Jakie systemy są najlepsze?

Kącik Gier Fabularnych

Jak uważacie, jakie systemy RPG są najlepsze?

Czas głosowania minął piątek, 23 czerwca 2006, 12:55

proste i nieskomplikowane
8
62%
bardzo skomplikowane, maksymalnie realistyczne
1
8%
średnio skomplikowane, ale przesadnie proste
4
31%
 
Liczba głosów: 13
fiedor
Szczur Lądowy
Posty: 17
Rejestracja: środa, 14 czerwca 2006, 17:04

Jakie systemy są najlepsze?

Post autor: fiedor »

Nie chodzi mi o konkretne nazwy, ale chciałbym dowiedzieć się ,jak lubicie grać? Kiedy gra odwzorowuje rzeczaywistość, czy kiedy jest łatwa do nauczenia się i daje iększe możliwości Mistrzowi Gry?
Lifthrasil
Pomywacz
Posty: 31
Rejestracja: czwartek, 15 czerwca 2006, 10:46
Numer GG: 0

Post autor: Lifthrasil »

Im system prostszy tym łatwiej pojąć reguły i tym większa ingerencja MG w tworzenie świata i całej otoczki.
Obelix
Bombardier
Bombardier
Posty: 775
Rejestracja: środa, 7 czerwca 2006, 15:18
Numer GG: 6330570
Lokalizacja: Twoja świadomość
Kontakt:

Post autor: Obelix »

zgadzam się, nie po to ludzie RPGi wymyślali żeby ślęczec nad tysiącami tabelek tylko żeby bawic się/miło spędzic czas z kumplami

(przypominały mi się czasy kiedy robiliśmy z kumplami takie autorskie systemy "k20, ekw, i jazda!" , bez żadnych zasad z wyjątkiem modyfikatorów
do niektórych rzeczy)
Psychodeliczny Łowca Żelaznych Motyli Z Planety Mars
Awatar użytkownika
BLACKs
Tawerniany Cygan
Tawerniany Cygan
Posty: 3040
Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30

Post autor: BLACKs »

Proste i nieskomplikowane jak mój WFRP :P
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Post autor: Solarius Scorch »

Jak już chyba wspominałem na niniejszym forum, mój znajomy wprowadził mechanikę doskonałą, opartą na k6. Można ją streścić następująco, cytuję: "Jak 6 to zaj*e, jak 1 to ch*o." Tego rodzaju pomysły sprawdzają się doskonale, ale pod jednym warunkiem: MG musi wiedzieć, o czym mówi. Gdy BG na przykład strzela ze snajperki albo bandażuje ranę, MG musi wiedzieć jaki jest skrajnie pomyślny i skrajnie niepomyślny rezultat, jakie są szanse powodzenia itd. - inaczej wychodzą absurdy.
Ostatnio zmieniony sobota, 17 czerwca 2006, 18:30 przez Solarius Scorch, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BAZYL
Zły Tawerniak
Zły Tawerniak
Posty: 4853
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
Numer GG: 3135921
Skype: bazyl23
Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: BAZYL »

A ja lubię mechaniki logiczne i realistyczne. Szkoda ze są one głównie złożone i trudne (vide KC), ale jestem na tyle zdolny, że daję radę się nauczyc ;)
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
Yacek
Marynarz
Marynarz
Posty: 343
Rejestracja: wtorek, 10 stycznia 2006, 17:54
Numer GG: 6299855
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Yacek »

Te, które sie sprawdzają.
Jest właśnie ta złowroga pora nocy,
gdy poziewają cmentarze i piekło
Zarazę rozpościera. Oto mógłbym
Chłeptać dymiącą krew i spełnić czyny,
Których dzień nie zniósłby...
Darkon
Pomywacz
Posty: 57
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:23
Lokalizacja: z Wołomina
Kontakt:

Post autor: Darkon »

Jeśli chcesz sobie pograć dla zabawy, to niech będzie mechanika taka średnio skomplikowana, żeby nie wychodziły absurdy, ale też nie musi być pod każdym względem realistyczna. Jeśli ktoś chce grać na poważnie to proponuję Wampira i resztę z systemów WoD'a a także Zew Cthulhu takie systemy nadająsię do tego idealnie, Zew ma mechanikę bardzo prostą, ale niestety WoD ma troche utrudnioną (jeśli gracze chcą robić jakieś niewiadomo jakie złożone akcje itd.), ale jeśli nie robi się komplikacji to wszystko może pójść gładko. Można przecież i zagrać na sam storytelling i może być bardzo realnie.
To czego szukasz jest zbyt głęboko, żebyś mógł to znaleźć.
Awatar użytkownika
BAZYL
Zły Tawerniak
Zły Tawerniak
Posty: 4853
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
Numer GG: 3135921
Skype: bazyl23
Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: BAZYL »

Widzicie - z mechaniką nie do końca jest tak jak to wygląda - nie powadzę zbyt cząsto Zewu Cthulhu, bo mam zbyt słabych graczy, a dla mnie ZC wymaga pewnego minimum. Niemniej na zesji w ZC prawie nigdy nie używamy kostek - po prostu ten system stworzony jest do tego aby opowiadać i aby skupić się na emocjach a nie na kostakch. Tym bardziej, że w ZC nie ma walki. Co innego w innych systemach...
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
Jelcyn
Bombardier
Bombardier
Posty: 643
Rejestracja: niedziela, 12 czerwca 2005, 15:41
Numer GG: 9025892
Lokalizacja: Bydgoskie przedmieścia mrokiem zalane...
Kontakt:

Post autor: Jelcyn »

Nie ma to jak stary dobry młotek. Proste zasady, mechanika walki, zdawanie testów. Nie ma przesadnego kulania itp ten systemik jest poprostu wyważony i taką mechanikę lubię. Nie za skomplikowana, nie za prosta, łatwa w przyswojenu dla nowicjuszy, a to wg mnie najważniejszy wytycznik.
"It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living."
-- Terry Pratchett
"Z głupotą się nie walczy, głupotę się omija"
Awatar użytkownika
BAZYL
Zły Tawerniak
Zły Tawerniak
Posty: 4853
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
Numer GG: 3135921
Skype: bazyl23
Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: BAZYL »

Własnie jeśli o młotka chodzi to ja zupełnie nie trawię jego mechaniki. Przynajmniej mechaniki 1 edycji... Jest za prosta i nielogiczna, juz o tym kiedyś pisałem ;)
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Post autor: Solarius Scorch »

BAZYL pisze:Własnie jeśli o młotka chodzi to ja zupełnie nie trawię jego mechaniki. Przynajmniej mechaniki 1 edycji... Jest za prosta i nielogiczna, juz o tym kiedyś pisałem ;)
Uważaj Bazyl, za mówienie takich rzeczy to w Polsce można dostać kosę pod żebro :D
Uciekinier
Marynarz
Marynarz
Posty: 169
Rejestracja: środa, 18 stycznia 2006, 22:13

Post autor: Uciekinier »

Ja też mogę dostać kosę. Jak ginąć to z kapitanem :D .

Mechanika Warhammera (choć lubię ten system za jego świat) jest okropnie prosta, w swej prostocie staje się nierealna i do tego ma naleciałości po swoim bitewnym starszym bracie, które nijak nie sprawdzą się jako realne odwzorowanie (przynajmniej w jakimś stopniu) świata.
Wciąż mnie ścigają!
Awatar użytkownika
BAZYL
Zły Tawerniak
Zły Tawerniak
Posty: 4853
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
Numer GG: 3135921
Skype: bazyl23
Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: BAZYL »

Solarius Scorch pisze:Uważaj BAZYL, za mówienie takich rzeczy to w Polsce można dostać kosę pod żebro :D
Najpierw denat muisałby przełamać Aurę Zła, a potem Bazową Barierę Odpornościową ;) Niełatwo jest ubić BAZYLiszka.

Ale doprecyzuje co miałem na myśli: Otóż stała szansa trafienia, która jest taka sama podczas walki z dzieckiem, rycerzem, smokiem, mrówką, mrówkojadem i słupem granicznym. To za duże uproszczenie. Dla przykładu w KC, aby trafić przeciwnika nie wystarczy mieś wysokiego współczynnika Trafienie, bo jest on jeszcze modyfikowany o Obronę przeciwnika. Tak upraszczajac ;)
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
Awatar użytkownika
BLACKs
Tawerniany Cygan
Tawerniany Cygan
Posty: 3040
Rejestracja: poniedziałek, 21 listopada 2005, 17:30

Post autor: BLACKs »

Ale pamiętaj że wróg może unikać (i mieć tą umiejętność na mistrzowskim poziomie), parować albo mieć na sobie zbroję.

Nie chcę się kłócić, co prawda mechanika WFRP jest nierealna, ale za to zabójcza i szybka.

Z mechanik złożonych, za KC nie przepadam bo to jest już naprawdę hardkorowa zabawa, ale mechanika Cyberpunka 2020 jest najbardziej realistyczną jaką widziałem :).
Lifthrasil
Pomywacz
Posty: 31
Rejestracja: czwartek, 15 czerwca 2006, 10:46
Numer GG: 0

Post autor: Lifthrasil »

A co powiecie, o mechanice Wampira? Niezbyt zawiła, a bardzo dobrze oddaje realizm. :)
Awatar użytkownika
BAZYL
Zły Tawerniak
Zły Tawerniak
Posty: 4853
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
Numer GG: 3135921
Skype: bazyl23
Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: BAZYL »

BLACKSouL pisze:Ale pamiętaj że wróg może unikać (i mieć tą umiejętność na mistrzowskim poziomie), parować albo mieć na sobie zbroję.
To w KC też jest - i to niezależnie od samego trafienia.
Nie chcę się kłócić, co prawda mechanika WFRP jest nierealna, ale za to zabójcza i szybka.
Dla mnie faktycznie zabójcza... Ale nie powiem - grywałem, ale to wymagało ode mnie sporej dawki dobrej woli.

Nie pamiętam 2 edycji, bo grałem tylko raz (potem MG wyjechał do Szczecina do pracy), ale tam już grało mi sie lepiej - nie wiem czy to zasługa MG czy zmian w mechanice, niemniej nic KC nie przebije. Tam wszystko jest logiczne.
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
ODPOWIEDZ