Ilość czy jakość? Dyskusja o broniach w RPG

Kącik Gier Fabularnych
kerlik
Pomywacz
Posty: 71
Rejestracja: piątek, 8 grudnia 2006, 13:59
Numer GG: 0
Lokalizacja: Dziki Busz :P
Kontakt:

Post autor: kerlik »

Sportowa - to raczej nie pasowałoby do świata, który tworzymy... ale myśliwska jest jak najbardziej do przemyślenia, w końcu w post apokaliptycznych światach też ważne jest polowanie, kłusownictwo, itp.

Druga sprawa - skoro jesteśmy przy broniach: zastanawiam się nad systemem obrażeń, mam na myśli, czy stawiać na spory realizm. Np. strzał w rękę będzie miał dwa razy mniejsze obrażenia niż strzał w korpus. I jeszcze np. gdy gracz wyrzuci w teście na trafienie (z broni palnej) cyfrę równą swojej umiejętności, to po prostu strzał był niecelny i tylko mocno drasnął ofiarę zadając jej niewielkie obrażenia (powiedzmy 1/2 obr. broni).

Czy takie rozdrabnianie ma sens? Moim zdaniem chyba tak... nie wychodzą później niejasności w stylu: gracz dostaje kulkę w ramię i umiera. :)

Jeszcze jedno: jak proponujecie rozwiązać problem z trafieniem? Gracz ustala gdzie chce trafić (ręka, noga korpus), czy może bardziej losowe miejsce - oczywiście mam na myśli tylko w trakcie walki... Czy może połączyć oba te sposoby i gdy gracz chce precyzyjnie wycelować w daną część ciała, to dostanie "jakieś tam" :) minusy do wykonywanego testu.
Awatar użytkownika
BLACKs
Tawerniany Cygan
Tawerniany Cygan
Posty: 3040
Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30

Post autor: BLACKs »

Jeszcze jedno: jak proponujecie rozwiązać problem z trafieniem? Gracz ustala gdzie chce trafić (ręka, noga korpus), czy może bardziej losowe miejsce - oczywiście mam na myśli tylko w trakcie walki... Czy może połączyć oba te sposoby i gdy gracz chce precyzyjnie wycelować w daną część ciała, to dostanie "jakieś tam" Smile minusy do wykonywanego testu.
Według mnie lepiej losowa lokacja, gdyż podczas walki panuje chaos. Walczący np. karabinem myśliwskim nie zawsze jest w stanie tak dobrze się skoncentrować (lub znaleźć tyle czasu), by strzelić precyzyjnie w chcianą lokację, dlatego oddaje strzał w sylwetkę. Poza tym odrzut broni i te wszystkie inne sprawy. Dlatego powinni dostawać jakieś tam minusy do wycelowywania w daną część ciała.
Druga sprawa - skoro jesteśmy przy broniach: zastanawiam się nad systemem obrażeń, mam na myśli, czy stawiać na spory realizm. Np. strzał w rękę będzie miał dwa razy mniejsze obrażenia niż strzał w korpus. I jeszcze np. gdy gracz wyrzuci w teście na trafienie (z broni palnej) cyfrę równą swojej umiejętności, to po prostu strzał był niecelny i tylko mocno drasnął ofiarę zadając jej niewielkie obrażenia (powiedzmy 1/2 obr. broni).
Na tak naprawdę spory realizm nie ma sensu stawiać, ale wg mnie mechanika powinna mieć namiastkę realizmu. Zależy to oczywiście od konwencji systemu - jak ma być pulpowo-heroiczna to lepiej dać im Health Pointsy i Klasę Pancerza :). Jak chcesz typowo darkowy system, to ustal dokładniejszy, bardziej śmiertelny system obrażeń, do tego dodaj jakieś skutki, np. strzał w rękę utrudnia strzelanie, przebite płuca utrudniają poruszanie się, itp.
Ravandil
Tawerniany Leśny Duch
Tawerniany Leśny Duch
Posty: 2555
Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2006, 19:14
Numer GG: 1034954
Lokalizacja: Las Laurelorn/Dąbrowa Górnicza/Warszawa

Post autor: Ravandil »

BLACKs pisze: Na tak naprawdę spory realizm nie ma sensu stawiać, ale wg mnie mechanika powinna mieć namiastkę realizmu. Zależy to oczywiście od konwencji systemu - jak ma być pulpowo-heroiczna to lepiej dać im Health Pointsy i Klasę Pancerza :). Jak chcesz typowo darkowy system, to ustal dokładniejszy, bardziej śmiertelny system obrażeń, do tego dodaj jakieś skutki, np. strzał w rękę utrudnia strzelanie, przebite płuca utrudniają poruszanie się, itp.
Najlepiej byłoby właśnie te dwie koncepcje ze sobą wymieszać, żeby nie było kwiatków typu "Dostał z rusznicy w głowę, ale że miał jakiś tam hełm to mu zeszło tylko 20 HP" etc. Ale też przegięciem była by śmierć po lekkim uderzeniu mieczem w rękę, wystarczy ograniczyć możliwości gracza. Ale z drugiej strony 10 draśnięć potrafi być groźne dla życia, mimo że każde zabrało 1HP, a gracz ma jeszcze dużo.
Nordycka Zielona Lewica


Obrazek
http://www.lastfm.pl/user/Ravandil/

Obrazek
Mistrz Małodobry
Marynarz
Marynarz
Posty: 370
Rejestracja: niedziela, 20 sierpnia 2006, 00:22

Post autor: Mistrz Małodobry »

Sportowa - to raczej nie pasowałoby do świata, który tworzymy... ale myśliwska jest jak najbardziej do przemyślenia, w końcu w post apokaliptycznych światach też ważne jest polowanie, kłusownictwo, itp.
hmm jeśli klimaty post apokaliptyczne to broń sportowa jak najbardziej powinna się znaleźc szak ludzia łapia do reki wszystko co zwiększa szanse przeżycia :wink: ( a na bazie KBKSa mozna łatwo zrobi broń wyciszoną :twisted: )

co do liczenia obrażeń to może wydzieli strefe obrażeń smiertelnych ( korpus głowa ) a obrażenia po kończynach traktowa jako poważne ich uszkodzenie ( hmm i można by krwotok tętniczy dołozyc jak nie załążą opaski uciskowej to i tak się wykrwawi )
Obrazek
kerlik
Pomywacz
Posty: 71
Rejestracja: piątek, 8 grudnia 2006, 13:59
Numer GG: 0
Lokalizacja: Dziki Busz :P
Kontakt:

Post autor: kerlik »

Powracając na chwilę do założonego tematu... :)
Hmmm
Robiąc własny system idź na jakość. Idąc na ilość polegniesz. Chyba ze masz naprawde gigantyczne samozaparcie i armie ludzi ktorzy beda cie wspierać. Bo w teorii to fajnie wyglada, ale jeśli bedziesz chcial opisac 120
rodzajów pistoletów krotkich to sie zesrasz i po 20 rzucisz pomysł robienia wlasnego systemu w kąt i nie wrocisz do niego nigdy. Chyba ze zaprawde czujesz sie na siłach, ale osobiscie odradzałbym takiego masochizmu ktory do niczego nie prowadzi bo podczas sesji i tak twoi gracze nie skorzystają nawet z 5% tego co mozesz im zrobic. 20 rodzajów Bazook? Gram od 2 i pol roku w Neuroshime i Bazooka pojawiła sie chyba 1 na sesji i nigdy wiecej. 20 rodzajów Minigunów? Minigun nie pojawił sie nigdy. Po cholere to komu? Gracze i tak przywiazuja sie do 1-2 rodzajów broni i w zasadzie nigdy nei skorzystaja z innych, chyba ze na sile im bedziesz wtykał cos nowego.
Przyznaję rację... nie widzę sensu robienia dużej ilości pistoletów (czy jakiejkolwiek innej broni). Szczególnie, gdy wygląda to tak: tabelka (nazwy pistoletów, jaka amunicja, magazynek i bodajże - ale nie na pewno - zasięg) - bo tak wygląda nasz spis broni... osobiście wolałbym, gdyby było - przypuśćmy - 14 pistoletów, ale z poszerzeniem informacji o nich.
Co do bazook - ich jest 20, tyle ile pistoletów :shock: - i może raz w przeciagu 30 sesji użyłem jednej z nich, nie korzystając nawet z obrażeń (użył jej NPC, który strzelał do samochodu BG).
U nas minigun - gdybym go użył na sesji - skosiłby wszystkich bohaterów w ciągu dwóch tur. :x I za cholerę nie mogę wytłumaczyć kumplowi, że to wszystko jest zrobione - za przeproszeniem - do dupy!
Robiąc własny system również rozmyślałem nad problemem ilość czy jakość? Według mnie odpowiedź leży po środku. Ja chciałbym zrobić na przykład po dziesięć broni od każdego rodzaju, ale do każdej zrobić jakiś dłuższy opis, historię, a także często pomijane wady i zalety, ale takie, które BG i BN mogą rzeczywiście wykorzystać. Bardzo podobają mi się bronie z FPSów z alternatywnymi trybami prowadzenia ognia, np. broń zmieniająca się w wieżyczkę. Wystarczy dodać do niej jakąś poważną wadę i już mamy ciekawą broń. Jak będę robił bronie, to właśnie na tej zasadzie, nie inaczej.
Jak już pisałem... znajomy nie zagłębiał się w wady i zalety. Chociaż łatwo coś takiego zrobić. Broń jest ciężka - minusy do strzelania; broń łatwiej się zacina, itd., itp.
Nawet wpadłem na pomysł, aby wprowadzić stan danej broni -uszkodzona/normalna - ale nie sądzę, by ktoś chciałby się w to bawić.
hmm jeśli klimaty post apokaliptyczne to broń sportowa jak najbardziej powinna się znaleźc szak ludzia łapia do reki wszystko co zwiększa szanse przeżycia Wink ( a na bazie KBKSa mozna łatwo zrobi broń wyciszoną Twisted Evil )
Tu poruszyłeś kolejną rzecz związaną z broniami w naszym systemie. W post apokaliptycznym świecie ceny ubrojenia powinny być niskie/ustatkowane/duże? Dodam, że amunicja jak i bronie w naszym świecie są produkowane przez pewną organizację. Na dodatek broń palna jest tam dosyć popularna - chyba każdy mieszkaniec ma w zaciszu domowym jakiś pistolecik. Więc moim zdaniem ceny powinny być albo normalne, albo niskie - w każdym bądź razie wygórowane odpadają.
Mistrz Małodobry
Marynarz
Marynarz
Posty: 370
Rejestracja: niedziela, 20 sierpnia 2006, 00:22

Post autor: Mistrz Małodobry »

Tu poruszyłeś kolejną rzecz związaną z broniami w naszym systemie. W post apokaliptycznym świecie ceny ubrojenia powinny być niskie/ustatkowane/duże? Dodam, że amunicja jak i bronie w naszym świecie są produkowane przez pewną organizację. Na dodatek broń palna jest tam dosyć popularna - chyba każdy mieszkaniec ma w zaciszu domowym jakiś pistolecik. Więc moim zdaniem ceny powinny być albo normalne, albo niskie - w każdym bądź razie wygórowane odpadają.
hmm nieźle z taka ogólnodostepnością broni :shock:

ceny broni palnej powinny byc raczej wyższe ( wszak są wynikiem działania popytu a ten znacznie przewyższa podaż :wink: )

jesli broń ma byc popularna to nie obejdzie sie bez znacznego nasycenia bronią pochodzenia cywilnego dlatego popularne i w miare dostępne powinny byc karabinki i pistolety sportowe ( a jest to broń dośc groźna w stanach sporo pistoletów do samoobrony było robionych w tym kalibrze ) strzelby myśliwskie (zwłaszcza łamane) , sztucery , pistolety sygnalizacyjne ( w tym z wkładkami zmieniającymi kaliber ) broń własnej roboty ( kusze etc )

do tego pistolety i rewolwery cywilne

no i najwieksza rzadkosc czyli broń automatyczna pochodzenia wojskowego spotykane rzadko ( a własciciele zazwyczaj niechętnie by się z tym rozstawali )

oczywiśie gracze uwielbiają brzdęk fontann łusek ale chyba zainteresowała by ich sytuacja w której mieli by walczy z przeciwnikiem korzystając z łamanej strzelby, rewolweru i jednostrzałowego karabinu

Przyznaję rację... nie widzę sensu robienia dużej ilości pistoletów (czy jakiejkolwiek innej broni). Szczególnie, gdy wygląda to tak: tabelka (nazwy pistoletów, jaka amunicja, magazynek i bodajże - ale nie na pewno - zasięg) - bo tak wygląda nasz spis broni... osobiście wolałbym, gdyby było - przypuśćmy - 14 pistoletów, ale z poszerzeniem informacji o nich.
hmm a ja bym podszedł inaczej:

w ramach pistoletów strzelających nabojem 9x19 Parabellum tak naprawde nie ma róznic w zasiegu czy własiwości balistycznych

z punktu widzenia RPG broń strzelająca jednym kalibrem różni się więc pojemnośią magazynka i niezawodnośią ( a także dostępnoscia )

gdyby mechanike ( w sensie systemu nie konstrukcji :wink:) broni oprzec na amunicji otrzymujemy system do którego banalnie łatwo wprowadzic dowolna broń zaleznie od tego co gracz sobie zażyczy ( i od chęi współpracy ze strony MG )

i nie ważne czy ktoś chce Vektora CP-1 czy Waltera P-38 wystarczy sięgnąc do google albo leksykonu broni sprawdzic pojemnośc magazynka i opinie o niezawodności wprowadzic modyfikator i wio! ( dochodzi kwestia celności i skupienia ale w przypadku broni krótkiej istotnych różnic nie będzie )

i podobnie z innymi kalibrami tyle że przy broni długiej wprowadzic modyfikatory w zaleznosi od długości lufy ( np Steyr AUG ma szybkowymienne lufy standard, krótka [subkarabinkowa] i długą z dwunogiem którym nada by mozna modyfikatory do celności np 0, -1, +2 ) co tyczyło by sie także robionych przez graczy obrzynów ( bo nie ma to jak oberżnieta dwururka na bliski dystans [każdy kto grał w DOOM 2 wam to powie ] )


swoją droga teoretyczne dyskusje o mechanice zawsze powodują straszną komplikacje jakby tu zacząc wyjaśniac zasady chińczyka to to by się potwornire skomplikowane wydawało :wink:


Broń jest ciężka - minusy do strzelania
to zależy :wink: bronią automatyczną mniej rzuca przy serii
Nawet wpadłem na pomysł, aby wprowadzić stan danej broni -uszkodzona/normalna - ale nie sądzę, by ktoś chciałby się w to bawić.
a to fajna opcja tyle że może w inny sposób np czystośc broni bo ta ma duży wpływ na niezawodnośc

hmm ja się zastanawiam nad wprowadzeniem pojęcia znajomosc posiadanej broni majaca wpływ na utrzymanie w stanie używalności a także na wypadki ( zdarzają sie przypadki że żołnierze którzy byli szkoleni na broni innego typu niż dostają w jednostce liniowej w trakcie walki nie moga znaleź bezpiecznika broni [ w wietnamie po wprowadzeniu M16 wydano instrukcje w formie... komiksu z podtekstem [lekkim niczym niemiecki humor ] erotycznym )
Obrazek
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Post autor: Solarius Scorch »

Z pewnym opóźnieniem, ale szczerze, chciałbym poprzeć to, co napsiał Karczmarz2. Mechanika powinna być przystępna dla każdego, kto zna choćby podstawy działania broni (i, nawiasem mówiąc, jakiegokolwiek innego aspektu życia - walka to nie wszystko). Pistolety na tyle mało różnią się od siebie efektami, że kilka, może kilkanaście typów wystarczy, a dla maniaków niech pozostaną jakieś furtki do wprowadzania nowych patentów. Poza tym pozostaje sprawa broni samoróbkowej oraz przerabianej, zwłaszcza w przypadku systemu postapokaliptycznego: skoro standardowa broń danego typu może mieć tak różne parametry, to co dopiero z własnoręcznie wykonaną (zapewne znacznie gorszą)? Obawiam się, że system mógłby tego nie wytrzymać.
ODPOWIEDZ