Re: Seria Diablo
: czwartek, 28 czerwca 2012, 12:49
Pierwsze Diablo było innowacyjne w tym, że stworzyło nowy podgatunek cRPG. To już wystarcza. Inna sprawa że pierwsze Diablo jest ewenementem nawet w swoim podgatunku i wg mnie właśnie dlatego jest tytułem zarówno pierwszym jak i najlepszym w tym podgatunku cRPG. Mamy tu bowiem połączenie graficznego "rogala", dungeon crawlera i gry zręcznościowej. Później już zrezygnowano z tego schematu, hack and slashe stały się zwykłymi młóckami, w których albo zrezygnowano z elementu losowego, albo zręcznościowej walki (w takim Dungeon Siege gracz tylko raz musi kliknąć na wroga i biernie patrzy), albo z koncepcji "tylko lochy" - czasami ze wszystkiego naraz. Drugie Diablo nie było innowacyjne, było tylko solidnym rozwinięciem tego co było w jedynce, ale z odejściem od tradycji zaczerpniętych z dungeon crawlerów (mała ilość lochów).