Tworzenie własnych cRPGów

cRPG Corner
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Fanotherpg »

Chciałbym jako twórca gier (ostatnio zająłem się tworzeniem własnego cRPG'a) dowiedzieć się waszych opinii na tematy:
- Co ogólnie myślicie o grach cRPG zwłaszcza tych amatorskich w porównaniu do tradycyjnych karcianych systemów (na 100% taki temat był..)?
- Co myślicie o tworzeniu własnych gier w ten czy inny sposób (języki programowania aplikacje pokroju RPG Maker)?
- Co chcielibyście w takiej polskiej grze cRPG (Fantasy) znaleźć?
Septimus Helmheid
Majtek
Majtek
Posty: 140
Rejestracja: wtorek, 3 października 2006, 16:23
Lokalizacja: Zamek Blackhill

Post autor: Septimus Helmheid »

Ja chetnie znalazlbym dobry multiplayer. Jak w Neverwinter Nights, z edytorem map i mozliwoscia gry zarowno w single playerze, przechodzenia standardowej kampanii z kilkoma znajomymi przez net jek rowniez ogromne MMORPG w stylu World of Warcraft. Do tego wybitna grafika, doskonaly dzwiek, zero liniowosci, kosmiczna grywalnosc. Nie mam chyba wiecej wymagan... lol...
Septimus Helmheid
Arcymag z Blackhill
thorlan
Pomywacz
Posty: 37
Rejestracja: piątek, 30 marca 2007, 15:36
Lokalizacja: Tworków

Post autor: thorlan »

Septimus Helmheid pisze:Ja chetnie znalazlbym dobry multiplayer. Jak w Neverwinter Nights, z edytorem map i mozliwoscia gry zarowno w single playerze, przechodzenia standardowej kampanii z kilkoma znajomymi przez net jek rowniez ogromne MMORPG w stylu World of Warcraft. Do tego wybitna grafika, doskonaly dzwiek, zero liniowosci, kosmiczna grywalnosc. Nie mam chyba wiecej wymagan... lol...
Ale wymagania :lol: . On by musiał taką grę robić ze 20 lat. :D. To ma być amatorska gra a ten tu wyjechał z wymaganiami. :P
http://www.lastfm.pl/user/thorlan/ - Moje konto na lastfm
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Post autor: Fanotherpg »

Jak ja lubię takie osoby jak ty SH nie przeczytają postu do końca, nie zastanowią się a wyśmiewają i robią pośmiewisko z kogoś, a wychodzi, że robią same z siebei :) A na poważnie:

- tryb multiplayer jest możliwy do zrobienia jednak my najpierw chcielibyśmy dopracować single player
- edytor map jest możliwy chociaż za bardzo nie widzę sensu aby coś takiego wprowadzać, skoro sami planujemy rozbudowywać tą grę dla naszych własnych potrzeb..
- Jeśli przez porównywanie przechodzenia w trybie multi kampanii albo ogromności WoW'a to niezbyt rozumiem o co ci chodzi chyba, że masz na myśli pełną samowolkę co robisz, pojedynki gildii itd. to było by to trudne do zrobienia, ale nie niemożliwe..

Na moim tawernianym blogu http://www.tawerna.rpg.pl/blog/Fanotherpg znajdziecie parę informacji o grze nad którą pracuje (dzisiaj drobna aktualizacja..) Tak więc zapraszam do czytania i komentowania.

Ah bym zapomniał, co do grafiki to nie spodziewajcie się jakiegoś super 3D z niesamowitymi efektami cząsteczkowymi bo dla nas grafika się nie liczy tylko głębia gier fabularnych i dlatego grafika jest prosta i skromna ale za to estetyczna..
thorlan
Pomywacz
Posty: 37
Rejestracja: piątek, 30 marca 2007, 15:36
Lokalizacja: Tworków

Post autor: thorlan »

W jakim programie tworzysz tą grę? Sam chciałem się zabrać, ale nie wiedziałem od czego najlepiej zacząć. Może coś poradzisz jak zacząć tworzyć gry i jakie trzeba mieć do nich programy/umiejętności?
http://www.lastfm.pl/user/thorlan/ - Moje konto na lastfm
kajtek Raulin
Kok
Kok
Posty: 1025
Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
Numer GG: 0

Post autor: kajtek Raulin »

Ja moge polecić Game Maker i RPG Makera.Co do tego pierwszego to musze go rozpracować.RPG Maker to programik do robienia cRPG'ów.
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Post autor: Fanotherpg »

Nie używam ani Game Maker'a ani RPG Maker'a bo moim zdaniem są to zbyt ograniczające programy.. Umiejętności, zależy niektórym zrobienie arkanoida jak sami będą chcieli za to się zabrać a nie znają się na rzeczy może zająć kilka(naście/dziesiąt) dni a dla mnie to nie cała minuta.. No dobra maks dwie z włączaniem programu :).. Aktualnie w sieci darmowych aplikacji do tworzenia gier jest wiele, więc możesz poszukać w sieci.. Nie narzucam, ci żadnej i nie proponuję bo nie chcę cię ograniczać.. Ja miałem na chacie 2 płyty oprogramowania do tworzenia gier z czego wybrałem aplikacje jednej firmy.

Co do projektu zapraszam do czytania mojego bloga http://www.tawerna.rpg.pl/blog/Fanotherpg a z niego przejść na gł. stronę projektu gdzie znajdziecie chociażby wczoraj dodany pokazowy silnik ruchu. I ponawiam prośbę na odpowiadanie pytań z pierwszego postu :)
kajtek Raulin
Kok
Kok
Posty: 1025
Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
Numer GG: 0

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: kajtek Raulin »

Fanotherpg pisze:-Co ogólnie myślicie o grach cRPG zwłaszcza tych amatorskich w porównaniu do tradycyjnych karcianych systemów (na 100% taki temat był..)
-Co myślicie o tworzeniu własnych gier w ten czy inny sposób (języki programowania aplikacje pokroju RPG Maker)?
-Co chcielibyście w takiej polskiej grze cRPG (Fantasy) znaleźć?=
Jestem za tym aby młodzi,utalentowani programiści lub graficy tworzyli amatorskie gry.Przecierz producenci gier takich jak:NWN,BG,Diablo zaczynali ot takich właśnie gierek.

Sam tworze gierke w RPG Makerze więc również jestem za takimi programami.

Przy takiej gierce chciałbym zapomnieć o problemach realnego świata i przenieść się w świat Fantasy.
A co do takich technicznych wymagań to:
-grafika przyjemna dla oka
-rozwój postaci
-duża ilość elementów ekwipunku
-rozległe tereny(tak aby gra nie ograniczała się do jedengo miasta i jednej jaskini)
Szelmon
Buńczuczny Tawerniak
Buńczuczny Tawerniak
Posty: 1441
Rejestracja: wtorek, 20 grudnia 2005, 19:04
Lokalizacja: Baile Atha Cliath
Kontakt:

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Szelmon »

kajtek Raulin pisze: Jestem za tym aby młodzi,utalentowani programiści lub graficy tworzyli amatorskie gry.Przecierz producenci gier takich jak:NWN,BG,Diablo zaczynali ot takich właśnie gierek.

Sam tworze gierke w RPG Makerze więc również jestem za takimi programami.
Tak, tylko ze tworcy (bo oczywiscie tworcow, nie producentow miales na mysli, czyz nie?) gier ktore wymieniles nie korzystali z "programow do robienia gierek", nawet na poczatku. Ja bym tam "mlodym utalentowanym" polecal raczej nauczyc sie programowania/robienia grafiki niz tracic czas na badziewne programy do robienia gier.
Moje demony nie odchodza, zasypiaja, ale zawsze sa obecne. Ktos potrafi nucic dla nich ciche kolysanki, ja sam potrafie tylko ryczec im wprost do ucha piesni wojenne. Ten ktos, spiewajac, jednoczesnie kladzie delikatnie palec na moich ustach.
Kurak
Pomywacz
Posty: 67
Rejestracja: piątek, 9 lutego 2007, 16:10
Numer GG: 0
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kurak »

thorlan pisze:W jakim programie tworzysz tą grę? Sam chciałem się zabrać, ale nie wiedziałem od czego najlepiej zacząć. Może coś poradzisz jak zacząć tworzyć gry i jakie trzeba mieć do nich programy/umiejętności?
Polecam wpisać w Google "programowanie gier" :D
Największy, najlepszy, i w ogóle naj polski serwis traktujący o programowaniu gier to Warsztat, http://www.gamedev.pl :)
Traktuje o głównie o programowaniu (chociaż wątki o zarządzaniu projektem czy bitwach z wydawcami też są), które jednak na początku jest zawsze najtrudniejsze :D Tylko jedna rada - wspomnienie o używaniu tzw. clicka (te dupne "programy do robienia gier") może skutkować przeniesieniem wątku do działu "Podejrzane o lamerstwo".
Aha, nie napalałbym się na początek na cRPG. To jest jeden z najtrudniejszych gatunków gier do zrobienia. 90% amatorskich projektów gier cRPG upada :)
Przy takiej gierce chciałbym zapomnieć o problemach realnego świata i przenieść się w świat Fantasy.
Tak, takie

Kod: Zaznacz cały

for(core::list< scene::ISceneNode* >::Iterator itor = RootSceneNode->getChildren().begin(); itor != RootSceneNode->getChildren().end(); ++itor)
{
  AddTag(*itor, "[dupa]");
}
Jest bardzo klimatyczne ;)

Co do tematu, to sam kiedyś projektowałem sobie takie cRPG. Po poświęceniu 2 miesięcy na napisanie animatora własnego formatu modeli postanowiłem zacząć robić platformówkę 3D dla dzieci :D
Fanotherpg
Majtek
Majtek
Posty: 95
Rejestracja: wtorek, 10 kwietnia 2007, 17:37
Numer GG: 9340933
Lokalizacja: Calisia vel Kalisz
Kontakt:

Post autor: Fanotherpg »

Ta.. Programiści zawsze mają żale do klikowców xD No, ale cóż.. Tak to jest.. Chociaż ponad 90% zaawansowanych klikowców nie clickowców jak przedmówca napisał, wiele podstaw nauczyło się właśnie w klikach a potem przeszło na ciemną stronę mocy czyli komercyjne programowanie :) Te mniej niż 10% (zaawansowanych którzy stanowią z 5-10% ogółu klikowców) pozostaje przy klikach i sprzedaje gry zrobione właśnie w nich.. A wracając do tematu to sam odpowiem na zadane pytania.

- Co ogólnie myślicie o grach cRPG zwłaszcza tych amatorskich w porównaniu do tradycyjnych karcianych systemów (na 100% taki temat był..)?

Karciane systemy są dobre, jeśli jedziemy na jakiś konwent, bądź też mamy zapalonych kumpli w okolicy z którymi znajdziemy często czas pograć.. A, że taka radosna sytuacja ma się rzadko, to gry cRPG są idealnym rozwiązaniem (zaraz po książkach fantasy :) ) Jednak też gry cRPG dzielą się na wiele kategorii i każdy co innego woli...

- Co myślicie o tworzeniu własnych gier w ten czy inny sposób (języki programowania aplikacje pokroju RPG Maker)?

Własne gry powinny robić osoby które chcą pobawić się w tworzenie gier, albo robić to jako swoje hobby a nie jako zarobek (wątpie aby ktoś chciał zapłacić za grę z RPG Maker'a krocie, chociaż znam takie przypadki xD)

- Co chcielibyście w takiej polskiej grze cRPG (Fantasy) znaleźć?

Po pierwsze aby była po polsku, po drugie aby miała ogromny świat z dużymi możliwościami rozwoju postaci, aby fabuła była nieliniowa, grafika przyjemna dla oka. Aby była robiona przez Polaków dla Polaków, chociaż aby ludzie z zagranicy też mogli pograć zwłaszcza jak będzie tryb Multi.. Jednak to Polscy gracze powinni być najważniejsi..
Kurak
Pomywacz
Posty: 67
Rejestracja: piątek, 9 lutego 2007, 16:10
Numer GG: 0
Lokalizacja: Polska

Post autor: Kurak »

Fanotherpg pisze:Ta.. Programiści zawsze mają żale do klikowców xD No, ale cóż.. Tak to jest.. Chociaż ponad 90% zaawansowanych klikowców nie clickowców jak przedmówca napisał, wiele podstaw nauczyło się właśnie w klikach a potem przeszło na ciemną stronę mocy czyli komercyjne programowanie :)
Ciekawe, jakich podstaw? Przecież klikanie gry nie ma nic wspólnego z programowaniem... Chociaż, może chodzi o te podstawy, których równie dobrze dowiedzieć się można przeglądając logi różnych gier...
Poza tym, niewielu z tych, którzy przeszli na drugą stronę przyznaje się do używania w przeszłości klików czy clicków ;)
Aby była robiona przez Polaków dla Polaków, chociaż aby ludzie z zagranicy też mogli pograć zwłaszcza jak będzie tryb Multi.. Jednak to Polscy gracze powinni być najważniejsi..
Taa. Temu najbardziej sprzyja ogromne piractwo, powszechne niezrozumienie koderów gier (większość ludzi uważa, że stworzenie gry to zabawa na parę tygodni dla 2-3 osób, a prawda jest taka, że zrobienie gry zajmuje najczęściej 3-4 lata grupie 30-40 osób). Sry, ale wielu polskich twórców, nie zamierza robić gry specjalnie dla złodziei. W Polsce powstaje wiele gier, które w kraju wydawane nie są, bo się po prostu nie opłaca.
Awatar użytkownika
Solarius Scorch
Bosman
Bosman
Posty: 1859
Rejestracja: sobota, 25 czerwca 2005, 13:38
Numer GG: 0
Skype: solar_scorch
Lokalizacja: Cyprysowe Źródła

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Solarius Scorch »

Szelmon pisze:Ja bym tam "mlodym utalentowanym" polecal raczej nauczyc sie programowania/robienia grafiki niz tracic czas na badziewne programy do robienia gier.
Zależy. Jesli jest się naprawdę modym i nprawdę utalentowanym, to można sobie śmigać w TP :) Z drugiej strony taki RPGMaker daje naprawdę szerokie możliwości, o ile nie przeszkadza ci formuła jRPG. Czekaj tylko, aż ruszymy ze Smirnovem projekt :D
Ostatnio zmieniony środa, 2 maja 2007, 22:21 przez Solarius Scorch, łącznie zmieniany 1 raz.
Kurak
Pomywacz
Posty: 67
Rejestracja: piątek, 9 lutego 2007, 16:10
Numer GG: 0
Lokalizacja: Polska

Re: Tworzenie własnych cRPGów

Post autor: Kurak »

Solarius Scorch pisze:Zależy. Jesli jest się naprawdę modym i nprawdę utalentowanym, to można sobie śmigać w TP :)
Eee? TP == Turbo Pascal? Bo jeśli tak, to czegoś nie rozumiem - nie trzeba być utalentowanym, żeby pisać nawet w C++ - ja klepałem w cepie pod koniec podstawówki :D Turbo Pascal to się nadaje do programu szkół, gdzie wszyscy i tak olewają informatykę :)
Z drugiej strony taki RPGMaker daje naprawdę szerokie możliwości, o ile nie przeszkadza ci formuła jRPG.
Painkiller daje naprawdę szerokie możliwości, o ile nie przeszkadza ci całkowita liniowość :D

No i zależy jeszcze, o jakich cRPG jest mowa - 3D, czy 2D, bo to jest zasadnicza różnica - niewielkie 2D można zrobić w pojedynkę, do 3D potrzeba jeszcze modellera, teksturatora, level designera i paru innych :D
Ardel
Kok
Kok
Posty: 1015
Rejestracja: sobota, 13 stycznia 2007, 20:32
Numer GG: 8570942
Lokalizacja: Shadar Logoth

Post autor: Ardel »

Ma może ktoś do dobry poradnik co do używania RPG Makera?
kajtek Raulin
Kok
Kok
Posty: 1025
Rejestracja: czwartek, 1 lutego 2007, 14:26
Numer GG: 0

Post autor: kajtek Raulin »

http://www.google.pl to link strony z dobrymi poradnikami. :D
RPG Maker jest tak prosty że nie potrzeba żadnego poradnika.
laRy
Kok
Kok
Posty: 1133
Rejestracja: niedziela, 26 grudnia 2004, 14:02

Post autor: laRy »

Ardel: zobacz http://www.rpgmaker.altnet.pl/ kursy, porady, poradniki

ja ostatnio w rpgmaker2000 robie gre. to raczej zabawa niz cos powaznego, pomysl powstal jakos w tamtym tygodniu w weekend. nudzilo mi sie i znalazlem plyte z programem :D w ciagu 15 minut mialem juz z 2 levele i szkic scenariusza.
ODPOWIEDZ