Po co komu grafika?

cRPG Corner
Mr.Ofca
Marynarz
Marynarz
Posty: 288
Rejestracja: czwartek, 28 lutego 2008, 18:31
Numer GG: 8533882
Lokalizacja: Szczecin

Re: Po co komu grafika?

Post autor: Mr.Ofca »

Ma chyba z 35 kb ram
Moja amiga 500 miala 512 KB ram (pozniej dolozylem drogie 512 xD) a comodre 64 mialo wlasnie 64 KB ram, wiec mimo wszystko podejzewam ze Twoj laptop mial troszke wiecej ;)
dópa
Brzoza
Bosman
Bosman
Posty: 1796
Rejestracja: poniedziałek, 26 lutego 2007, 10:52
Numer GG: 0
Lokalizacja: Freistadt Danzig

Re: Po co komu grafika?

Post autor: Brzoza »

Mr.Ofca pisze:
Ma chyba z 35 kb ram
Moja amiga 500 miala 512 KB ram (pozniej dolozylem drogie 512 xD) a comodre 64 mialo wlasnie 64 KB ram, wiec mimo wszystko podejzewam ze Twoj laptop mial troszke wiecej ;)
to 53. naprawde nie przeskakiwało dwóch literek. z reszta zauwaz ze lapki zawsze były slabsze od stacjonarnych
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Sir_herrbatka
Mat
Mat
Posty: 518
Rejestracja: czwartek, 28 czerwca 2007, 12:51

Re: Po co komu grafika?

Post autor: Sir_herrbatka »

1) Jak oni mogli sobie ot tak zastrzec?
2) Po co im to? Przeciez im wiecej gier dobrych (niekoniecznie 3d), tym wiecej klientow.
Odnośnie 1:
Zapisują umowę licencyjną na wydawanie gry na ich konsolę tak jak im się podoba. Więc krótko mówiąc: po prostu mogli.
Odnośnie 2:
Droga gra = wysoka marża sony i M$. Każdy chce zarobić.
Pita
Tawerniany Berserk
Tawerniany Berserk
Posty: 1044
Rejestracja: poniedziałek, 26 grudnia 2005, 14:17
Numer GG: 9350651

Re: Po co komu grafika?

Post autor: Pita »

Jest jeszcze jeden bezczelnie żenujący powód - Sony i MS nie chcą, żeby ich konsole kojarzyły się ze słabą oprawa. A casuale kojarzą 2D ze słabą oprawa... Jak to mój znajomy, wielki fanatyk Tekkena któremu kiedyś dałem bijatykę 2D (Capcom vs SNK dokładnie) rzekł: To stare jest, bo to brzydkie bardzo, nie?
Har Har Har
Sir_herrbatka
Mat
Mat
Posty: 518
Rejestracja: czwartek, 28 czerwca 2007, 12:51

Re: Po co komu grafika?

Post autor: Sir_herrbatka »

Jest jeszcze jeden bezczelnie żenujący powód - Sony i MS nie chcą, żeby ich konsole kojarzyły się ze słabą oprawa.
hmm
A casuale kojarzą 2D ze słabą oprawa...
Sam nie wiem. Przecież mamy wormsy które teraz radośnie wracają w 2D i chyba nikt nie twierdzi że to słaba oprawa.
Jak to mój znajomy, wielki fanatyk Tekkena któremu kiedyś dałem bijatykę 2D (Capcom vs SNK dokładnie) rzekł: To stare jest, bo to brzydkie bardzo, nie?
Możliwe że popełniłeś nadinterpretację. Po prostu pytał o wiek gry ;)
Pita
Tawerniany Berserk
Tawerniany Berserk
Posty: 1044
Rejestracja: poniedziałek, 26 grudnia 2005, 14:17
Numer GG: 9350651

Re: Po co komu grafika?

Post autor: Pita »

Uwierz, ze nie ;)

gra wyglada tak:

http://www.youtube.com/watch?v=cwOpM6n-vFY

http://www.youtube.com/watch?v=F5ctQStsFos (oczywiscie polecam dac po klawiszu "hd")
Har Har Har
Sir_herrbatka
Mat
Mat
Posty: 518
Rejestracja: czwartek, 28 czerwca 2007, 12:51

Re: Po co komu grafika?

Post autor: Sir_herrbatka »

Wygląda jak KoF 2000, pewnie korzysta z tego samego systemu. Teraz dla ludzi 9 lat w grach to cała wieczność :D więc dalej mogę się upierać że możliwa jest twoja nadinterpretacja ;]
Pita
Tawerniany Berserk
Tawerniany Berserk
Posty: 1044
Rejestracja: poniedziałek, 26 grudnia 2005, 14:17
Numer GG: 9350651

Re: Po co komu grafika?

Post autor: Pita »

Znasz gościa? Uwierz, że nie nadinterpretuję, szczególnie że gre pozyczałem mu razem z Tekkenem 2 o którego wiek nie pytał, zaś o Capcom vs SNK stwierdził również ze jest brzydka i płaska. I nie, nie korzysta z systemu KoFa 2k, choć faktem że bliżej grze do KoFów niż S(y)Fów ;)
Har Har Har
Thurs
Mat
Mat
Posty: 470
Rejestracja: sobota, 15 grudnia 2007, 09:33
Numer GG: 0
Lokalizacja: poza zasięgiem

Re: Po co komu grafika?

Post autor: Thurs »

Ja tam zawsze wolałem graficznie capcom i serię SF :P
Divus
Szczur Lądowy
Posty: 9
Rejestracja: sobota, 8 sierpnia 2009, 12:56
Numer GG: 0

Re: Po co komu grafika?

Post autor: Divus »

Mnie osobiście w większości grach nie podoba się grafika,jest mało szczegółowa. Wiem, wiem jestem jednym z tych którzy lecą na grafikę, ale nie do końca.
Dajmy na to Gothic I, dobra fabuła grafika troszkę stara ale gra nadal jest na topie.

Nie lubię w grach bloomu, jeśli widzę taką grę to aż rzygać mi się chce.
Brzoza
Bosman
Bosman
Posty: 1796
Rejestracja: poniedziałek, 26 lutego 2007, 10:52
Numer GG: 0
Lokalizacja: Freistadt Danzig

Re: Po co komu grafika?

Post autor: Brzoza »

grafika powinna byc tez przyjazna graczowi , dla przykładu uznałem ostatnio że jedynymi dowma atutami Herosów IV sa mozliwość chodzenia bohaterami i walczenia nimi i luźne neutralne jednostki. Bo grafika jest pomimo bycia nowocześniejszą od tych z I, II i III no zwyczajnie brzydka i bez pomysłu.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
No Name
Bombardier
Bombardier
Posty: 676
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 20:41
Numer GG: 0
Lokalizacja: Kraków, Bielsko w weekendy i święta. :)

Re: Po co komu grafika?

Post autor: No Name »

Jest jeszcze jeden bezczelnie żenujący powód - Sony i MS nie chcą, żeby ich konsole kojarzyły się ze słabą oprawa.
Sony raczej od grafiki 2D nie odbiega - w końcu Japońska marka.
Np. Guilty Gear - dobry przykład tryumfu grafiki 2D, a przy okazji moja ulubiona napierdzielanka. Według mnie bije na głowę wszystkie tekeny i mortale razem wzięte.
"Mistrz gry nie ma duszy! Sprzedał ją diabłu za tabelę trafień krytycznych!"

May the Phone be with you!
Pita
Tawerniany Berserk
Tawerniany Berserk
Posty: 1044
Rejestracja: poniedziałek, 26 grudnia 2005, 14:17
Numer GG: 9350651

Re: Po co komu grafika?

Post autor: Pita »

Ja o PS3 i X360, Ty o czasach PS2. Ja o Sony, Ty o Arc System Work. Więc może inaczej:

Moja mówić, że Sony być złe bo Sony narzucać cene na gry 2D i niechętnie wydawać brzydsze gry 2D. Twoja winna wiedzieć, że BazBlue, najnowsza gra Arc System Works (GG Team) na PS3 i XO musieć kosztować więcej niż chcieć autorzy.
Har Har Har
Pita
Tawerniany Berserk
Tawerniany Berserk
Posty: 1044
Rejestracja: poniedziałek, 26 grudnia 2005, 14:17
Numer GG: 9350651

Re: Po co komu grafika?

Post autor: Pita »

Okej, ale wracając do rzeczowej dyskusji:

Osobistą tragedią dla mnie jest wpychanie silnika Unreal Engine 3 do dowolnych gier wideo naszych czasów. Silnika, który jak każdy ma swoje ograniczenia i narzuca wręcz pewien art-direction teamowi. Przez to, jakoś tak, ostatnimi czasu za dużo gier z pakerami ;)

Fakt, każda z "silniejszych" platform posiada również, masę, pięknych gier na autorskich silnikach, co nie ratuje ich często przed płytkością. Świetny Uncharted z PS3, świetny i do tego piękny, jest mimo wszystko sporym krokiem w tył do serii Jak & Daxter tych samych autorów. Dlaczego? Bo niesamowita oprawa kosztowała czas i pieniądze nie zostawiając miejsca na otwarty świat i masę gameplayeowych ficzerów.

Odchodząc jednak od tego tematu - strasznie śmieszą mnie maniacy wysokiej rozdziałki, Crysisowych ustawień jeszcze bardziej niż na high i innych tego typu dupereli. Większość z nich nosi okulary wielkości teleskopu, co nie przeszkadza im pieprzyć jak to są gotowi oślepnąć od słabszej, żałosnej oprawy. Nie wiem, może ja jestem dziwny, ale ostatnio zachwyciła mnie oprawa Gradiusa II z NESa ;):
Obrazek
Har Har Har
Brzoza
Bosman
Bosman
Posty: 1796
Rejestracja: poniedziałek, 26 lutego 2007, 10:52
Numer GG: 0
Lokalizacja: Freistadt Danzig

Re: Po co komu grafika?

Post autor: Brzoza »

Nie wiem, może ja jestem dziwny, ale ostatnio zachwyciła mnie oprawa Gradiusa II z NESa :
no co Ty pikselarty to sztuka (obczaj sobie fleszówki nitrome'a, naprawde sliczna grafa zrobiona pikselartami. no i nawiązują do amigowych platformówek)
Ostatnio zmieniony wtorek, 25 sierpnia 2009, 13:02 przez Brzoza, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Sir_herrbatka
Mat
Mat
Posty: 518
Rejestracja: czwartek, 28 czerwca 2007, 12:51

Re: Po co komu grafika?

Post autor: Sir_herrbatka »

Nie wiem, może ja jestem dziwny, ale ostatnio zachwyciła mnie oprawa Gradiusa II z NESa
IMO wiele gier z tej epoki miało bardzo fajny, przemyślany wygląd. Mi np. wciąż podoba się wygląd contry :D
Pita
Tawerniany Berserk
Tawerniany Berserk
Posty: 1044
Rejestracja: poniedziałek, 26 grudnia 2005, 14:17
Numer GG: 9350651

Re: Po co komu grafika?

Post autor: Pita »

Brzoza pisze:
Nie wiem, może ja jestem dziwny, ale ostatnio zachwyciła mnie oprawa Gradiusa II z NESa :
no co Ty pikselarty to sztuka (obczaj sobie fleszówki nitrome'a, naprawde sliczna grafa zrobiona pikselartami. no i nawiązują do amigowych platformówek)
Znam ;) babram się w starej szkole aż nazbyt. Ba - nawet DSa posiadam głównie do pogrywania mobilnie w gry z NESa, SNESa, C64 i Neo Geo ;p
Har Har Har
ODPOWIEDZ