Tworzenie własnych cRPGów
-
- Majtek
- Posty: 95
- Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
- Numer GG: 9340933
- Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
- Kontakt:
Tworzenie własnych cRPGów
Chciałbym jako twórca gier (ostatnio zająłem się tworzeniem własnego cRPG'a) dowiedzieć się waszych opinii na tematy:
- Co ogólnie myślicie o grach cRPG zwłaszcza tych amatorskich w porównaniu do tradycyjnych karcianych systemów (na 100% taki temat był..)?
- Co myślicie o tworzeniu własnych gier w ten czy inny sposób (języki programowania aplikacje pokroju RPG Maker)?
- Co chcielibyście w takiej polskiej grze cRPG (Fantasy) znaleźć?
- Co ogólnie myślicie o grach cRPG zwłaszcza tych amatorskich w porównaniu do tradycyjnych karcianych systemów (na 100% taki temat był..)?
- Co myślicie o tworzeniu własnych gier w ten czy inny sposób (języki programowania aplikacje pokroju RPG Maker)?
- Co chcielibyście w takiej polskiej grze cRPG (Fantasy) znaleźć?
-
- Majtek
- Posty: 140
- Rejestracja: wtorek, 3 października 2006, 16:23
- Lokalizacja: Zamek Blackhill
Ja chetnie znalazlbym dobry multiplayer. Jak w Neverwinter Nights, z edytorem map i mozliwoscia gry zarowno w single playerze, przechodzenia standardowej kampanii z kilkoma znajomymi przez net jek rowniez ogromne MMORPG w stylu World of Warcraft. Do tego wybitna grafika, doskonaly dzwiek, zero liniowosci, kosmiczna grywalnosc. Nie mam chyba wiecej wymagan... lol...
Septimus Helmheid
Arcymag z Blackhill
Arcymag z Blackhill
-
- Pomywacz
- Posty: 37
- Rejestracja: piątek, 30 marca 2007, 15:36
- Lokalizacja: Tworków
Ale wymagania . On by musiał taką grę robić ze 20 lat. . To ma być amatorska gra a ten tu wyjechał z wymaganiami.Septimus Helmheid pisze:Ja chetnie znalazlbym dobry multiplayer. Jak w Neverwinter Nights, z edytorem map i mozliwoscia gry zarowno w single playerze, przechodzenia standardowej kampanii z kilkoma znajomymi przez net jek rowniez ogromne MMORPG w stylu World of Warcraft. Do tego wybitna grafika, doskonaly dzwiek, zero liniowosci, kosmiczna grywalnosc. Nie mam chyba wiecej wymagan... lol...
http://www.lastfm.pl/user/thorlan/ - Moje konto na lastfm
-
- Majtek
- Posty: 95
- Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
- Numer GG: 9340933
- Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
- Kontakt:
Jak ja lubię takie osoby jak ty SH nie przeczytają postu do końca, nie zastanowią się a wyśmiewają i robią pośmiewisko z kogoś, a wychodzi, że robią same z siebei A na poważnie:
- tryb multiplayer jest możliwy do zrobienia jednak my najpierw chcielibyśmy dopracować single player
- edytor map jest możliwy chociaż za bardzo nie widzę sensu aby coś takiego wprowadzać, skoro sami planujemy rozbudowywać tą grę dla naszych własnych potrzeb..
- Jeśli przez porównywanie przechodzenia w trybie multi kampanii albo ogromności WoW'a to niezbyt rozumiem o co ci chodzi chyba, że masz na myśli pełną samowolkę co robisz, pojedynki gildii itd. to było by to trudne do zrobienia, ale nie niemożliwe..
Na moim tawernianym blogu http://www.tawerna.rpg.pl/blog/Fanotherpg znajdziecie parę informacji o grze nad którą pracuje (dzisiaj drobna aktualizacja..) Tak więc zapraszam do czytania i komentowania.
Ah bym zapomniał, co do grafiki to nie spodziewajcie się jakiegoś super 3D z niesamowitymi efektami cząsteczkowymi bo dla nas grafika się nie liczy tylko głębia gier fabularnych i dlatego grafika jest prosta i skromna ale za to estetyczna..
- tryb multiplayer jest możliwy do zrobienia jednak my najpierw chcielibyśmy dopracować single player
- edytor map jest możliwy chociaż za bardzo nie widzę sensu aby coś takiego wprowadzać, skoro sami planujemy rozbudowywać tą grę dla naszych własnych potrzeb..
- Jeśli przez porównywanie przechodzenia w trybie multi kampanii albo ogromności WoW'a to niezbyt rozumiem o co ci chodzi chyba, że masz na myśli pełną samowolkę co robisz, pojedynki gildii itd. to było by to trudne do zrobienia, ale nie niemożliwe..
Na moim tawernianym blogu http://www.tawerna.rpg.pl/blog/Fanotherpg znajdziecie parę informacji o grze nad którą pracuje (dzisiaj drobna aktualizacja..) Tak więc zapraszam do czytania i komentowania.
Ah bym zapomniał, co do grafiki to nie spodziewajcie się jakiegoś super 3D z niesamowitymi efektami cząsteczkowymi bo dla nas grafika się nie liczy tylko głębia gier fabularnych i dlatego grafika jest prosta i skromna ale za to estetyczna..
-
- Pomywacz
- Posty: 37
- Rejestracja: piątek, 30 marca 2007, 15:36
- Lokalizacja: Tworków
W jakim programie tworzysz tą grę? Sam chciałem się zabrać, ale nie wiedziałem od czego najlepiej zacząć. Może coś poradzisz jak zacząć tworzyć gry i jakie trzeba mieć do nich programy/umiejętności?
http://www.lastfm.pl/user/thorlan/ - Moje konto na lastfm
-
- Kok
- Posty: 1025
- Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
- Numer GG: 0
-
- Majtek
- Posty: 95
- Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
- Numer GG: 9340933
- Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
- Kontakt:
Nie używam ani Game Maker'a ani RPG Maker'a bo moim zdaniem są to zbyt ograniczające programy.. Umiejętności, zależy niektórym zrobienie arkanoida jak sami będą chcieli za to się zabrać a nie znają się na rzeczy może zająć kilka(naście/dziesiąt) dni a dla mnie to nie cała minuta.. No dobra maks dwie z włączaniem programu .. Aktualnie w sieci darmowych aplikacji do tworzenia gier jest wiele, więc możesz poszukać w sieci.. Nie narzucam, ci żadnej i nie proponuję bo nie chcę cię ograniczać.. Ja miałem na chacie 2 płyty oprogramowania do tworzenia gier z czego wybrałem aplikacje jednej firmy.
Co do projektu zapraszam do czytania mojego bloga http://www.tawerna.rpg.pl/blog/Fanotherpg a z niego przejść na gł. stronę projektu gdzie znajdziecie chociażby wczoraj dodany pokazowy silnik ruchu. I ponawiam prośbę na odpowiadanie pytań z pierwszego postu
Co do projektu zapraszam do czytania mojego bloga http://www.tawerna.rpg.pl/blog/Fanotherpg a z niego przejść na gł. stronę projektu gdzie znajdziecie chociażby wczoraj dodany pokazowy silnik ruchu. I ponawiam prośbę na odpowiadanie pytań z pierwszego postu
-
- Kok
- Posty: 1025
- Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
- Numer GG: 0
Re: Tworzenie własnych cRPGów
Jestem za tym aby młodzi,utalentowani programiści lub graficy tworzyli amatorskie gry.Przecierz producenci gier takich jak:NWN,BG,Diablo zaczynali ot takich właśnie gierek.Fanotherpg pisze:-Co ogólnie myślicie o grach cRPG zwłaszcza tych amatorskich w porównaniu do tradycyjnych karcianych systemów (na 100% taki temat był..)
-Co myślicie o tworzeniu własnych gier w ten czy inny sposób (języki programowania aplikacje pokroju RPG Maker)?
-Co chcielibyście w takiej polskiej grze cRPG (Fantasy) znaleźć?=
Sam tworze gierke w RPG Makerze więc również jestem za takimi programami.
Przy takiej gierce chciałbym zapomnieć o problemach realnego świata i przenieść się w świat Fantasy.
A co do takich technicznych wymagań to:
-grafika przyjemna dla oka
-rozwój postaci
-duża ilość elementów ekwipunku
-rozległe tereny(tak aby gra nie ograniczała się do jedengo miasta i jednej jaskini)
-
- Buńczuczny Tawerniak
- Posty: 1441
- Rejestracja: wtorek, 20 grudnia 2005, 19:04
- Lokalizacja: Baile Atha Cliath
- Kontakt:
Re: Tworzenie własnych cRPGów
Tak, tylko ze tworcy (bo oczywiscie tworcow, nie producentow miales na mysli, czyz nie?) gier ktore wymieniles nie korzystali z "programow do robienia gierek", nawet na poczatku. Ja bym tam "mlodym utalentowanym" polecal raczej nauczyc sie programowania/robienia grafiki niz tracic czas na badziewne programy do robienia gier.kajtek Raulin pisze: Jestem za tym aby młodzi,utalentowani programiści lub graficy tworzyli amatorskie gry.Przecierz producenci gier takich jak:NWN,BG,Diablo zaczynali ot takich właśnie gierek.
Sam tworze gierke w RPG Makerze więc również jestem za takimi programami.
Moje demony nie odchodza, zasypiaja, ale zawsze sa obecne. Ktos potrafi nucic dla nich ciche kolysanki, ja sam potrafie tylko ryczec im wprost do ucha piesni wojenne. Ten ktos, spiewajac, jednoczesnie kladzie delikatnie palec na moich ustach.
-
- Pomywacz
- Posty: 67
- Rejestracja: piątek, 9 lutego 2007, 16:10
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Polska
Polecam wpisać w Google "programowanie gier"thorlan pisze:W jakim programie tworzysz tą grę? Sam chciałem się zabrać, ale nie wiedziałem od czego najlepiej zacząć. Może coś poradzisz jak zacząć tworzyć gry i jakie trzeba mieć do nich programy/umiejętności?
Największy, najlepszy, i w ogóle naj polski serwis traktujący o programowaniu gier to Warsztat, http://www.gamedev.pl
Traktuje o głównie o programowaniu (chociaż wątki o zarządzaniu projektem czy bitwach z wydawcami też są), które jednak na początku jest zawsze najtrudniejsze Tylko jedna rada - wspomnienie o używaniu tzw. clicka (te dupne "programy do robienia gier") może skutkować przeniesieniem wątku do działu "Podejrzane o lamerstwo".
Aha, nie napalałbym się na początek na cRPG. To jest jeden z najtrudniejszych gatunków gier do zrobienia. 90% amatorskich projektów gier cRPG upada
Tak, takiePrzy takiej gierce chciałbym zapomnieć o problemach realnego świata i przenieść się w świat Fantasy.
Kod: Zaznacz cały
for(core::list< scene::ISceneNode* >::Iterator itor = RootSceneNode->getChildren().begin(); itor != RootSceneNode->getChildren().end(); ++itor)
{
AddTag(*itor, "[dupa]");
}
Co do tematu, to sam kiedyś projektowałem sobie takie cRPG. Po poświęceniu 2 miesięcy na napisanie animatora własnego formatu modeli postanowiłem zacząć robić platformówkę 3D dla dzieci
-
- Majtek
- Posty: 95
- Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
- Numer GG: 9340933
- Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
- Kontakt:
Ta.. Programiści zawsze mają żale do klikowców xD No, ale cóż.. Tak to jest.. Chociaż ponad 90% zaawansowanych klikowców nie clickowców jak przedmówca napisał, wiele podstaw nauczyło się właśnie w klikach a potem przeszło na ciemną stronę mocy czyli komercyjne programowanie Te mniej niż 10% (zaawansowanych którzy stanowią z 5-10% ogółu klikowców) pozostaje przy klikach i sprzedaje gry zrobione właśnie w nich.. A wracając do tematu to sam odpowiem na zadane pytania.
- Co ogólnie myślicie o grach cRPG zwłaszcza tych amatorskich w porównaniu do tradycyjnych karcianych systemów (na 100% taki temat był..)?
Karciane systemy są dobre, jeśli jedziemy na jakiś konwent, bądź też mamy zapalonych kumpli w okolicy z którymi znajdziemy często czas pograć.. A, że taka radosna sytuacja ma się rzadko, to gry cRPG są idealnym rozwiązaniem (zaraz po książkach fantasy ) Jednak też gry cRPG dzielą się na wiele kategorii i każdy co innego woli...
- Co myślicie o tworzeniu własnych gier w ten czy inny sposób (języki programowania aplikacje pokroju RPG Maker)?
Własne gry powinny robić osoby które chcą pobawić się w tworzenie gier, albo robić to jako swoje hobby a nie jako zarobek (wątpie aby ktoś chciał zapłacić za grę z RPG Maker'a krocie, chociaż znam takie przypadki xD)
- Co chcielibyście w takiej polskiej grze cRPG (Fantasy) znaleźć?
Po pierwsze aby była po polsku, po drugie aby miała ogromny świat z dużymi możliwościami rozwoju postaci, aby fabuła była nieliniowa, grafika przyjemna dla oka. Aby była robiona przez Polaków dla Polaków, chociaż aby ludzie z zagranicy też mogli pograć zwłaszcza jak będzie tryb Multi.. Jednak to Polscy gracze powinni być najważniejsi..
- Co ogólnie myślicie o grach cRPG zwłaszcza tych amatorskich w porównaniu do tradycyjnych karcianych systemów (na 100% taki temat był..)?
Karciane systemy są dobre, jeśli jedziemy na jakiś konwent, bądź też mamy zapalonych kumpli w okolicy z którymi znajdziemy często czas pograć.. A, że taka radosna sytuacja ma się rzadko, to gry cRPG są idealnym rozwiązaniem (zaraz po książkach fantasy ) Jednak też gry cRPG dzielą się na wiele kategorii i każdy co innego woli...
- Co myślicie o tworzeniu własnych gier w ten czy inny sposób (języki programowania aplikacje pokroju RPG Maker)?
Własne gry powinny robić osoby które chcą pobawić się w tworzenie gier, albo robić to jako swoje hobby a nie jako zarobek (wątpie aby ktoś chciał zapłacić za grę z RPG Maker'a krocie, chociaż znam takie przypadki xD)
- Co chcielibyście w takiej polskiej grze cRPG (Fantasy) znaleźć?
Po pierwsze aby była po polsku, po drugie aby miała ogromny świat z dużymi możliwościami rozwoju postaci, aby fabuła była nieliniowa, grafika przyjemna dla oka. Aby była robiona przez Polaków dla Polaków, chociaż aby ludzie z zagranicy też mogli pograć zwłaszcza jak będzie tryb Multi.. Jednak to Polscy gracze powinni być najważniejsi..
-
- Pomywacz
- Posty: 67
- Rejestracja: piątek, 9 lutego 2007, 16:10
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Polska
Ciekawe, jakich podstaw? Przecież klikanie gry nie ma nic wspólnego z programowaniem... Chociaż, może chodzi o te podstawy, których równie dobrze dowiedzieć się można przeglądając logi różnych gier...Fanotherpg pisze:Ta.. Programiści zawsze mają żale do klikowców xD No, ale cóż.. Tak to jest.. Chociaż ponad 90% zaawansowanych klikowców nie clickowców jak przedmówca napisał, wiele podstaw nauczyło się właśnie w klikach a potem przeszło na ciemną stronę mocy czyli komercyjne programowanie
Poza tym, niewielu z tych, którzy przeszli na drugą stronę przyznaje się do używania w przeszłości klików czy clicków
Taa. Temu najbardziej sprzyja ogromne piractwo, powszechne niezrozumienie koderów gier (większość ludzi uważa, że stworzenie gry to zabawa na parę tygodni dla 2-3 osób, a prawda jest taka, że zrobienie gry zajmuje najczęściej 3-4 lata grupie 30-40 osób). Sry, ale wielu polskich twórców, nie zamierza robić gry specjalnie dla złodziei. W Polsce powstaje wiele gier, które w kraju wydawane nie są, bo się po prostu nie opłaca.Aby była robiona przez Polaków dla Polaków, chociaż aby ludzie z zagranicy też mogli pograć zwłaszcza jak będzie tryb Multi.. Jednak to Polscy gracze powinni być najważniejsi..
- Solarius Scorch
- Bosman
- Posty: 1859
- Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
- Numer GG: 0
- Skype: solar_scorch
- Lokalizacja: Cyprysowe Źródła
Re: Tworzenie własnych cRPGów
Zależy. Jesli jest się naprawdę modym i nprawdę utalentowanym, to można sobie śmigać w TP Z drugiej strony taki RPGMaker daje naprawdę szerokie możliwości, o ile nie przeszkadza ci formuła jRPG. Czekaj tylko, aż ruszymy ze Smirnovem projektSzelmon pisze:Ja bym tam "mlodym utalentowanym" polecal raczej nauczyc sie programowania/robienia grafiki niz tracic czas na badziewne programy do robienia gier.
Ostatnio zmieniony środa, 2 maja 2007, 22:21 przez Solarius Scorch, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Pomywacz
- Posty: 67
- Rejestracja: piątek, 9 lutego 2007, 16:10
- Numer GG: 0
- Lokalizacja: Polska
Re: Tworzenie własnych cRPGów
Eee? TP == Turbo Pascal? Bo jeśli tak, to czegoś nie rozumiem - nie trzeba być utalentowanym, żeby pisać nawet w C++ - ja klepałem w cepie pod koniec podstawówki Turbo Pascal to się nadaje do programu szkół, gdzie wszyscy i tak olewają informatykęSolarius Scorch pisze:Zależy. Jesli jest się naprawdę modym i nprawdę utalentowanym, to można sobie śmigać w TP
Painkiller daje naprawdę szerokie możliwości, o ile nie przeszkadza ci całkowita liniowośćZ drugiej strony taki RPGMaker daje naprawdę szerokie możliwości, o ile nie przeszkadza ci formuła jRPG.
No i zależy jeszcze, o jakich cRPG jest mowa - 3D, czy 2D, bo to jest zasadnicza różnica - niewielkie 2D można zrobić w pojedynkę, do 3D potrzeba jeszcze modellera, teksturatora, level designera i paru innych
-
- Kok
- Posty: 1025
- Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
- Numer GG: 0
http://www.google.pl to link strony z dobrymi poradnikami.
RPG Maker jest tak prosty że nie potrzeba żadnego poradnika.
RPG Maker jest tak prosty że nie potrzeba żadnego poradnika.
-
- Kok
- Posty: 1133
- Rejestracja: niedziela, 26 grudnia 2004, 14:02
Ardel: zobacz http://www.rpgmaker.altnet.pl/ kursy, porady, poradniki
ja ostatnio w rpgmaker2000 robie gre. to raczej zabawa niz cos powaznego, pomysl powstal jakos w tamtym tygodniu w weekend. nudzilo mi sie i znalazlem plyte z programem w ciagu 15 minut mialem juz z 2 levele i szkic scenariusza.
ja ostatnio w rpgmaker2000 robie gre. to raczej zabawa niz cos powaznego, pomysl powstal jakos w tamtym tygodniu w weekend. nudzilo mi sie i znalazlem plyte z programem w ciagu 15 minut mialem juz z 2 levele i szkic scenariusza.