Dungeons and Dragons - jak zagrać ?

cRPG Corner
NoBieski1
Pomywacz
Posty: 22
Rejestracja: niedziela, 22 czerwca 2014, 13:51

Re: Dungeons and Dragons - jak zagrać ?

Post autor: NoBieski1 »

A nie grywasz, aby w rpg (chodzi mi o to "papierowe" jak D&D).
Tam też wyobraźnia jest najważniejsza. Sesja oferuje możliwości i wolność jakiej w żadnym crpg nie znajdziesz.
A widzę, że jara cię takie kreatywne granie, więc rpg to coś idealnie dla ciebie.
"Skoro ktoś zadaje pytanie, powinnien mieć
na tyle odwagi, by przyjąć odpowiedz."
G. Martin
arsen12
Szczur Lądowy
Posty: 13
Rejestracja: niedziela, 20 lipca 2014, 14:17

Re: Dungeons and Dragons - jak zagrać ?

Post autor: arsen12 »

Hmm zawsze myślałem, że rpg to właśnie coś typu baldur etc a tu się chyba okazało, że to są cRPG tak ? ;p A więc na czym polega gra w takie typowe rpg ? :)
NoBieski1
Pomywacz
Posty: 22
Rejestracja: niedziela, 22 czerwca 2014, 13:51

Re: Dungeons and Dragons - jak zagrać ?

Post autor: NoBieski1 »

Odpowiedź nie jest prosta. Podręczniki gracza liczą po 200-300 stron. I dochądzą do tego osobne dla Mistrza Gry.

Czyste rpg polega na graniu w... wyobraźni. Jest MG( mistrz gry), czyli narrator, który prowadzi historię kilku graczy. Pojedynki odbywają się za pomocą kostek (różnych, od 4-ściennych po nawet 20-ścienne) możesz robić "niemal" wszystko, twoje dialogi to po prostu... Twoje słowa. Jest karta postaci, zdolności, umiejętności i zdobywanie poziomów. D&D, o które pytałeś to właśnie jeden z settingów rpg. Baldury opierały świat i mechanikę właśnie na tym papierowym systemie! Na komputerze obrażenia liczyła gra, na sesji rpg liczysz ty. Wszystko na rzutach kośćmi + różne modifikatory(broń, pancerz, lokacja trafienia...)
Na stronie http://www.rebel.pl jest po lewej stronie zakładka z podręcznikami rpg. Zerknij. Nie podaję linku, bo piszę z telefonu. Już to mordownią jest. Może jeszcze parę osób zechce ci to jaśniej wytłumaczyć?
Tak, Diabeł, prośba do ciebie:-)
Arsen 12 - Jak coś to pisz!
"Skoro ktoś zadaje pytanie, powinnien mieć
na tyle odwagi, by przyjąć odpowiedz."
G. Martin
ODPOWIEDZ