Mount & Blade

cRPG Corner
Phoven
Bosman
Bosman
Posty: 1691
Rejestracja: piątek, 21 lipca 2006, 16:39

Re: Mount&Blade

Post autor: Phoven »

Się nie odmawia.

:arrow: Sword of Damocles: Invasion - czyli native z wszystkimi fajnymi rzeczami (własne królestwo, rekrutowanie własnych lordów, upgrade miast, wiosek etc.) + po jakimś czasie (domyślnie jest to rok, ale można zmienić) nadciąga uberwielka armia quasirzymian i podbija sobie migiem Calradie. Gracz już raz stracił przez nich ojczyznę, i teraz jako miejscowy hegemon (tzn. podejrzewam, że 365 dniach rozgrywki z prostego wędrowca wyrośniesz na uberpotęge ;P) broni Calradii na białym koniu, na czele kawalerii etc. etc. Mod tworzony przez polaka (choć dostepna jest tylko angielska wersja jezykowa) i jest krótko mówiąc przeepicki.
:arrow: Timeless Kingdoms - nowa mapa, nowe frakcje, nowe jednostki i całkiem sporo funu.
:arrow: Hundred Years War - co tu dużo mówić - ten mod traktujący o wojnie stuletniej to najlepiej dopracowany mod dotyczący rzeczywistych wydarzeń.
:arrow: Custom Battle Mod - nie uświadczysz tu mapy strategicznej, fabuły, zadań etc. - to zwyczajnie ulepszony Quick Battle w którym możesz okreslić teren i warunki pogodowe podczas bitwy oraz oczywiście siły wlasne (i ew. swoich aliantów) oraz przeciwnika.
:arrow: M&B Battle Sizer - to już w ogóle nie jest mod ale starsznie fajna zabawka - powiększa limit jednostek będących jednocześnie na mapie z 25-100 do 2-1000. Kłopot w tym, że osiagnięcie tego tysiąca żołniezy jednocześnie na mapie jest praktycznie niemożliwe przy mocy standardowych komputerów. Zakładając jednak, ze ktoś ma rzeczywiście mocny sprzęt to powinien wysupłac nawet siedem setek - warto jednak, szczególnie dla epickich bitew w CBM albo podczas wielkich starć z centurionami w SoD.

Żaden z tych modów nie ma fabuły sensu stricte (tzn. rodem z gier fabularnych) ale w znaczny sposób rozbudowują możliwości native. Kiedy jeszcze zagrywałem się w M&B zdecydowanie SoD odbierał wszystkim palmę pierwszeństwa - teraz jednak gdy włączam M&B tylko dla kilku minut nieskrępowanej rzeźni zdecydowanie najlepiej sprawdza się CBM z włączonym BattleSizerem - walka jak zwykle w M&B kończy się rzeźnią piechoty w centrum i potyczkami kawalerii na całej mapie ale dzięki ilości jednostek przez chwile można załapac klimat prawdziwej wielkiej bitwy.
Matt_92
Mat
Mat
Posty: 554
Rejestracja: sobota, 18 sierpnia 2007, 17:35
Numer GG: 6781941
Lokalizacja: Duchnice k/Pruszkowa

Re: Mount&Blade

Post autor: Matt_92 »

Mam nadzieję, że kiedyś wyjdzie mod w realiach Wiedźminlandu. Ciekawie byłoby mieć wiedźmina w swojej temerskiej brygadzie piechoty i walczyć z Nilfgaardem.
A d'yaebl aep arse!
necron1501
Mat
Mat
Posty: 448
Rejestracja: poniedziałek, 4 lutego 2008, 17:42
Numer GG: 10328396

Re: Mount&Blade

Post autor: necron1501 »

Również polecam sword of damocles ale dołączę parę od siebie:

:arrow: Phrophesy of Pendor ver. 2.03= masa nowych rzeczy, wielkie armie najróżniejszych fanatyków nawet po 1000 na armię, niestety brak systemu rozbudowany państwa. Wprowadzono nowe jednostki i królestwa, klejnoty(specjalne gemy za które można dostać super ekwipunek itp.), nowa mapa.
Do sciągnięcia z: http://www.mbrepository.com/modules/PDd ... 7&lid=1011

:arrow: Western Invaders ALPHA = przenosi na do dalekiego wschodu co za tym idzie nowe jednostki, frakcje, mapa. Mod jeszcze w trakcie robienia.

:arrow: Native Expansion = podobny do SoD czyli bardzo rozbudowany system zarządzania państwem, nowe jednostki, ekwipunek, po pewnym czasie pojawia się nowa frakcja Black Knight którzy są bardzo silni i łoją każdego :D Punkt w leadership to w przełożeniu o 10 więcej a nie o 5 jak w Native.
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Phoven
Bosman
Bosman
Posty: 1691
Rejestracja: piątek, 21 lipca 2006, 16:39

Re: Mount&Blade

Post autor: Phoven »

Zainspirowany tym tematem i arcyfatalną pogodą za oknem która zepsuła większość moich planów na dzisiaj wróciłem sobie do M&B. Ściągnąłem sobie nowego moda i huzia!, parę godzin spędzone na radosnej zabawie. :P

Tak czy inaczej do mojej polecanki dołącza The Eagle and The Radiant Cross. Mod przenosi gracza o jakieś 200 lat do przodu, zaś Calradia pogrąża się w czymś w rodzaju połączenia renesansu z barokiem. Zdecydowanie najbardziej udane zaimplementowanie broni palnej wśród wszystkich dostępnych modów. Po raz pierwszy piechota wyrasta na realną siłę zdolną przeciwstawić się konnicy, i w sumie po raz pierwszy moja postać nie poruszała się właśnie na koniu. Dzięki formacjom (np. klasyczny czworobok pikinierów) i właśnie broni palnej wydawanie rozkazów podczas bitwy nareszcie jakiś sens. Właściwie to teraz bez ich wykorzystywania nie ma szansy na wygraną. Nie muszę chyba mówić, ze strasznie mi się to podoba.
necron1501
Mat
Mat
Posty: 448
Rejestracja: poniedziałek, 4 lutego 2008, 17:42
Numer GG: 10328396

Re: Mount&Blade

Post autor: necron1501 »

@up
Nie pamiętam ale czy była tutaj opcja wbicia piki w ziemię i wycięcia konnicy?
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Phoven
Bosman
Bosman
Posty: 1691
Rejestracja: piątek, 21 lipca 2006, 16:39

Re: Mount&Blade

Post autor: Phoven »

Hmm.. dosłownie wbicie w ziemie to chyba nie jest, w koncu to M&B - trzeba wziąć poprawkę pod modele postaci. Ale fakt - quasihiszpańscy pikinierzy* ustawieni w czworobok robią "jeża" i konnicy jest ich bardzo trudno ruszyć. To zresztą najbardziej skuteczna "broń" przeciw ciężkej kawalerii, lekką lepiej rozwalać imo porządną salwą.

*Laurianie, generalnie zajmują byłe tereny Nordów. Zaś ci zostali pozbawieni jakiejkolwiek formy państwowości, zostało tylko paru jarlów którzy radośnie sobie hasają z najczęściej ok. dwudziestką kolegów.
necron1501
Mat
Mat
Posty: 448
Rejestracja: poniedziałek, 4 lutego 2008, 17:42
Numer GG: 10328396

Re: Mount&Blade

Post autor: necron1501 »

Wiem, w m&b nie ma wizualnego pokazania wbicia ale po uruchomieniu tej opcji(występuje m.in. w Native Expansion) konnica jak najedzie na pikę dostaje olbrzymiego dmg.
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Lea
Marynarz
Marynarz
Posty: 249
Rejestracja: niedziela, 18 czerwca 2006, 20:16
Numer GG: 2956891
Lokalizacja: Celestrin
Kontakt:

Re: Mount & Blade

Post autor: Lea »

Oo, dzięki Ci wielkie Phovenie :) Zapchałam kolejkę do ściągania i chyba dam mu czas do jutra... *zerka na postęp*
Renesans z barokiem brzmi nieźle. Jak szukałam tych tytułów, znalazłam jakieś SW nawet xD ale w sumie czego nie klikałam, to było że nieukończone, zawieszone albo porzucone, całkiem jak wtedy kiedy szukałam zaczynając w to grac i zniechęciłam się do modów do MnB.
Zatem The Eagle na pierwszy ogień.
telitha i lú...
Phoven
Bosman
Bosman
Posty: 1691
Rejestracja: piątek, 21 lipca 2006, 16:39

Re: Mount & Blade

Post autor: Phoven »

SWC to w sumie normalny, ukończony tytuł. Tyle, że jest najzwyczajniej idiotyczny, tak jak tylko może być idiotyczny mod do M&B w realiach Gwiezdnych Wojen. :P
Wiem, w m&b nie ma wizualnego pokazania wbicia ale po uruchomieniu tej opcji(występuje m.in. w Native Expansion) konnica jak najedzie na pikę dostaje olbrzymiego dmg
Hmm.. W E&RC masz to rozwiązane tak, że kawalerzysta najezdzajacy na czworobok pikinierów zostaje 'zszaszłykowany' przez przynajmniej kilku przeciwników. Jeśli dodasz do tego speed rating i to, że masz czworobok złożony z lauriańskich Cosolete (najlepsza jednostka pikinierów) to nawet najtwardszy konny nie ma szans na przeżycie. E&RC jest dość dobrze zbalansowany więc oczywiście i na tych pikinierów są sposoby - najłatwiejszy z nich to zwyczajne wystrzelanie przez imperialnych kanonierów. Biorąc pod uwagę to jak bardzo ściśniety jest czworobok jedna salwa może zmieść go z powierzchni ziemi. :P
Lea
Marynarz
Marynarz
Posty: 249
Rejestracja: niedziela, 18 czerwca 2006, 20:16
Numer GG: 2956891
Lokalizacja: Celestrin
Kontakt:

Re: Mount & Blade

Post autor: Lea »

Hmm, nie wiem czy to tak miało być, ale mam efekt jakby połowiczny:
1. mapa jest stara, ale ma dodaną część (reszta nazw jest stara bez wyjątku, np państwo na O, którego nie przypomnę sobie, bo jestem teraz w pracy).
2. NPCe drużynowe są stare niestety, choć widziałam kilku nowych handlarzy niewolników i tp gości)
3. ekwipunek jest nowy

Nie wiem czy coś z wersją mi nie gra, czy to tak ma być. Z etapu tworzenia postaci spodziewałam się nowych krajów (choćby nadpisanych nazw, a są stare). Nie chcę żeby mnie 3/4moda ominęły, więc nie gram dalej na razie. Coś jest grane? Czy mieliście ten problem?

Może trzeba odinstalować inne mody?
telitha i lú...
Phoven
Bosman
Bosman
Posty: 1691
Rejestracja: piątek, 21 lipca 2006, 16:39

Re: Mount & Blade

Post autor: Phoven »

Mapa jako mapa powinna być stara - to ta sama Calradia tylko ok 200 lat później. Kłopot w tym, że powinny być nowe frakcje - albo podpakowane stare (czyli Vaerigowie , Swadianie i Khergici [ormelian empire]), albo zamienione (Nordowie na Laurianów , Rhodocy na Lion Throne) albo dodane całkiem nowe (Imperial State).
Główny fun E&RC to nowe jednostki, a co za tym idzie zupełnie nowe podejscie do bitew. Dodatkowo masz też zmienione jednostki bandytów i samodzielne pułki każdej z frakcji patrolujące jej tereny.
Lea
Marynarz
Marynarz
Posty: 249
Rejestracja: niedziela, 18 czerwca 2006, 20:16
Numer GG: 2956891
Lokalizacja: Celestrin
Kontakt:

Re: Mount & Blade

Post autor: Lea »

Masz ci los no... Mam tylko nowy Imperial. Nowe jednostki widziałam na polu (ale biegłam tak szybko, że mnie konno nie dogonili :lol: ) Może to i tylko nadpisane nazwy, ale robią dużą część świata. Cóż... poszukam jakichś porad, może mam nie tę wersje co trzeba. Dzięki, jesteś wielki :)
telitha i lú...
Phoven
Bosman
Bosman
Posty: 1691
Rejestracja: piątek, 21 lipca 2006, 16:39

Re: Mount & Blade

Post autor: Phoven »

Cóż, wina może leżeć po stronie spolszczenia (nieważne czy od CDP czy fanowskiego) - ten problem może się powtarzać w wielu innych modach do M&B. Najlepiej grać zwyczajnie pod angielską wersją 1.010/1 - tylko wtedy masz pewność, że wszystko będzie chodzić dobrze. ;P
Lea
Marynarz
Marynarz
Posty: 249
Rejestracja: niedziela, 18 czerwca 2006, 20:16
Numer GG: 2956891
Lokalizacja: Celestrin
Kontakt:

Re: Mount & Blade

Post autor: Lea »

Ten Lion Throne to jakaś masakra, zdobycie zamku graniczy u mnie z cudem, niewiele zostało z frajdy ;) Ale takie ładne zbroje są no... żal wrócić do podstawki teraz :(
telitha i lú...
Pita
Tawerniany Berserk
Tawerniany Berserk
Posty: 1044
Rejestracja: poniedziałek, 26 grudnia 2005, 14:17
Numer GG: 9350651

Re: Mount & Blade

Post autor: Pita »

Jakby co, można kupić podstawkę za 20 zł :evil:
Har Har Har
necron1501
Mat
Mat
Posty: 448
Rejestracja: poniedziałek, 4 lutego 2008, 17:42
Numer GG: 10328396

Re: Mount & Blade

Post autor: necron1501 »

To dobrze :P Teraz tylko poczekam aż dodatek zejdzie do podobnej ceny :D
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Pita
Tawerniany Berserk
Tawerniany Berserk
Posty: 1044
Rejestracja: poniedziałek, 26 grudnia 2005, 14:17
Numer GG: 9350651

Re: Mount & Blade

Post autor: Pita »

Ogółem - podoba mi się, taka giereczka w stylu Pirates, na parę partii w tygodniu, niezłe, wciąga. Dobrze mi się uzupełnia z resztą nisz-RPGów dla zje*ów, które ogrywam 8)
Har Har Har
ODPOWIEDZ