Strona 1 z 1

CRP-mechanika

: środa, 22 marca 2006, 18:30
autor: mrufon
Świat jest znany każdemu, kto odrobinę interesuje się historią. Mniej lub bardziej. Lepiej jednak niż jakikolwiek świat fantasy. Czas więc na mechanikę, czyli na algorytm przekładający rzeczywistość na język kostek.
Kostek. Używamy dwóch rodzajów kostek - 20- i 10-ściennych. Kostką 10-ścienną testujemy lokację po udanym trafieniu, k20 służy do wszystkich pozostałych testów, np. trafienia, obrony, testów umiejętności.
Bohater opisany jest kilkoma cechami. Z tymi cechami powiązane są umiejętności (np. wspinaczka z Gibkością) i z nimi są testowane.

np. Złodziej o GB=8 i umiejętności włamanie=6 chce wytrychem sforsować drzwi. Zatem szansa wykonania tej czynności wynosi 8+6=14. 14 na k20.

Pula umiejek jest ogromna, umiejki zmieniają się, rozwijają, w przeciwieństwie do cech podstawowych, które w zasadzie nie podlegają zmianom.
Wartości cech mieszczą się w przedziale 1-10, umiejętności 1-10 również, co daje sumarycznie test k20.

Na razie tyle.

: czwartek, 17 sierpnia 2006, 16:14
autor: Szalkie
Prosta mechanika, czyli dobra, może cos z tego będzie.
Tyle.

: czwartek, 17 sierpnia 2006, 17:06
autor: mrufon
Byłoby, oj byłoby, gdyby nie kontestatorzy i nadąsani koledzy ;)

: czwartek, 17 sierpnia 2006, 17:12
autor: Szalkie
Nie bój żaby, zawsze tak jest :wink:
Też tworze system autorski, jest już dużo zrobione ale nie obeszło się bez kilku kłótni :oops: ;p

: czwartek, 17 sierpnia 2006, 17:14
autor: mrufon
Kontynuuję prace nad Cieniem z Południa, ale nie na tym forum :oops:
Tu niestety odbiór społeczny był nikły.

Właściwie jużCień jest ukończony, trwa retusz i wydawanie w twardej oprawie.

: czwartek, 17 sierpnia 2006, 17:18
autor: Szalkie
A co to ten Cień? Kolejny autorski system w klimacie fantasy? :roll: Czy coś specjalnego, wybijającego się?