Własny system

Kącik Gier Fabularnych

Czy podoba ci się pomysł tworzenia systemu autorskiego na forum?

TAK
56
73%
NIE
21
27%
 
Liczba głosów: 77
LOD
Kok
Kok
Posty: 1348
Rejestracja: niedziela, 14 sierpnia 2005, 17:33
Numer GG: 0
Lokalizacja: Z Karczmy "Pod Wyszczerbionym Toporem"

Post autor: LOD »

Jeszcze bym dodał że w pewnym momencie jak MG się wkręci to też chce coś zrobić w co później będzie się zagrywało wiele osób. Poprostu chęć zrobienia czegoś oryginalnego i innowacyjnego w temacie który sprawia przyjemność i daje zabawę.

Co do Cienia z Południa to kiedy powstanie magia?
mrufon
Marynarz
Marynarz
Posty: 256
Rejestracja: niedziela, 20 lutego 2005, 09:07
Numer GG: 6025304
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: mrufon »

Magia przez moment była, ale wyrzuciliśmy ją z powodu dezaktualizacji.
Nowa magia będzie mam nadzieję szybko. Trudno mi okrerślić, kiedy dokładnie, bo to zależy od łebmajstra - znanego przez wszystkich na tym forum okrutnika BAZYLA the Złego.
A poważnie - myślę, że najpóźniej w ciągu dwóch tygodni. :)

[łuchahahaha... - dop. BAZYL]
"Życie przecieka między palcami, gdy nie turlasz kostkami" - Platon ;)

I am the Anti-Pope, Zlad the 666th!
AC
Bosman
Bosman
Posty: 2204
Rejestracja: sobota, 17 grudnia 2005, 17:11
Numer GG: 4159090
Lokalizacja: Las Szamanów
Kontakt:

Post autor: AC »

BAZYL pisze:Osobiście uważam, ze robienie kolejnego superekstaraautorskiego systemu to nieporozumienie. Aby zrobić coś z czego mógłbym być w pełni zadowolony musiałby być pomysł, który zrywałby ze wszelkimi kanonami - coś rewolucyjnego i rewelacyjnego zarazem, coś, co gdyby istniało, to już dawno zostało wykorzystane.
Hmmm, przynajmniej ja nie znam gier w których:
- czas biegnie w drugą stronę
- oparty na serialy Sliders
- gracze są Bogami jak w filmie Kula
- gracze są w sytuacji jak w filmie Piła
i wiele innych

Ja sam wymyśliłem Wojny Żywych Trupów i też nie widziałem produkcji w której można sobie grać w ten sposób Zombie (niby są Wygrzebańcy w Deadlands ale to nie o to chodzi)

A tworzenie dodatków do już istniejących gier jest w ogóle proste :)
Warhammer: Piekielny Altdorf (spisek sprawił, że po miesiącu Altdorf został odcięty prawie zupełnie od świata)
Gasnące Słońca: Mista (statek z I Republiki natrafił na Wrota bliskie Urth licząc w latach świetlnych, ale licząc w Skokach jest to bardzo Odległy Świat; technologia po wiekach przewyższyła tą reprezentowaną w czasach II Republiki)

I kilka moich światów:
Atcnas Arret: 5000 lat w miarę dokładnej historii opisanej przez mapy, świat jest dość mały i płaski, wejście do niego to cztery wrota umieszczone na krańcach oceanu; kontynent w sposób magiczny się ciągle zmienia i jest w ruchu, ale nie ma tu niczego z fantasy - 0 elfów, krasnali, dżinów, magów
Półwysep: część olbrzymiego świata do którego można się przedostać jedynie drogą powietrzną, brak magii i innych ras niż ludzie; różne poziomy technologiczne

I wiele innych, które tworzyłem a potem przestałem (teraz tworzę wielkie opowiadanie 14-4)

Freestyle: świat w którym wszystko jest możliwe i nic nie jest pewne :lol:










A tak wracając do tworzenia systemu, wspaniała tabela świata jest w podręczniku Ravenloft [mój przykład]:
Nazwy: Kraina Centralna, Zielona Ziemia, Nuthritha, Belmond, Druhgi
Poziom kulturowy: 10.Renesans w całych Środkowych Krajach na (50,50), w innych sektorach różnie, głównie 8.Średniowiecze
Krajobraz: Bardzo lesista kraina z mnóstwem rzek wypływających z olbrzymiego jeziora Skraag w centrum Zielonej Ziemii. Cały teren jest nizinny z wyjątkiem wielkiej Góry Przeznaczenia Dwa (podobno jej pierwowzór istnieje w zupełnie innym świecie) mieszczęcej się w (50,50) będącej centrum naukowym w Krainie Centralnej.
Największe skupiska: Drous (wymawiane Derołs) 10000 Itroli, leży przy południowej części Góry Przeznaczenia Dwa od strony Wrót. Weremutia 8500 Trewis i 500 Itroli - siedziba władz Trewis. Weremutia to jedyne miejsce w Krainie Centralnej, w której nie działa wszelka magia. Przed tysiącleciem była ostatnią twierdzą ludzi w wojnie z Gnomami, która nigdy nie padła. Spohun 5000 Bohus to stolica Bohusji, na około jej rozciągają się ogromne pola, wojna jeszcze tu nie dotarła, ale w każdej chwili któraś ze stron wygra oblężenie o Gnomiego Mostu - jedynego istniejącego przejścia omijającego kraj Estimateo, który ma pozostać neutralny. Rybnik 5000 Pikardów to największy port i jedyny dostępny dla obcych w klifach Andromedy.
Ludność: Populacja - 75000; ludzie 95%, półelfy 4%, gnomy 1%; Ludność ludzka dzieli się na 7 narodów: najbardziej zaawsowani są Itrole i Trewis, narody morskie to Hargowie i Pikardowie (którzy słynną ze swoch podziemnych stoczni i portów, do których można się dostać przez tunele wyryte w klifach Andromedy), narody feudalne dostarczające żywność innym wzamian za technologię to Nikrowie, Estimateo i Bohus. Ostatnio trwa wojna między Nikrami i Bohusami. Estimateo stali się głównym producentem żywności i przez okres trwania wojny stoi u nich gwardia Itrolów i Trewisów (którzy od ponad 200 lat utrzymują sojusz). Półelfy zamieszkują głównie Mroczne Lasy w dwóch wioskach strzegących traktu przez ten las. Gnomi niegdyś bardzo potężni wieki temu przegrali wojnę z ludźmi z Mrocznych Lasów (od których pochodzą dzisiejsi Trewis). Żyją w twierdzy na półwyspie najbardziej wysuniętym na północny-wschód części Druhgi jak nazywają całą tą krainę. Czasami spotykają się z Hargami żyjącymi na północnym wybrzeżu (51,51). Z wyjątkiem Gnomów 99% populacji wyznaje jedną religię, Gnomi są ateistami z tradycją politeistyczną.
Prawo: jest bardzo podobne wszędzie, wypływa głównie z Góry Przeznaczenia Dwa, Gnomy mają swoje prawo nieznane ludziom. Oprócz jednego portu Pikardowie zamknęli dostęp do swoich Twierdz-Miast, których podziemne korytarze stały się już legendarne. W związku z ostatnią wojną, która nadal trwa wszyscy płynący w dół rzeki Bowary stają się celem ataków, zaraz po wypłynięci za granicę Estimateo. Gnomi Most już od 2 lat jest polem bitwy, gdyż żadna ze stron ani nie może go zniszczyć ani przejąć.
Dyplomacja i handel: Gnomi są wrogami wszystkich z wyjątkiem Hargów, istnieją pogłoski o tajnych rozmowach Gnomów z Nikrami i Bohusami, ale sojusz, któregokolwiek narodu z Gnomami, będzie oznaczał automatyczne wypowiedzenie wojny przez Trewisów i ich sojuszników. Handel głównie opiera się na wymienianiu żywności z nizin wybrzeża na technologię krainy wiecznych lasów. Głównymi roślinami żywieniowymi jest tu pszenica, kukurydza i ziemniaki. Nikrowie (północ krainy z wyjątkiem wybrzeż) są znani ze swoich hodowli bydła i koni, za to Bohusowie mają najpotężniejsze konie jednak stosunkowo niewiele. W Estimateo hoduję się różne rodzaje owiec i wielki Wełnobydło (starożytna magiczna kompilacja owiec i byków; ta magia została dawno temu zapomniana, ale Wełnobydło ma zdolności rozrodcze między sobą). Narody morskie eksportują głównie ryby i inne owoce morza (i towary luksusowe takie jak Kość Morską [będącą szczątkami dawnych morskich potworów] i perły). Ostatnie udoskonalenia prochu strzelniczego i wielkie armaty narodów Wiecznych Lasów strzegą dziś pokoju w Estimateo i mostów na rzece przecinającej ten kraj.
Religia: Od ostatniej wojny między Itrolami i Trewis (czyli około 300 lat temu) religią jedyną w tej krainie stała się Wiara w Jezusa-Człowieka i Przeznaczenie. Jezus-Człowiek był głównym mediatorem między wszystkimi narodami, ale został zabity w czasie misji u nieistniejącego już dzikiego narodu magów Tretus, którzy go ukrzyżowali. Po jego śmierci wściekłość ogarnęła władców Itroli i Trewis i podpisano zawieszenie broni, a następnie skierowano jedną armię, aby zniszczyła Dzikich. Chwilę przed ostatecznym atakiem na Tretus pojawił się żywy Jezus-Człowiek i powiedział dowódcom "Zjednoczonej Armii Wiecznych Lasów", że jego misja na ziemii służyła dobru i nie chce, żeby prowadzili zemstę za jego śmierć. Niestety Tretus w tym czasie zaatakowali i "ZAWL" musieli się bronić, a potem wojownicy wbrew rozkazom (które do nich nie dotarły w większości) wymordowali wszystkich Tretus. Ostatnim dzikim narodem stali się Pikardowie, którzy jako pierwsi po narodach Wiecznych Lasów zaczęli oddawać cześć Jezusowi-Człowiekowi, jego misji i męczeńskiej śmierci. 100 lat po tych wydarzeniach w dniu podpisania sojuszu między Itrolami i Trewis pojawił się człowiek w czerwonych szatach. Dawną Górę Graniczną przemianował na Górę Przeznaczenia Dwa, w której w jedną noc pojawiła się olbrzymia świątynia i kompleks podziemny (którego ściany świecą niebieskim światłem). Ten mężczyzna połączył wiarę w Jezusa-Człowieka z wiarą w Przeznaczenie, które zniwelowało magię w tej krainie i pokolenie później praktyki magiczne już nie istniały. Stary człowiek w czerwonych szatach zwany czasem Agwenemuzolinem zniknął po pewnym czasie zostawiając po sobie zakon antymagii i nauki. Ludzkość połączyła się wtedy ponownie i ostatecznie zepchnęła Gnomów do ostatniej twierdzy, w której do tej pory się ukrywają. Gnomi wyznają wielu Bogów, z których Trytion - Bóg Wody jest dość popularny (ku zgorszeniu Trewis i Itroli) u Hargów. We wszystkich większych skupiskach ludzi są świątynie Jezusa-Człowieka i Przeznaczenia. Największe znaczenie ma Góra Przeznaczenia Dwa, Katedra Antymagiczna w Weremutii, Katedra Północna w Bliking (stolica Nikrów) i Katedra Południowa w Spohun.
Bohaterowie: Czarodzieje dawno wyginęli w tej krainie, jednak Kapłani Góry Przeznaczenia Dwa mają moc wysysania magii, więc Centralna Kraina jest bezpieczna od ataków magów. Bohaterowie jeżeli mają jakieś magiczne właściwości to nie mogą być one tak potężne jak ludzi z innych krain (z wyjątkiem mocy Wysysania Magii, która tylko tu jest spotykana i istnieje wyciszona w 80% społeczeństwa).

Dodatek 1: Rody królewskie i ustroje polityczne Krainy Centralnej
Rozdział 1: Itrole
Stolica: Drous
Inne większe miasta: Draunia, Bojous, Betrix
Ustrój polityczny: Republika
Podział państwa: 3 województwa, 1 księstwo i miasto wydzielone:
- Województwo Żelaza - Draunia jako stolica
- Województwo Rzeczne - zamek Nitrix jako stolica
- Województwo Bojous - Bojous jako stolica
- Księstwo Betrix - Betrix jako stolica
- Miasto Wydzielone - Drous i Góra Przeznaczenia Dwa
Rody królewskie:
- Nitrixowie - tradycyjni zarządcy Województwa Rzecznego
- Betrixowie - dziedziczni władcy Księstwa Betrix
- Nojkrixowie - ród arystokratyczny zajmujący się teraz głównie mecenatem nauki w Drous
- Halrix - ród arystokratyczny wojskowych
- Noirix - za zasługi dla państwa Itril Noirix dostał tytuł szlachecki od pozostałych 4 domów
Najbardziej wpływowi ludzie w państwie:
Ludzie z Rady Najwyższej:
- Itril Noirix (lat 79, najstarszy człowiek w państwie, choć jego ciało już dość źle działa to umysł i zdolności mowy ma w porządku)
- Belritha Betrix (lat 60, siostra władcy Księstwa Betrix)
- Fidion Drakenwis (lat 41, najmłodszy członek rady; elekt z Trewis)
- Ferril Halrix (lat 64, Dowódca Najwyższy Sojuszniczej Armii Itroli i Trewis)
- Synestina El Drenno (lat 55, Minister Spraw Zagranicznych, wywodzi się z Estimateo)
- Tril Nojkrix (lat 49, Minister Nauki i Sztuki)
- Heldorn Gherix-Drakenwis (lat 68, Najwyższ Kapłan Góry Przeznaczenia Dwa)
Inni wpływowi:
- Betron Betrix (lat 65, władca Księstwa Betrix)
- Hikinna Nitrix (lat 27, władczyni Województwa Rzecznego)
- Itril II Noirix (lat 60, syn Itrila, przewodniczący Zgromadzenia Narodowego - rady niższej)
- Itril IV Noirix (lat 19, prawnuk Itrila, bohater od czasu, gdy rok wcześniej odkrył spisek na życie jego pradziadka)
- Ujgrinna Herenwis (lat 24, przywódczyni ludności Trewis na terytorium Itroli)
- Cień Przyszłości (lat 139, półelf, wielki wynalazca)



Nazwy: Jałowe Grunty, Pustkowia Centralne
Poziom kulturowy: Na Pustkowiach w większości żyją dzicy ludzie, czyli 1., ale w Zamku Fridiona jest poziom kultury 9.Era Szlachecka.
Krajobraz: Na Jałowych Gruntach praktycznie nie ma roślinności, jedyna rzeka, która wychodzi z Wiecznych Lasów na południe spada wodospadem w dół i znika w jaskiniach, gdzie przepływa pod stepami. Nieliczne miejsca trawiaste służą do uprawy krzaków Wieranów (coś jak jabłka, tylko mniejsze) lub hodowli bydła pustkowi (ktrótko żyją i czasem ich mięso się zupełnie nie nadaje do jedzenia). Dzikusi żyją w nielicznych oazach, które podejrzewa się, że są stworzone przy jeziorach które tworzy podziemne rzeka.
Największe skupiska: Zamek Fridiona 150 ludzi mówiących językiem Trewis z północy. Swoich przodków znają z legend. Od 400 lat nie nawiązywali kontaktu z Krainami Centralnymi, ponieważ tylko Ekspedycji Fridiona przed wiekami udało się przeżyć Jałowe Ziemie. Gotai Nun Kalatel Zegroz 110 trethosów w kompleksie jaskiń, są rasą czasami myloną z nieumarłymi, ale tak naprawdę jest to plemię ludzkie żyjące prawie cały czas w jaskiniach, niewielu ich dożyło do naszych czasów, ale legendy głoszą, że niegdyś byli sojusznikami Gnomów na Jałowych Ziemiach. Podobnie jak Gnomi i ta rasa upadła. Czukoni to jedyna większa osada z uprawami i hodowlą bydła na Pustkowiach Zupełnych. Dzięki tej osadzie Ekspedycja Fridiona przeżyła. Żyje tu teraz 80 ludzi i są jedyną znaczącą siłą na Pustkowiach Zupełnych.
Ludność: Populacja - 2000; ludzie 90%, trethosi 10%;
Prawo: Prawo Pustkowi obowiązuje wszędzie gdzie mieszkają ludzie. Zamek Fridiona ma swój kodeks praw i siły porządkowe.
Dyplomacja i handel: Oazy i Zamek handlują często z nomadami. Do Zamku co jakiś czas przybywają karawany z południa z Bagien. Jednak ludzie wolą nie iść ich śladem, ponieważ są to krainy wężoludów. Można z nimi handlować, ale nic więcej. Tak samo jak z trethosami.
Religia: Ludzie wierzą tu w siły natury. Wszędzie jest animalizm, nawet w Zamku. Trethosi są politeistyczni i wierzą w trzech Bogów: Pustkowi, Podziemii i Głębin.
Bohaterowie: Na Jałowych Ziemiach istnieje magia głównie w Zamku. Na Zupełnych Pustkowiach jedynie kilku szamanów zna potężną magię pierwotną, ale nigdy oni nie wędrują na północ do Zielonej Ziemii wyczuwając tam antymagię. Bohaterowie stąd, którzy wyruszą gdziekolwiek mogą się wywodzić z Czukoni - wojownicy w zbrojach stalowych; z Zamku Fridiona - rycerze piechoty posiadający właściwości magiczne; z Zupełnych Pustkowi - potężni szamani. Legendą jest Fridion, który przeprowadził 3000 ludzi przez Zupełne Pustkowia i zdołał zbudować zamek i obronić go przed dzikimi. Przez wieki niestety jego dzieło upadło, a ludzie wywodzący się z Trewis sprymitywnieli pod pewnymi względami.
Obrazek
Awatar użytkownika
BAZYL
Zły Tawerniak
Zły Tawerniak
Posty: 4853
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
Numer GG: 3135921
Skype: bazyl23
Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: BAZYL »

Hmmm, przynajmniej ja nie znam gier w których:
- czas biegnie w drugą stronę
- oparty na serialy Sliders
- gracze są Bogami jak w filmie Kula
- gracze są w sytuacji jak w filmie Piła
Widzisz - wszystko zależy od aranżacj, MG i doświadczenia graczy. Czasu biegnacego w dugą stronę sobie raczej nie wyobrażam - chyba, ze na zasadzie amnezji głównych bohaerów idących z czasem a jednocześnie cofajacych się we wspomnieniach - system dowolny, jednostrzałówka, ew. pojedyńcza kampania.

Slidersów moża w dowolnym systemie przyszłosciowym - choćby w Cyberpunku, a skacząc po światch można by skakać także po systemach - IMHO swietny pomysł, ale znów - nie zaryzykowałbym z młodszymi stażem graczami...

Gracze sa bogami we Władcach Losu - RPG Nowej fali, czyli pomysł (poniekąd) wykorzystany.

Piłe można zorganizować w dowolnym systemie - tylko, ze myślę, byłoby to ciężkie do poprowadzenia a od graczy wymagałby także duzego zaangarzowania. w praktyce? - Każdy system.

W dalszej częsci posta łądnie wywiodłeś że można "zwykły" system bardzo niekonwencjonalnie wykorzystać - więc nie ma sensy stwarzać z tego nowego systemu. Chyba, ze naprawdę się do tego przyłożyć. Swoja drogą świetną serię artykułów możnaby napisać na zasadzie niekonwencjonalnego wykorzystania znanych systemów...
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
AC
Bosman
Bosman
Posty: 2204
Rejestracja: sobota, 17 grudnia 2005, 17:11
Numer GG: 4159090
Lokalizacja: Las Szamanów
Kontakt:

Post autor: AC »

BAZYL pisze:Widzisz - wszystko zależy od aranżacj, MG i doświadczenia graczy. Czasu biegnacego w dugą stronę sobie raczej nie wyobrażam - chyba, ze na zasadzie amnezji głównych bohaerów idących z czasem a jednocześnie cofajacych się we wspomnieniach - system dowolny, jednostrzałówka, ew. pojedyńcza kampania.

Czytałeś może "Poniedziałek zaczyna się w sobotę" braci Strugackich? U-Janus i jego papuga stali się istotami dla których czas działa inaczej: żyli tak jak leciały godziny w zwykłą stronę, ale:

Po 23:59 we wtorek, następowała godzina 0:00 w poniedziałek dzień wcześniej (dlatego U-Janus zawsze o północy siedział w swoim biurze, tymczasem A-Janus [U-Janus żyjący jeszcze w zwykłym czasie] dopiero zaczynał interesować się nauką i magią będąc administratorem i urzędnikiem).

Żyjąc w taki sposób bohaterowie mogliby znać swoją przyszłość z opowiadań ludzi na około ich i gazet jednocześnie znając przyszłość całego świata..... tak, do tego potrzeba doświadczonych graczy.

[O odwrotnym czasie, ale w innym znaczeniu był też odcinek Slidersów jeszcze w podstawowym składzie]



W pozostałej części postu: Masz rację :wink: O Władcach Losu kiedyś czytałem, zapomniałem o tym.
Obrazek
Awatar użytkownika
BAZYL
Zły Tawerniak
Zły Tawerniak
Posty: 4853
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
Numer GG: 3135921
Skype: bazyl23
Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: BAZYL »

Ksiażki niestety nie czytałem, za to kojarzę film "Dzień Świstaka". Analogie są... Alejak na cały system to chyba troszeczkę za mało, chyba że gierkę nowej fali...
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
AC
Bosman
Bosman
Posty: 2204
Rejestracja: sobota, 17 grudnia 2005, 17:11
Numer GG: 4159090
Lokalizacja: Las Szamanów
Kontakt:

Post autor: AC »

mam!! znalazlem mój zupełnie oryginalny system. co prawda tylko grałem nim na forum, ale z pewnością by był dobry i na żywo

pamiętajcie, że to moje AC :lol: :wink: :

(to tylko post startowy, ale wiele mówi)


-----------------------------------------------------------------------------



Gracz: GhuL
Rasa: Wampir
Świat RPG: Świat Mroku
Zalety: Szybkość, Zaskoczenie, Bonus do "nóż w plecy"
Wady: Czasem musi wypić trochę krwi
Cyfra przeznaczenia: 7
Ekwipunek:
- sztylet

Statystyki świata prawdziwego:
Posiłek ostatnio zjedzony:
Głód:
Ostatnio wypity napój:
Pragnienie:
Lek ostatnio podany:
Działanie leku:
Agresywność:
Miłość:
Pozwolenia:
Wczucię się w grę RPG:
Choroby fizyczne i psychiczne:
Ostatnio widziany program w TV:
Czas od ostatniego seansu:
Rodzaj ostatniego snu:
Czas od ostatniego snu:

Specjalne statystyki świata prawdziwego:
Samotność (postać nie może przebywać sama):
Nienawiść do personelu (zaatakuje gdy pasek dojdzie do końca):




Gracz: Smoku
Rasa: Wampir
Świat RPG: Świat Mroku
Zalety: Por.Columbo (zawsze wiesz kto jest zabójcą), Szczęście Sherlocka H. (zawsze widzisz dowody)
Wady: Nadinterpretacja (to jest spisek!)
Cyfra przeznaczenia: 7
Ekwipunek:
- rewolwer i sześć naboi

Statystyki świata prawdziwego:
Posiłek ostatnio zjedzony:
Głód:
Ostatnio wypity napój:
Pragnienie:
Lek ostatnio podany:
Działanie leku:
Agresywność:
Miłość:
Pozwolenia:
Wczucię się w grę RPG:
Choroby fizyczne i psychiczne:
Ostatnio widziany program w TV:
Czas od ostatniego seansu:
Rodzaj ostatniego snu:
Czas od ostatniego snu:

Specjalne statystyki świata prawdziwego:
Teorie spiskowe (to jest prawdziwy spisek!):




Gracz: Amrik
Rasa: Człowiek - Wojownik (paker)
Świat RPG: Warhammer
Zalety: Broń biała, Większa odporność na ciosy
Wady: Szał bitewny
Cyfra przeznaczenia: 6
Ekwipunek:
- dwuręczny miecz
- zbroja bez hełmu (całkiem dobra)

Statystyki świata prawdziwego:
Posiłek ostatnio zjedzony:
Głód:
Ostatnio wypity napój:
Pragnienie:
Lek ostatnio podany:
Działanie leku:
Agresywność:
Miłość:
Pozwolenia:
Wczucię się w grę RPG:
Choroby fizyczne i psychiczne:
Ostatnio widziany program w TV:
Czas od ostatniego seansu:
Rodzaj ostatniego snu:
Czas od ostatniego snu:

Specjalne statystyki świata prawdziwego:
Science Fiction (każde przegapienie Star Treka w TV powoduje kierowanie się do Warha40k):
Samotność (postać nie może przebywać sama):



Gracz: Memo
Rasa: Pijany grajek (człowiek)
Świat RPG: Warhammer
Zalety: Zawsze masz przy sobie coś do grania i coś do picia
Wady: Możesz walczyć tylko z wampirami lub potężnymi magami (przy innych jesteś pijany)
Cyfra przeznaczenia: 6
Ekwipunek:
- **wynika z zalety**

Statystyki świata prawdziwego:
Posiłek ostatnio zjedzony:
Głód:
Ostatnio wypity napój:
Pragnienie:
Lek ostatnio podany:
Działanie leku:
Agresywność:
Miłość:
Pozwolenia:
Wczucię się w grę RPG:
Choroby fizyczne i psychiczne:
Ostatnio widziany program w TV:
Czas od ostatniego seansu:
Rodzaj ostatniego snu:
Czas od ostatniego snu:

Specjalne statystyki świata prawdziwego:
Głupawka (śmiejesz się z wielu rzeczy):
"Obstaw łyka" (prosisz personel o alkohol jak tylko możesz i pijesz):




Gracz: krolitshek (w skrócie Króliczek)
Rasa: Człowiek - Ninja
Świat RPG: Warhammer
Zalety: Bonus do "nóż w plecy", Znajomość alchemii, Zaskoczenie, Akrobatyka
Wady: Mówisz mniej niż chcesz powiedzieć, a i tak jesteś tajemnicza
Cyfra przeznaczenia: 9
Ekwipunek:
- standardowy ekwipunek ninja
- katana
- rzeczy do alchemii (spytaj się MG czy możesz zrobić to co chcesz)

Statystyki świata prawdziwego:
Posiłek ostatnio zjedzony:
Głód:
Ostatnio wypity napój:
Pragnienie:
Lek ostatnio podany:
Działanie leku:
Agresywność:
Miłość:
Pozwolenia:
Wczucię się w grę RPG:
Choroby fizyczne i psychiczne:
Ostatnio widziany program w TV:
Czas od ostatniego seansu:
Rodzaj ostatniego snu:
Czas od ostatniego snu:

Specjalne statystyki świata prawdziwego:
--Tajemnica-- (nikt nie wie co ten stats robi):




Gracz: grubywtrzy
Rasa: Człowiek-Czarodziej lub Wampir-Mag (w zależności od świata)
Świat RPG: Świat Mroku i Warhammer (będzie zaznaczone w którym w danym momencie)
Zalety: Czary i magia (w obu światach)
Wady: Skrajna indywidualność (zawsze skręcisz na skrzyżowaniu nie tam gdzi edrużyna)
Cyfra przeznaczenia: 4
Ekwipunek:
- luźne ubranie
Czary:
- kula ognia
- **dowolne, ale gdy użyte już się zachowa tu; nic potężnego**

Statystyki świata prawdziwego:
Posiłek ostatnio zjedzony:
Głód:
Ostatnio wypity napój:
Pragnienie:
Lek ostatnio podany:
Działanie leku:
Agresywność:
Miłość:
Pozwolenia:
Wczucię się w grę RPG:
Choroby fizyczne i psychiczne:
Ostatnio widziany program w TV:
Czas od ostatniego seansu:
Rodzaj ostatniego snu:
Czas od ostatniego snu:

Specjalne statystyki świata prawdziwego:
Samotnik (źle się czujesz gdy jest więcej niż 2 osoby [nie dotyczy sesji RPG]):







Trochę zasad:
[tak piszemy spostrzeżenia jako forumowicz]
tak piszemy to co nasza postać mówi
tak piszemy to co chcemy zrobić
tak nie wiem co piszemy, więc nie używajcie takiego pisania
sprawy inne piszemy w komentarzu (czyli osobny temat)

Większość statystyk świata prawdziwego to paski, które będę wypełniał "-". Na początku są puste, ale może dzięki tej "dynamice" kart postaci wszyscy gracze będą zaglądać tu częściej niż zazwyczaj się to dzieje.

Jak piszecie swoje posty? [Tu jest mały Zonk, i tu jest największa różnica do innych gier forumowych]. Najpierw jak ja piszę swoje posty :) tak będzie łatwiej.

Post MG (czyli mój) składa się z:
- opisania sytuacji osobno dla każdego świata i czasami osobno dla graczy (akurat mamy tylko dwa RPG naraz (może kiedyś będzie więcej), więc ludzie przejmują się tylko światem w którym grają (choć występują również w innym świecie, to łatwe, zobaczycie :) )
- świat RPG nie zatrzymuje się gdy chcecie skorzystać ze świata prawdziwego (czyli odejść z gry [chodzi o grę RPG waszych graczy, nie o grę forumową w którą wy jako forumowicze gracie ;] ])
- pod opisami gry RPG, będą też krótko przedstawione sprawy świata prawdziwego (lub rzeczywistego) i prognozy co będzie w następnym poście (np obiad, cisza nocna, co leci w TV i co będzie następne)

Statystyki będą płynnie tłumaczone, narazie zwracajcie głównie uwagę na przyrost Głodu (każdy ma inny, ale taki sam prawie zawsze) co mój post. Każdy update mój to też update kart postaci. :D

I tak przy okazji: MG to wszechwiedzący narrator, ale gdybyście połazili po Świecie Prawdziwym (będącym Szpitalem Psychiatrycznym dla Maniaków RPG) to byście spotkali również niego. Zresztą na stołówce jest na posiłkach masa różnych zapaleńców RPG. Gry RPG praktycznie w tym miejscu są prowadzone non-stop. Wasi bohaterowie mają pozwolenia na gry non-stop, ale w nocy nie możecie chodzić po ośrodku.






Świat mroku [Ghul, Smoku, grubyw3]:
Jechaliście wraz z częścią swojego klanu (który rozrósł się tak, że grupa postanowiła odłączyć się, to nie był bunt, ale niektórzy którzy zostali tak to odebrali) autokarem do Oswald (wielkie miasto, podobne do Nowego Jorku tylko że leży nad Jeziorem). Tam mieliście kupić rezydencję i założyć kwaterę główną klanu na zachód od Wielkiej Rzeki. Niestety, gdy jechaliście przez wielką puszczę rakieta uderzyła w bok waszego pojazdu. Z pocisku poszły srebrne odłamki, które zabiły większość jadących. Przeżyło tylko 7 wampirów. Tylko Smoku ma broń palną, reszta tylko noże i miecze. [Zbroja Amrika jest tutaj kamizelką kuloodporną - tylko na korpus].Arsenał przepadł w wybuchu. Wszyscy znacie się z widzenia jeszcze z Nowego Jorku, ale nigdy nie rozmawialiście ze sobą. Kierowca wyciąga katanę, ale proponuje wycofać się.

Warhammer [Amrik, Memo, Króliczek]:
Tuż przed wybuchem zarazy w Middenheim (i zamknięciem miasta) wraz z grupą około 40 osób postanowiliście opuścić miasto. Skierowaliście się na zachód do Altdorfu. Droga mijała spokojnie, jednak w połowie odległości zostaliście napadnięci. Ktoś z lasu ostrzelał was z granatników (słyszeliście o tym nowym wynalazku już). Wszyscy oprócz waszej szóstki i jednego elfa zginęli odrazu. W jednej chwili wozy z waszym dobytkiem stanęły w płomieniach. Nic nie uratujecie. Elf wyjął katanę i krzyknął, że to zasadzka i żebyśmy lepiej uciekli.
Obrazek
AC
Bosman
Bosman
Posty: 2204
Rejestracja: sobota, 17 grudnia 2005, 17:11
Numer GG: 4159090
Lokalizacja: Las Szamanów
Kontakt:

Post autor: AC »

ps. Wojny Żywych Trupów też są względnie oryginalne :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Post autor: Solarius Scorch »

Hmm, ciekawe, ciekawe... A jakie są założenia teoretyczne? (Tzn. co było dla Ciebie ważne przy jego tworzeniu?)
AC
Bosman
Bosman
Posty: 2204
Rejestracja: sobota, 17 grudnia 2005, 17:11
Numer GG: 4159090
Lokalizacja: Las Szamanów
Kontakt:

Post autor: AC »

Solarius Scorch pisze:Hmm, ciekawe, ciekawe... A jakie są założenia teoretyczne? (Tzn. co było dla Ciebie ważne przy jego tworzeniu?)
RPG Maniacy?

1. Systemy RPG już istnieją.
2. Istnieje wielu graczy RPG, ale ludzie lubią różne RPG, więc ta gra łączy w jeden świat wszystkie gry dodając dwa "nowe":
- rzeczywistość
- świat snów

Rzeczywistość i świat RPG niezatrzymują się, ale gracze mogą być w tylko jednym świecie naraz, dzięki czemu muszą wybierać: czy pozwolić się otoczyć bandzie goblinów i skorzystać z toalety czy walczyć z goblinami ale popuścić w gacie w prawdziwym świecie

tak samo jest z innymi ludzkimi odruchami - ze snem też. świat snów to z kolei dziwne miejsce - bardzo nadrealistyczne, jest to tylko zabieracz czasu (przynajmniej ja tak zrobiłem, ktoś by mógł tam wepchnąć kolejny świat który by oddziaływał jakoś na graczy :) )
Obrazek
Awatar użytkownika
BAZYL
Zły Tawerniak
Zły Tawerniak
Posty: 4853
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
Numer GG: 3135921
Skype: bazyl23
Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: BAZYL »

Widzisz - na forum, jeśli sie gra w taki system moze być naprawdę fajnie - gorzej, jeśli chodzi o spisanie obiektywnych zasad i wydanie ich drukiem... Bardzo trudno pogodzić pewne zupęłnie rózne zasady przekłądajac kilka różnych mechanik... Co prawda jest taki system (bosh! - mam dziury - zapomniałem nazwy - milion podręczników, miliard tabelek, okroili to-to i wydali jako MERPa... jak sobie przypomnę nazwę to napiszę), ale jakoś rekordów popularności (przynajmniej w Polsce) nie pobił...
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Post autor: Solarius Scorch »

BAZYL pisze:Widzisz - na forum, jeśli sie gra w taki system moze być naprawdę fajnie - gorzej, jeśli chodzi o spisanie obiektywnych zasad i wydanie ich drukiem... Bardzo trudno pogodzić pewne zupęłnie rózne zasady przekłądajac kilka różnych mechanik... Co prawda jest taki system (bosh! - mam dziury - zapomniałem nazwy - milion podręczników, miliard tabelek, okroili to-to i wydali jako MERPa... jak sobie przypomnę nazwę to napiszę), ale jakoś rekordów popularności (przynajmniej w Polsce) nie pobił...
Hmm, nie mam pewności ale strzelę że chodzi Ci o system Rolemaster... Chyba najbardziej przeklinana mechanika na Zachodzie, zresztą zwą ten system Rollmasterem ;)
Co masz jednak na myśli, Bazyl, mówiąc "taki system"? Coś co pozwala na przekładanie mechanik? A jeśli tak, to co to właściwie znaczy? Systemów uniwersalnych jest w końcu sporo...
Awatar użytkownika
BAZYL
Zły Tawerniak
Zły Tawerniak
Posty: 4853
Rejestracja: czwartek, 12 sierpnia 2004, 09:51
Numer GG: 3135921
Skype: bazyl23
Lokalizacja: Słupsk/Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: BAZYL »

Jest sporo - choćby GURPs, który IMHO jest całkiem niezły... Ale podejmując sie trudu stworzenia systemu autorskiego (bo własny najczęsciej jest torzsamy z autorskim), polegajacego na łączeniu innych systemów, w końcu dojdziemy do momentu w którym będziemy tworzyli milion tabelek na kazdy współczynnik - i dojdziemy do Rolemastera - bo o ten włąsnie system mi chodziło...

A przecież nie o to chodzi - własny system nie tylko musi być oryginalny, ale i grywalny. To nawet przede wszystkim, choć bez orginalności nikt go nie wyda, a mało kto zdecyduje się grać (poza kumplami autora).
Pierwszy Admirał Niezwyciężonej Floty Rybackiej Najjaśniejszego Pana, Postrach Mórz i Oceanów, Wody Stojącej i Płynącej...
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Post autor: Solarius Scorch »

BAZYL pisze:A przecież nie o to chodzi - własny system nie tylko musi być oryginalny, ale i grywalny. To nawet przede wszystkim, choć bez orginalności nikt go nie wyda, a mało kto zdecyduje się grać (poza kumplami autora).
Dokładnie. Zresztą nawet kumple wyśmieją zły system, o ile mają już jakie takie pojęcie o RPG. Zgadzam się że system musi być - oprócz oryginalności - grywalny, a do tego dodam gwoli ścisłości kolejny warunek, czyli względny realizm (bez którego nie jest możliwe planowanie działań przez postacie). Grywalność zaś rozbić można na: prostotę (czyli łatwość prowadzenia i grania przy minimalnym czasie poświęconym mechanice) oraz atrakcyjność (czyli oparcie tego na ciekawym pomyśle, koncepcji).
Jeśli pominąłem coś ważnego, proszę o sprostowanie. ;)
BochN
Majtek
Majtek
Posty: 126
Rejestracja: poniedziałek, 14 listopada 2005, 10:50
Numer GG: 12017892
Lokalizacja: Zimny dołek zwany Jelenią Górą

Post autor: BochN »

Osobiście całym sercem popieram ideę tworzenia własnych systemów ale najpierw lepiej siąść i spokojnie to przemyśleć, najlepiej wziąść jakiś zeszyt i spisywać pomysły a potem z tego wydestylować najlepsze kawałki. Z drugiej strony pomysłowi tworzenia systemu na forum mówię nie, sesje owszem ale nie system.
De gustibus non est disputandum, no nie?
mattness pl

Post autor: mattness pl »

Runiq pisze:No o tym nie wiedziałem, Asthner. Ale dzięki - będę szukał Shadowruna (o ile taki system istnieje :) ).
http://shadowrun-polska.prv.pl :)
laRy
Kok
Kok
Posty: 1133
Rejestracja: niedziela, 26 grudnia 2004, 14:02

Post autor: laRy »

o polska strone SR przerobili :D a do tego jeden z tworcow strony daje nam tu linka i sie niechwali :D

ja sobie moze pogram w shadowrun-a 4. edycja z znajomymi :D
ODPOWIEDZ