Strona 3 z 4

Re: Monastyr

: wtorek, 7 października 2008, 12:59
autor: Kruk
Serwis Monastyru na Polterze został reaktywowany i zyskał miano oficjalnej strony systemu.
Monastyr odżywa?

Re: Monastyr

: niedziela, 12 października 2008, 20:36
autor: BAZYL
Akurat w kwestii oficjalnych stron systemów to mam mieszane uczucia. Uważam, że psim obowiązkiem wydawcy jest wspierać swój system i dbać o to, by była jakaś strona, przez którą mogliby oficjalnie komunikować graczom co i jak z systemem. Akurat z monastyrem było, jeśli się nie mylę, tak, że Polter miał oficjalną stronę, a gdy przestali ludzie tam pisać, powstał Monastyr.pl, który notorycznie miał spóźnienia z opłatą domeny. To też nie najlepiej wpływało na jego redakcję. Ostatnio, ku mojemu zdziwieniu, strona nieco ożyła, zaczęły pojawiać się oficjalne materiały, ktoś tam pisał teksty nowe - i kiedy wszystko zaczęło być naprawdę nieźle w porównaniu do innych oficjalnych stron, to nagle gruchnęła wieść, że oficjalna strona wraca do Poltera.

Nie wiem jak to się technicznie odbyło, ale wszystko wskazuje na to, że się oba serwisy połączą. Czy to dobrze czy źle pokaże czas, dla graczy najważniejsze, że będzie strona i będzie aktualizowana. A czy to oznacza "zmartwychwstanie" systemu? Bardzo sceptycznie podchodzę do takich tez...

Re: Monastyr

: środa, 14 stycznia 2009, 11:57
autor: Feniks
Już spieszę z wyjaśnieniem, z uwagi na problemy techniczne i małą liczbę redaktorów przenieśliśmy się na www.polter.pl była to jedna z najlepszych decyzji jakie podjedliśmy zyskaliśmy porządne wsparcie techniczne i merytoryczne oraz serwis gdzie dzienna liczba odwiedzin indywidualnych użytkowników wynosi około 6-7 tyś. Tym samym znacznie większe szanse, że ktoś kto o systemie nie słyszał wcześniej może się nim zainteresować.

Wciąż szukamy ludzi chętnych do współpracy, jeżeli macie jakieś teksty wysyłajcie do nas śmiało. Ze swojej strony zapewniamy, rzetelną redakcje w miłej i koleżeńskiej atmosferze i publikacją na największym w Polsce portalu poświęconym fantastyce. Więcej na http://monastyr.polter.pl

A teraz gratka dla fanów:

Serdecznie zapraszamy wszystkich do wzięcia udziału w konkursie na najlepszy scenariusz osadzony w realiach systemu Monastyr. Życzymy wszystkim samych dobrych pomysłów oraz owocnej pracy.

Regulamin konkursu na scenariusz:

1. Organizatorem konkursu jest dział Monastyru serwisu Poltergeist.

2. Tematem konkursu jest scenariusz do gry fabularnej Monastyr, którego hasłem przewodnim będzie zdrada. Typ scenariusza może być dowolny, od zawiłej dworskiej intrygi, do typowo żołnierskiej przygody na tyłach wroga, niezbędne jest jednak aby zawierał widoczny element zdrady.

3. Prace konkursowe muszą spełniać pewne niezbędne wymagania, czyli przede wszystkim:
a) muszą być zgodne z realiami gry fabularnej Monastyr,
b) muszą być samodzielną i nigdzie wcześniej niepublikowaną pracą autora,
c) muszą umożliwiać przeprowadzenie na swej podstawie pełnej rozgrywki, tzn. muszą być pełnymi scenariuszami, nie szkicami czy niedopracowanymi pomysłami,
d) muszą stanowić oryginalny pomysł autora, bądź jeśli są w jakiejkolwiek części inspirowane dziełami literackimi, filmowymi, lub jakimikolwiek innymi, muszą zawierać odpowiednią, wyraźną adnotację, mówiącą dokładnie, jakie dzieło jakiego autora było źródłem pomysłu, lub danego fragmentu pracy konkursowej,
e) muszą zawierać dane autora, które pozwolą na kontakt z nim.
Poza tym prace konkursowe muszą spełniać podstawowe wymagania techniczne:
f) muszą posiadać tytuł,
g) muszą być napisane poprawną, czytelna polszczyzną,
h) tekst musi być wyjustowany,
i) tekst musi posiadać wyraźne akapity, zaznaczone przynajmniej półcentymetrowym wcięciem,
j) musi posiadać ponumerowane strony,
k) musi posiadać spis treści, umieszczony na początku pracy konkursowej
l) muszą być zapisane w jednym z podanych formatów: doc, rtf, odt albo txt.

Nie przewiduje się górnej granicy ilości użytych w pracy znaków. Istotne jest aby praca konkursowa nie zawierała mniej niż 5000 znaków, licząc ze spacjami.

4. Prace konkursowe przyjmowane są droga elektroniczną, prosimy wysyłać je na adres konkurs.monastyr@gmail.com Następnie jako anonimowe zostaną przekazane jury. W tytule maila proszę wpisać „Konkurs na scenariusz – Monastyr”, a w jego treści swoje dane osobowe, czyli imię, nazwisko, ewentualnie pseudonim, i adres korespondencyjny oraz, również ewentualnie, numer gadu-gadu lub innego komunikatora, który ułatwi kontakt z autorem. W treści maila można napisać kilka zdań na swój temat oraz na temat scenariusza, nie będzie to jednak miało żadnego wpływu na jego ocenę. Prace konkursowe prosimy przesyłać jako załączniki, maile nie zawierające załącznika z pracą konkursową, będą uznawane za nieważne.

5. Prace konkursowe przyjmowane będę od dnia ogłoszenia konkursu do 31 marca. O tym czy wysłana praca zmieściła się w wyznaczonym terminie, zadecyduje data i godzina jej rejestracji na skrzynce pocztowej powyższego adresu e-mail. Jako organizatorzy, zastrzegamy możliwość przedłużenia terminu składania prac, jeśli uznamy taka konieczność za niezbędną.

6. W skład jury oceniającego prace konkursowe wejdą redaktorzy serwisu Monastyr

7. Prace konkursowe oceniane będą na kilku poziomach, według poniższego schematu:
a) estetyka wykonania: tu oceniane będzie to czy praca konkursowa napisana jest poprawnym językiem, z zachowaniem zasad ortografii i interpunkcji, oraz czy jest czytelna i zrozumiała dla odbiorcy,
b) styl: ocenie podlegał będzie także styl w jakim napisana jest praca, to czy jej lektura sprawia przyjemność i zachęca do rozgrywki, czy też jest męczarnią i droga przez przysłowiowe piekło,
c) pomysł: ocenie podlegać będzie oryginalność pomysłu, jego niesztampowość i nowatorstwo oraz możliwość jego efektywnego wykorzystanie w grze,
d) grywalność przygody: tu ocenimy jak pomysł przygody przekłada się na potencjalną rozgrywkę, czy przygoda daje wiele możliwości w grze, czy zachęca graczy do gry i kreatywności, a także czy zawiera pomoce dla graczy, mapy, ilustracje pomocnicze itp.

Za każdy z czterech poziomów (a, b, c i d), będzie można otrzymać od każdego z jurorów punkty. Od 0 do 2 za poziom a, 0-3 za poziom b, 0-5 za poziom c i 0-6 za poziom d, czyli łącznie zebrać będzie można od jednego jurora do 16 punktów.

8. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 30 dni po terminie składania prac konkursowych, czyli 30 kwietnia, termin może ulec zmianie w wypadku przedłużenia terminu składania prac.

9. Wyniki konkursy zostaną ogłoszone na stronie działu Monastyr serwisu Poltergeist, a każdy z uczestników zostanie o nich powiadomiony mailem.

10. W konkursie na scenariusz nagradzane będą trzy pierwsze miejsca, które zdobędą scenariusze, które uzyskają najwyższą łączną liczbę punktów.

11. Pierwszą nagrodą w konkursie będą trzy dodatki, które zwycięzca będzie mógł wybrać spośród produktów oferowanych przez wydawnictwo Portal. Drugą i trzecią nagrodą będzie jeden dowolny dodatek, który będzie można wybrać spośród produktów oferowanych przez wydawnictwo Portal. Pozostałe miejsca nagrodzimy gadżetami. Trzy zwycięskie prace zostaną opublikowane na łamach serwisu, pozostałe prace mogą lecz nie muszą pojawić się na naszej stronie, zależeć to będzie od oceny poziomu prac.

12. Organizatorzy zastrzegają, iż wysłanie pracy na konkurs jest jednoznaczne z zaakceptowaniem niniejszego regulaminu. Prace nie spełniające jego wymagań, będą uznawane za nieważne. Jednocześnie wysłanie pracy jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na publikację pracy na łamach serwisu.

13. Organizatorzy zastrzegają, iż osoby związane z organizacja konkursu, nie mogą brać w nim udziału.

14. Pytania odnośnie konkursu prosimy kierować na adres gorczyca.maciej@googlemail.com w temacie wpisać "Pytanie o konkurs". Jednocześnie przypominamy, że mail pod który należy wysyłać już gotowe prace to konkurs.monastyr@gmail.com prosimy o NIE przesyłanie pod żadnym pozorem prac na gorczyca.maciej@googlemail.com

Re: Monastyr

: czwartek, 22 stycznia 2009, 13:33
autor: Feniks
W każdym mieście jest takie miejsce, gdzie spotykają się niebieskie ptaki, gdzie libertyni z najlepszych rodów mieszają się z półświatkiem, gdzie na porządku dziennym są szemrane interesy, miejsce na krawędzi cienia. W stolicy Kartiny tą rolę spełnia Czarny Dwór, należący do damy powszechnie nazywanej Królową Pik.

Dział monastyru serdecznie zaprasza do zapoznania się z naszym najnowszym tekstem, pełnym tajemnic dworem położonym w stolicy papieskiego kraju Katriny. MG mogą znaleźć tam wiele ciekawych pomysłów do tworzenia własnych lokacji.

Re: Monastyr

: czwartek, 29 stycznia 2009, 04:11
autor: Feniks
"Puszkarze majstrują przy działach, rychtują ładunki. Mija chwila i atonalny huk dziewięciu armat uderza w uszy. Ziemia pod nogami drży. W tym hałasie ginie dźwięk palby oddawanej przez formację muszkieterów poniżej nas, na przedpolu umocnień. Gęsty, czarny dym na chwilę zakrywa rozciągającą się przede mną szeroką panoramę – widok na Grzmiącą Rzekę. Piekielnie trafna nazwa, myślę. Wyjący wiatr rozwiewa ciemną chmurę, szarpie połami mojego płaszcza."

Dział Monastyru serdecznie zaprasza do lektury opowiadania naszego nowego autora Mateusza 'Maestro' Paszuna

Re: Monastyr

: czwartek, 29 stycznia 2009, 23:17
autor: Feniks
Na naszej stronie zamieściliśmy nową funkcję – Bazę Graczy i MG. Teraz każdy gracz i prowadzący mogą wpisać się na listę. Dzięki temu nowi gracze oraz doświadczone drużyny będą mieli szansę spotkać się w tej samej miejscowości i zagrać wspólną sesję – lub dobrać brakujących członków do ekipy.

Wyjdź z ukrycia, nie jesteś sam!

Re: Monastyr

: sobota, 31 stycznia 2009, 12:51
autor: Darken
Zamierzam stworzyć setting na bazie monastyru do systemu The Shadow of Yesterday.

Re: Monastyr

: poniedziałek, 2 lutego 2009, 12:51
autor: Feniks
A coś dokładniej na ten temat? Zrobiłeś już jakieś kroki czy to dopiero sam początek pomysłu?

Re: Monastyr

: poniedziałek, 2 lutego 2009, 15:20
autor: Darken
To dopiero sam początek pomysłu. Lubię podstawowy zamysł gry "Spaprałeś coś w przeszłości, masz teraz szansę to odkupić), a TSoY bez problemu obsłuży taką konwencję.

Re: Monastyr

: środa, 2 grudnia 2009, 10:47
autor: Wevewolf
jestem w trakcie czytania. Wiecie co? pod względem systemu - taka bardziej logiczna neuroshima. Komu jej system przypadł do gustu ale nieco przeszkadzały nieścisłości... Tutaj zostały poprawione
Względem świata - płaszcz i szpada, uogólniając. Ciekawy i nie do końca mroczny, ale na pewno bardzo kreatywny (tzn można wymyślać multum dodatkowych miejsc, jakiś ciekawostek)

Re: Monastyr

: środa, 2 grudnia 2009, 18:50
autor: Alien
wg mnie świat to największy atut gry , aczkolwiek mechanika jest nawet dobra ;)
@edit - masz talent do ożywiania tematów ;) 10 miesięcy przerwy robi wrażenie

Re: Monastyr

: poniedziałek, 7 grudnia 2009, 22:00
autor: Ragnar
Mi tam nieodmiennie Monastyr kojarzy się z W. Kresem i "Piekłem i Szpadą" (oraz resztą z tej serii). Warto przeczytać bo i multum pomysłów, i klimat tak się lepiej łapie. A świat jest według mnie taki jaki powinien być - mroczny, ale nie zahaczający o autoparodie. Według nie taka dawka "mroku" jaka jest w Monastyrze całkowicie wystarcza - tworzy klimat, ale nie ociera się o śmieszność...
Drugą fajną rzeczą w Monastyrze jest to, że można go prowadzić na multum różnych sposobów - znałem MG który prowadził sesje w klimacie politycznym, gdzie Deviria występowały rzadko albo wcale. Ale może to być również walka na froncie z Valdorem, może to być detektywistyczna opowieść o inkwizytorze tropiącym niechwytne Deviria...
Sposobów tyle, że każdy wybierze coś dla siebie....

Re: Monastyr

: wtorek, 8 grudnia 2009, 18:11
autor: Wevewolf
Sposobów tyle, że każdy wybierze coś dla siebie....
ta... w sobotę przekonasz się co wybiorę dla was JA :twisted: :P
Dokończyłem czytanie i podtrzymuję - neuroshima w wersji średniowiecznej, gdzie walka wręcz jest rozbudowana bardziej niż strzelectwo (czyli dokładnie odwrotnie porównując do NSH)

Re: Monastyr

: wtorek, 8 grudnia 2009, 20:04
autor: Alien
Ragnar pisze:Mi tam nieodmiennie Monastyr kojarzy się z W. Kresem i "Piekłem i Szpadą" (oraz resztą z tej serii). Warto przeczytać bo i multum pomysłów, i klimat tak się lepiej łapie. A świat jest według mnie taki jaki powinien być - mroczny, ale nie zahaczający o autoparodie. Według nie taka dawka "mroku" jaka jest w Monastyrze całkowicie wystarcza - tworzy klimat, ale nie ociera się o śmieszność...
Drugą fajną rzeczą w Monastyrze jest to, że można go prowadzić na multum różnych sposobów - znałem MG który prowadził sesje w klimacie politycznym, gdzie Deviria występowały rzadko albo wcale. Ale może to być również walka na froncie z Valdorem, może to być detektywistyczna opowieść o inkwizytorze tropiącym niechwytne Deviria...
Sposobów tyle, że każdy wybierze coś dla siebie....
jak dla mnie w większości rpgów można wybrać różne sposoby na rozegranie sesji - monastyr jest tylko tak jakby fajniejszy pod tym względem

Re: Monastyr

: środa, 9 grudnia 2009, 10:13
autor: Wevewolf
opowieści szpiegowskie w monastyrze - mniam, mniam :)

Re: Monastyr

: poniedziałek, 24 maja 2010, 22:19
autor: Darken
Z prawdziwą przyjemnością informuje, że już od pewnego czasu trwają prace nad Monastyrem 2.0.
Na stronie monastyr.pl pojawiają się co tydzień raporty z prac nad drugą edycją, zaś na forum można przyłączyć się do rozmów nad kształtem tego systemu.

Re: Monastyr

: wtorek, 25 maja 2010, 10:37
autor: Alien
o ciekawa wiadomość :D
mam nadzieję że będzie łatwiej przyswoić sobie teraz ten system ;)
a i dzięki za link