Strona 9 z 9

Re: Seria Diablo

: czwartek, 28 czerwca 2012, 12:49
autor: Iselor
Pierwsze Diablo było innowacyjne w tym, że stworzyło nowy podgatunek cRPG. To już wystarcza. Inna sprawa że pierwsze Diablo jest ewenementem nawet w swoim podgatunku i wg mnie właśnie dlatego jest tytułem zarówno pierwszym jak i najlepszym w tym podgatunku cRPG. Mamy tu bowiem połączenie graficznego "rogala", dungeon crawlera i gry zręcznościowej. Później już zrezygnowano z tego schematu, hack and slashe stały się zwykłymi młóckami, w których albo zrezygnowano z elementu losowego, albo zręcznościowej walki (w takim Dungeon Siege gracz tylko raz musi kliknąć na wroga i biernie patrzy), albo z koncepcji "tylko lochy" - czasami ze wszystkiego naraz. Drugie Diablo nie było innowacyjne, było tylko solidnym rozwinięciem tego co było w jedynce, ale z odejściem od tradycji zaczerpniętych z dungeon crawlerów (mała ilość lochów).

Re: Seria Diablo

: czwartek, 28 czerwca 2012, 15:10
autor: Diabeł
Komu wystarcza, temu wystarcza ;) . Tzn żeby nie było, lubię Diablo, ale nie uważam żeby połączenie elementów istniejących w grach od dawna było rzeczą innowacyjną. Diablo powstało w erze w której gatunki od dłuższego czasu już się przenikały i dla mnie osobiście nie było zaskoczeniem że taka gra w końcu powstała ;)