Fanotherpg pisze:- Co ogólnie myślicie o grach cRPG zwłaszcza tych amatorskich w porównaniu do tradycyjnych karcianych systemów (na 100% taki temat był..)?
Grywam czasem w crpgi, choć amatorskich nie znam. Oceniam głównie po crpgach na systemie ddowym. Uważam, że idą w złą stronę. Robią się jakieś takie coraz prostsze i masowe. Tendencja dość zrozumiała, ale smutna. Mają często dość oczywiste questy, wybór jedynie między czarnym i białym, a żeby nie być odebranymi jako nudne, wnoszą jakieś nowości i udziwnienia (czy to wykopsany potwór, czy przygniatająca ilość nieciekawych czarów, czy chore przedmioty).
Dialogi i interakcja z postaciami mają się różnie, ale ogólnie bardzo na plus.
Fanotherpg pisze:- Co myślicie o tworzeniu własnych gier w ten czy inny sposób (języki programowania aplikacje pokroju RPG Maker)?
Zależy w jakim celu. Czystej zabawy czy zarobkowym. Ograniczanie się do polskiego rynku uważam za bardzo ryzykowne, nie ograniczanie się - za bardzo ambitne. Myslę, że typowo polski czy słowiański odbiorca to dobry pomysł w przypadku takich światów, które zalatują czymś rodzimym. Ma większe szanse powodzenia.
Fanotherpg pisze:- Co chcielibyście w takiej polskiej grze cRPG (Fantasy) znaleźć?
Po pierwsze, nie wiem na jakim świecie ma być rozplanowana ta gra. Na jakimś znanym czy autorskim? Być może, przy oczywistym braku wyczesanej grafiki i wyjątkowego rozmachu, dobrym pomysłem byłoby stworzenie na jej potrzeby jakiegoś nowego świata, co przyciągnął by uwagę. Zawsze słyszę, że "łe, znowu to samo", więc niby światy oryginalne są mile widziane - z drugiej strony zauważyłam, że ludzie narzekają, ale i tak szukają wszędzie swoich ulubionych, tradycyjnych schematów (i np nie pasuje im czasem Morrowind, bo jest "inny").
Po drugie, mechanika. Ale sądzę, że jest taka masa doświadczonych mgraczy, że na pewno coś fajnego się ułoży.
Chciałabym znaleźć w takiej grze dobre dialogi i ciekawe postaci. Owszem w grze amatorskiej nie ma pewnie rozbudowanych historycznie i psychicznie postaci, które stopniowo poznajemy i robimy ich questy, ale porównując ze starymi grami jak bloodnet czy ravenloft, podoba mi się, jak npce wtrącają swoje komentarze do tego, co bohater mówi lub decyduje. Poza tym, odpowiednio dobrane dialogi bardzo budują nastrój gry.
Chciałabym znaleźć questy nie polegające w większości na tym że masz gdzieś iść i pozabijać cele, posprzątać, otrzeć miecz i wrócić jak piesek do zleceniodawcy po ciasteczko i nastepną komendę. Wolę questy choćby i banalne, ale różnorodne - przykładowo, mud arkadia (tam się nawet łapie mrówki dla badaczy, naprawia latarnię morską czy piecze jabłko dla namiestnika) albo morrowind (np koleś z klątwą niewidzialności, kupowanie niewolnicy by oszukać jakiegoś szejka, albo pacjent czekający w wodzie, bo mu ukradli spodnie, rewelka).
Dla mnie grafika może być dość "biedna", ale absolutnie koniecznie musi być proporcjonalna. Chyba, że to celowa karykaturka.
Ciekawe tworzenie postaci i jej rozwój. Może uwzględnienie pochodzenia. Możliwość doedytowania np portrecika. Nie lubię osobiście, jak narzuca mi się przeszłość postaci, lubię tworzyć całkowicie własne wyobrażenie.
Strona techniczna jest mi w zasadzie obojętna, wychowałam się na exile'u, tekstówkach, starych sierrach i bloodnecie. Więc mam nadzieję, że nie namarudziłam zanadto.