjnego systemu.
Mój blog Wiedźmin: Gra Wyobraźni
http://wiedzmin-gra-wyobrazni.blogspot.com/
oraz
Zapraszam do czytania nowych sesji.
http://sesja-rpg.blogspot.com/
http://wiedzmin-gra-wyobrazni.blogspot.com/
oraz
Zapraszam do czytania nowych sesji.
http://sesja-rpg.blogspot.com/
-
- Marynarz
- Posty: 303
- Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
- Numer GG: 4382272
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni
Jasne że nie ma. Tyle że zależność włożonej pracy w poprawne i przyjemne działanie mechaniki do czasu poświęconego na przygotowanie porządnej sesji... Nie mam masy wolnego czasu, mam go mało. Dlatego wole systemy, w których mechaniki podstawowej prawie w ogóle nie trzeba ruszać. Gdzie nie ma w podstawce przedmiotów overpowerd (jak ta kusza;)).
-
- Kok
- Posty: 1304
- Rejestracja: środa, 25 lutego 2009, 16:48
- Numer GG: 28552833
- Lokalizacja: Police
Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni
Co do kuszy- w swoich czasach była używana jak nasz karabin snajperski. tj- zestrzeliwano ważne cele z dość dużej odległości. Więc na dobrą sprawę ( nie znam systemu) kusza w walce jest gówno warta- spróbuj takie coś ciężkiego unieść i wycelować kiedy biegnie na ciebie gość z toporem. W neuro była fajna regułka z karabinami snajperskimi w takich sytuacjach: cholernie trudny na morale żeby w ogóle zacząć mierzyć
Co do ładowania- te lżejsze też ładowana kręcąc korbką ( nie znam nazwy tego mechanizmu )
Co do ładowania- te lżejsze też ładowana kręcąc korbką ( nie znam nazwy tego mechanizmu )
00088888000
-
- Marynarz
- Posty: 303
- Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
- Numer GG: 4382272
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni
Kusza, to sprzęt którego używa się na o wiele krótszym zasięgu niż łuk. Powiem ci, że kuszą o wiele łatwiej się celuje w zwarciu niż jakąkolwiek bronią palną i dystansową...
-
- Kok
- Posty: 1304
- Rejestracja: środa, 25 lutego 2009, 16:48
- Numer GG: 28552833
- Lokalizacja: Police
Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni
Byłem kiedyś w jakimś tam muzeum kusz czy coś w tym stylu i był tam króciutki wykład o tym że kusze były w czasach swojej świetności bardzo drogie itd i dlatego raczej używano ich do pojedyńczych strzałów z dużych odległości. Tyle zapamiętałem Jeśli jednak znasz się na tym to ok. ustępujęKusza, to sprzęt którego używa się na o wiele krótszym zasięgu niż łuk.
Co nie zmienia faktu, że jeśli biegnie ktoś na ciebie z toporem raczej nie będziesz na tyle opanowany żeby wymierzyć i strzelić prawda?Powiem ci, że kuszą o wiele łatwiej się celuje w zwarciu niż jakąkolwiek bronią palną i dystansową...
00088888000
-
- Marynarz
- Posty: 303
- Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
- Numer GG: 4382272
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni
Zasięg efektywny kuszy jest mniejszy niż łuku, to dość szeroko znana prawda. Trudno też porównywać realia naszego świata do jakiegokolwiek świata fantasy. Raczej nikt nie opisuje w takich światach historii oręża, jak długo jest na świecie, jak bardzo obecnie jest popularny itp .Alien pisze:Byłem kiedyś w jakimś tam muzeum kusz czy coś w tym stylu i był tam króciutki wykład o tym że kusze były w czasach swojej świetności bardzo drogie itd i dlatego raczej używano ich do pojedyńczych strzałów z dużych odległości. Tyle zapamiętałem Jeśli jednak znasz się na tym to ok. ustępujęKusza, to sprzęt którego używa się na o wiele krótszym zasięgu niż łuk.
Co nie zmienia faktu, że jeśli biegnie ktoś na ciebie z toporem raczej nie będziesz na tyle opanowany żeby wymierzyć i strzelić prawda?[/quote]Powiem ci, że kuszą o wiele łatwiej się celuje w zwarciu niż jakąkolwiek bronią palną i dystansową...
Jakie mierzenie? Mówisz o przyłożeniu i pociągnięciu za spust? Fakt, że to może być ostatnie użycie takiej kuszy, ale jest to bardziej możliwe niż użycie pistoletu w zwarciu
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 3
- Rejestracja: wtorek, 11 stycznia 2011, 17:35
- Numer GG: 4444541
- Lokalizacja: Krzyżkowice
Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni
A szkoda bo właśnie z zielem mamy takiego historyka, który przestrzega takich rzeczy o broni, co z kolei gra jest realniejsza, co przestrzega nas przed takimi sytuacjami jak Ty opisujesz z kuszą.Diabeł pisze: Raczej nikt nie opisuje w takich światach historii oręża, jak długo jest na świecie, jak bardzo obecnie jest popularny itp .
podążaj za królikiem, do króliczej nory... może przekonasz się gdy zoba.....
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 3
- Rejestracja: piątek, 7 stycznia 2011, 10:24
- Numer GG: 5015992
Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni
Panie Diabeł to pytanie z mojej strony. W jakim systemie nie trzeba było zmieniać mechaniki żeby wszystko bardzo klarownie pasowało, nie naginając zbytnio realiów ogólnie przyjętych. Mówię o systemie w którym nie trzeba było zrobić NAWET JEDNEJ ZMIANY. Bo o takim Pan wspominał.
-
- Kok
- Posty: 1304
- Rejestracja: środa, 25 lutego 2009, 16:48
- Numer GG: 28552833
- Lokalizacja: Police
Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni
Nie ma? Przynajmniej w tych, które miałem w ręce- każdy wymagał jakiejś zmiany
00088888000
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 3
- Rejestracja: wtorek, 11 stycznia 2011, 17:35
- Numer GG: 4444541
- Lokalizacja: Krzyżkowice
Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni
I Panie diabeł, nie wiem jak Ty ale w każdym podręczniku, który czytałem, była jedna złota zasada, a mianowicie że jeżeli coś Ci nie odpowiada to zmień to tak aby się lepiej grało.
podążaj za królikiem, do króliczej nory... może przekonasz się gdy zoba.....
-
- Szczur Lądowy
- Posty: 11
- Rejestracja: środa, 5 stycznia 2011, 14:59
- Numer GG: 2541021
- Lokalizacja: Rydułtowy
- Kontakt:
Re: Dodatki do Wiedźmina: Gry Wyobraźni
Grałem w 13 różnych systemów i każdy MG coś zmieniał
Po prostu nie da się inaczej zrobić sam w 4 systemach zmieniałem różne rzeczy
Po prostu nie da się inaczej zrobić sam w 4 systemach zmieniałem różne rzeczy
Mój blog Wiedźmin: Gra Wyobraźni
http://wiedzmin-gra-wyobrazni.blogspot.com/
oraz
Zapraszam do czytania nowych sesji.
http://sesja-rpg.blogspot.com/
http://wiedzmin-gra-wyobrazni.blogspot.com/
oraz
Zapraszam do czytania nowych sesji.
http://sesja-rpg.blogspot.com/