Fallout Tactics RPG
: wtorek, 28 lipca 2009, 23:14
Witajcie. Jestem nowym użytkownikiem, choć forum czytam już od bardzo dawna (zwłaszcza kfiatki z sesji). Zastanawiam się, czy mogę tutaj dać tego posta i czy nie zostanie to potraktowane jako reklama albo coś. Cóż, raz się żyje, w najlepszym przypadku admini to przeniosą, w najgorszym ban.
Większość z Was pewnie pamięta, jakie były płacze, że FT to nie RPG . Cóż, dość dawno temu moi koledzy grali sieciowo w FT w "trybie" RPG, ale trochę za simsowe to było, więc przestali. Próbowałem ich przekonać teraz, jako że wpadłem niedawno na pomysł, by wprowadzić scenariusze (wiem, wiem, to teoretycznie oczywiste, ale nikt o tym wtedy nie myślał), ale wszyscy się zrazili i nikt nie chce wrócić, więc piszę tutaj, w ostoi fanów RPG. Dobrze więc, przystąpię do opisu.
Wygląda to tak: tworzymy jedną do sześciu postaci (większość ludzi brała 2 do 3 - "zapasowe" ), wtedy reguła była do 500 punktów. BEZ ekwipunku, bez nawet kawałeczka suszonego mięsa. To bardzo ważne, bo postacie z ekwipunkiem są zablokowane. Potem tylko wybiera się team (policja, cywil, sklepikarz itd.) i... start!
Teraz trochę o Waszych prawdopodobnych wątpliwościach, zwłaszcza odnośnie dialogów. Otóż po pierwsze, gdy pisze się enterem, wszyscy na servie to widzą. Ale gdy pisze się '(nie tylda`, tylko ' obok entera) to dialog pojawia się WYŁĄCZNIE nad głową postaci - coś jak te żółte teksty nad głowami bandytów w zwykłych Falloutach. Właśnie dzięki temu możliwe jest granie RPG. Po prostu można symulować rozmowy.
Teraz druga sprawa. Mapy. Tak, jest możliwe granie RPG na standardowych. Jeśli jesteś masochistą . Powstało jednakże całe mnóstwo map SPECJALNIE przeznaczonych do RPG, choć większość zaginęła w otchłani Internetu i 404 not found. Udało mi się jednak znaleźć 4, a 4 to aż za dużo (wystarczy właściwie jedna, zawsze dzieje się coś innego). Tak więc oto linki, zainstalujcie tak, jak radzi Wam ten człowiek - do skirmish. Bez podfolderów.
http://phx.pl/forums/index.php?showtopic=4396
Tutaj link do Hamachi (bezwzględnie wymagany do gry - nieważne, czy macie otwarte czy zamknięte łącza, najszybszy na świecie Internet czy inteligentną atomówkę na łańcuszku - Hamachi potrzebujecie od gry, inaczej servy sięnie wyświetlają):
http://www.instalki.pl/programy/downloa ... amachi.php
No i pacz do FT (do wersji 1.27 - wszyscy grający muszą mieć tą samą wersję):
http://www.idg.pl/ftp/gry_1016/Fallout. ... .1.27.html
No dobrze, a teraz do adremu. Chciałby ktoś choćby spróbować zagrać w RPG? Jeśli jest 5 albo 6 osób, gra się bardzo komfortowo, choć jak mawiał sierżant Andrews: more is merrier (czy jakoś tak). Jeśli zgłosi się tutaj przynajmniej na próbę jeszcze 4 osoby przynajmniej, wyjaśnię dokładniej zasady (niewiele, ale są). Jeśli zgłosi się ktoś, pojutrze (czwartek) o około 19 możecie sobie ze mną przetestować tenże tryb. No więc jak, pisze się ktoś?
Edit: teraz nie mam czasu (tzn. teraz rano, zaraz jadę do Limanowej), ale jak wrócę, podam dokładne zasady, przykład rozgrywki i o co chodzi z tym MG, bo jako tako jest potrzebny.
Większość z Was pewnie pamięta, jakie były płacze, że FT to nie RPG . Cóż, dość dawno temu moi koledzy grali sieciowo w FT w "trybie" RPG, ale trochę za simsowe to było, więc przestali. Próbowałem ich przekonać teraz, jako że wpadłem niedawno na pomysł, by wprowadzić scenariusze (wiem, wiem, to teoretycznie oczywiste, ale nikt o tym wtedy nie myślał), ale wszyscy się zrazili i nikt nie chce wrócić, więc piszę tutaj, w ostoi fanów RPG. Dobrze więc, przystąpię do opisu.
Wygląda to tak: tworzymy jedną do sześciu postaci (większość ludzi brała 2 do 3 - "zapasowe" ), wtedy reguła była do 500 punktów. BEZ ekwipunku, bez nawet kawałeczka suszonego mięsa. To bardzo ważne, bo postacie z ekwipunkiem są zablokowane. Potem tylko wybiera się team (policja, cywil, sklepikarz itd.) i... start!
Teraz trochę o Waszych prawdopodobnych wątpliwościach, zwłaszcza odnośnie dialogów. Otóż po pierwsze, gdy pisze się enterem, wszyscy na servie to widzą. Ale gdy pisze się '(nie tylda`, tylko ' obok entera) to dialog pojawia się WYŁĄCZNIE nad głową postaci - coś jak te żółte teksty nad głowami bandytów w zwykłych Falloutach. Właśnie dzięki temu możliwe jest granie RPG. Po prostu można symulować rozmowy.
Teraz druga sprawa. Mapy. Tak, jest możliwe granie RPG na standardowych. Jeśli jesteś masochistą . Powstało jednakże całe mnóstwo map SPECJALNIE przeznaczonych do RPG, choć większość zaginęła w otchłani Internetu i 404 not found. Udało mi się jednak znaleźć 4, a 4 to aż za dużo (wystarczy właściwie jedna, zawsze dzieje się coś innego). Tak więc oto linki, zainstalujcie tak, jak radzi Wam ten człowiek - do skirmish. Bez podfolderów.
http://phx.pl/forums/index.php?showtopic=4396
Tutaj link do Hamachi (bezwzględnie wymagany do gry - nieważne, czy macie otwarte czy zamknięte łącza, najszybszy na świecie Internet czy inteligentną atomówkę na łańcuszku - Hamachi potrzebujecie od gry, inaczej servy sięnie wyświetlają):
http://www.instalki.pl/programy/downloa ... amachi.php
No i pacz do FT (do wersji 1.27 - wszyscy grający muszą mieć tą samą wersję):
http://www.idg.pl/ftp/gry_1016/Fallout. ... .1.27.html
No dobrze, a teraz do adremu. Chciałby ktoś choćby spróbować zagrać w RPG? Jeśli jest 5 albo 6 osób, gra się bardzo komfortowo, choć jak mawiał sierżant Andrews: more is merrier (czy jakoś tak). Jeśli zgłosi się tutaj przynajmniej na próbę jeszcze 4 osoby przynajmniej, wyjaśnię dokładniej zasady (niewiele, ale są). Jeśli zgłosi się ktoś, pojutrze (czwartek) o około 19 możecie sobie ze mną przetestować tenże tryb. No więc jak, pisze się ktoś?
Edit: teraz nie mam czasu (tzn. teraz rano, zaraz jadę do Limanowej), ale jak wrócę, podam dokładne zasady, przykład rozgrywki i o co chodzi z tym MG, bo jako tako jest potrzebny.