Pomysł na system.

Kącik Gier Fabularnych
ODPOWIEDZ
Lachu
Szczur Lądowy
Posty: 1
Rejestracja: niedziela, 1 lutego 2009, 13:49
Numer GG: 0

Pomysł na system.

Post autor: Lachu »

Nie wiem, gdzie powinien się znajdować ten temat(może w offtopic). Jeżeli temat powinien trafić do innego działu, to zgadzam się na jego przeniesienie.

Chodzi o stworzenie prostego, zabawnego i zręcznościowego systemu zabawy(do gier komputerowych), gdzie dodatkowo wszystko będzie przypominać systemy karciane.

System będzie systemem drużynowym, gdzie gracz nie steruje jedną postacią. Jesteśmy jednak czymś w rodzaju bardziej boga niż niewidocznym przywódcą drużyny. Wszystko będzie się odbywać w czasie rzeczywistym, a nie będzie opcji aktywnej pauzy. Jak wydajemy rozkazy? Wydajemy rozkazy poprzez ułożenie odpowiedniego klocka na planszy lub ruchy myszką. Postać po natrafieniu na klocek zaczyna wykonywać polecenie, jakie było mu przypisane. Będziemy mogli ustawić klocek dla danej postaci lub dla jakiejkolwiek. W dodatku klocki będziemy mogli przeciągnąć na postać(dla przykładu: schyl się, zasłoń się tarczą, idź do punktu bezpiecznego, itd. ). Gracz steruje dwiema, maksymalnie trzema postaciami(inaczej zawładnięcie całą drużyną mogłoby być zbyt trudne). Rozmiar klocków można zmieniać przed położeniem, jednak bez przesady.

Typy klocków:
Klocki dzielimy na kilka kategorii. Pierwszą kategorią niech będzie czas istnienia. Są klocki, które istnieją cały czas, a gracz może zmieniać ich pozycję. Są klocki, które znikają po wykonaniu odpowiedniej akcji. Są też klocki, które znikają po odpowiednim czasie, a gracz nie może ich przenosić.
Drugą kategorią jest do kogo są skierowane. Pierwszą niech będzie do każdego(mamy ich najwięcej), drugą do drużyny, a trzecią do odpowiedniego członka. Jeżeli NPC wejdzie na klocek dla każdego, to wszystko zależy od jego inteligencji czy spełni polecenie.

Inwentarz:
Cała drużyna ma wspólny inwentarz. W skład inwentarzu wchodzą klocki! Są to bronie, akcje, przedmioty dodające nam do reputacji(np. klocek reputacji lub przeklęty klocek złej reputacji). Możemy za karę otrzymać przeklęty klocek, np. przeklęty klocek zlej reputacji. Taki klocek będzie można wyrzucić dopiero po pewnym czasie. Możemy też kupować różne przedmioty, typu spadochron, które możemy wykorzystać podczas gry/bitwy. Niektóre moby są uczulone bardziej, tzn. wykrywają pewne rodzaje klocków. Strażnicy miejscy wykrywają klocki reputacji i klocki złej reputacji.
Jak z tego korzystać? Kiedy idziemy kraść/zabijać, to nie będziemy brali ze sobą klocków dobrej reputacji, ale raczej jakąś dodatkową broń. Kiedy rozmawiamy z NPC, to bierzemy klocki poprawiające nam reputacje, lecz obniżające ilość dostępnych akcji(mniej miejsca w ekwipunku).

Ilość klocków, jakie możemy mieć w inwentarzu jest zależne od średniej poziomów wszystkich postaci * ilość postaci.

Czary:
Czary dodają nam klocki. Po wypowiedzeniu zaklęcia przez naszego czarodzieja, otrzymujemy klocki znikające po czasie z naszego inwentarza. Po ułożeniu gotowego czaru na planszy(jest też klockiem) czeka on sobie na ofiarę, która weń wejdzie. Jeżeli nikt się na niego nie natknie, to znika. Czarodziejowi można przeszkodzić w wypowiadaniu zaklęcia. Pamiętajmy, że cała akcja cały czas się dzieje. Możemy więc nie mieć czasu na położenie już gotowego czaru.

Mamy klocek "ogłupienie(nie gotowy)"
Kładziemy go na czarodzieja
Czarodziej w tym momencie zaczyna wypowiadać słowa
Tracimy "ogłupienie(nie gotowy)"
Otrzymujemy "ogłupienie(gotowy - 3sek)"
Czarodziej spokojnie idzie dalej
Kładziemy ogłupienie na planszy(mieliśmy tylko 3 sekundy)
Przeciwnik, który wejdzie na taki klocek traci inteligencje, przez co zaczyna różnie reagować w przypadku natrafienia na jakikolwiek klocek.

Mikstury:
Mikstury są, podobnie jak czary, też klockami. My tylko przeciągamy ją na daną postać lub planszę. Co robią mikstury? Zamieniają pewne klocki u danej postaci na inne. Są też specjalne mikstury, jak berserker. Powodują one, że postać nie reaguje na żadne inne klocki, lecz tylko danego typu. Po wybraniu berserkera i typu klocka, postać przez pewien czas będzie reagować tylko na ten rodzaj klocka. W dodatku otrzymujemy nieograniczoną ilość klocków wybranego typu, jednak tylko dla tej postaci. Wszystkie takie klocki pozostają na planszy do czasu zakończenia działania miksturki. Po zakończeniu działania mikstury, powraca też normalny zestaw klocków.

Podstawowe klocki:
Skok, idź w lewo, idź w prawo, zaatakuj najbliższego na odległość, zaatakuj najbliższego z bliska, skradanie się, bieg, itd.

Klocków podstawowych mamy nieograniczoną ilość. Nie zajmują one również miejsca w ekwipunku.

Odpoczynek:
Podczas odpoczynku klocki naszych postaci się regenerują. Oznacza to, że każda postać dostaje dokładnie połowę swojego poziomu klocków swojej profesji. Przed tym od ilości, jaką ma dostać, odejmujemy posiadaną aktualnie przez niego ilość. Następnie dodajemy losowe klocki(jednak nie mogą być przedmiotami) do ekwipunku całej drużyny. Ich ilość, to poziom najsłabszego(najmniej doświadczonego) członka drużyny. Jak poprzednio, pierw odejmujemy od maksymalnej ilości akcji globalnych, ilość posiadanych akcji. Możemy w każdej chwili wyrzucić niepotrzebne akcje, a następnie ponownie wziąć odpoczynek. Podczas odpoczynku możemy zostać zaatakowani.

Statystyki:
(Do opracowania). Generalnie powinny decydować o szybkości reakcji, szybkości biegania, skuteczności ataków i ilości posiadanego zdrowia.

Dlaczego taki system:
Bo jest inny? Bo dostarcza dużo emocji? Bo jest prosty i zrozumiały? Bo przypomina ostatnio modne QTE, jednak nie zapominamy o klasyce, gdzie steruje się drużyną? Wymaga planowania, dużo skupienia, itd. ? Bo łatwo można tworzyć skomplikowane schematy. Idź w prawo, wejdź na drabinę, idź w lewo, skręć w lewo, rozpęd, skok, wbij sztylet. Bo gracz musi reagować w razie niepowodzenia(ustawić odpowiednie klocki, by postać poszła, gdzie trzeba). Bo ma dużo humoru(kto nie grał w Lemmingi)?


System jeszcze trzeba opracować. Chętnie bym go zaimplementował, gdy znajdę wolny czas. Do tego momentu czekam na wasze sugestie.
Potforny Krzysztoff
Majtek
Majtek
Posty: 130
Rejestracja: sobota, 3 stycznia 2009, 21:54
Numer GG: 807895
Lokalizacja: Łódź czyli miejsce wyklęte dla RPG

Re: Pomysł na system.

Post autor: Potforny Krzysztoff »

Możesz poszukać w necie i znaleźć taką hex-ową grę "Fallout: Warfare" to ci może pomóc w dopracowaniu twojego systemu. Jest tam dużo pomocnych porad właśnie a propos innych gier tego typu.
"Każdy Chomik ma swój dzień!" - Minsc
polskistalker
Pomywacz
Posty: 57
Rejestracja: środa, 12 czerwca 2013, 20:25

Re: Pomysł na system.

Post autor: polskistalker »

Ej ale to jest dział o erpegie a nie o grach komputerowych...
Nie mogę ci pomóc, jestem Mistrzem Gry.
pazur13
Pomywacz
Posty: 60
Rejestracja: sobota, 9 czerwca 2012, 13:46

Re: Pomysł na system.

Post autor: pazur13 »

Jedno nie wyklucza drugiego. To, że gra jest komputerowa nie oznacza, że nie należy do gatunku RPG.
Pineapple!
Diabeł
Marynarz
Marynarz
Posty: 303
Rejestracja: piątek, 16 lutego 2007, 14:55
Numer GG: 4382272
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Pomysł na system.

Post autor: Diabeł »

Gry cRPG od RPG różnią się pierdyliardem rzeczy. Serio... :)
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Re: Pomysł na system.

Post autor: Solarius Scorch »

Diabeł pisze:Gry cRPG od RPG różnią się pierdyliardem rzeczy. Serio... :)
Powiedziałbym, że różnica jest jak między krzesłem a krzesłem elektrycznym.

Albo mniej humorystycznie, a bardziej konkretnie: jak między studiami inżynierskimi a Minecraftem.
polskistalker
Pomywacz
Posty: 57
Rejestracja: środa, 12 czerwca 2013, 20:25

Re: Pomysł na system.

Post autor: polskistalker »

No właśnie ;)
Nie mogę ci pomóc, jestem Mistrzem Gry.
pazur13
Pomywacz
Posty: 60
Rejestracja: sobota, 9 czerwca 2012, 13:46

Re: Pomysł na system.

Post autor: pazur13 »

Nie to miałem na myśli. Wiem dobrze, że dzisiejsze komputerowe "RPG" nie mają wiele wspólnego z prawdziwymi, lecz miałem pewność, że autor tematu chciał stworzyć jakiś system RPG, który obsługiwany były przez komputer. Cóż, tak się kończy gdy nie czytam całego tematu, a jedynie odpowiedzi.
Pineapple!
polskistalker
Pomywacz
Posty: 57
Rejestracja: środa, 12 czerwca 2013, 20:25

Re: Pomysł na system.

Post autor: polskistalker »

System RPG obsługiwany przez komputer? Albo chodzi Ci o grę tekstową (choć tekst raczej o podróbie Minecrafta jest) albo DUŻY FACEPALM
Nie mogę ci pomóc, jestem Mistrzem Gry.
pazur13
Pomywacz
Posty: 60
Rejestracja: sobota, 9 czerwca 2012, 13:46

Re: Pomysł na system.

Post autor: pazur13 »

Rozmowa głosowa+rozbudowany diceroller obsługujący zasady danego systemu.
Pineapple!
ODPOWIEDZ