Ważna rzecz w grach RPG...

cRPG Corner

Co według was jest najważniejsze w grach RPG?

Grywalność
32
64%
Grafika
0
Brak głosów
Dźwięk
1
2%
Małe wymagania
1
2%
Trudność gry
5
10%
Długość gry
2
4%
Chwalenie gry przez kolegów gry
0
Brak głosów
inna rzecz (napisz jaka)
9
18%
 
Liczba głosów: 50
Pita
Tawerniany Berserk
Tawerniany Berserk
Posty: 1044
Rejestracja: poniedziałek, 26 grudnia 2005, 14:17
Numer GG: 9350651

Post autor: Pita »

1. grywalnośc - może ją zapewnic cokolwiek np. system walki, grafika, klimat
2. fabuła - RPG musi posiadac dobrą fabułe - taką bez wiecznego zła, przepowiedni i innych bzdetów.
3. postacie i klimat - spójny świat, realni i charakterystyczni bohaterzy etc
4. rozwój postaci i system walki - może uratowc gre np. taki Final Fantasy Tactics czy Fire Embelm skałda sie praktycznie jedynie z potyczek lecz dzieki doskonałym systemowi walki i rozwoju postaci biją na głowe mase gier
5. muzyka, grafika, płynnośc, plastycznosc świata - czynniki te pozwalają budowac klimat, mogą tez zapasc w pamiec na zawsze (np. kawałek przewodni jakiejs gry)
6. reszta

jezeli o czyms zapomnialem (a na bank tak jest) to dopisze kiedys XD
Har Har Har
Remik
Marynarz
Marynarz
Posty: 239
Rejestracja: piątek, 15 września 2006, 14:37
Lokalizacja: Za( ! )pie

Post autor: Remik »

Najważniejsza jest grywalnośc.
Zaknafein
Bombardier
Bombardier
Posty: 729
Rejestracja: wtorek, 6 grudnia 2005, 09:56
Numer GG: 4464308
Lokalizacja: Free City Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zaknafein »

Zdecydowanie klimat, którego zabrakło w ankiecie
Belath_Nunescu
Marynarz
Marynarz
Posty: 385
Rejestracja: czwartek, 5 stycznia 2006, 11:21
Lokalizacja: Tam, gdzie słońce świeci inaczej
Kontakt:

Post autor: Belath_Nunescu »

Klimat chyba wpada w grywalność. No...przynajmniej dobry klimat podnosi grywalność. Podpisuje sie pod Remikiem. ( a' propos grafy oczywiście, jak najmniej skryptów :P)
"One day the sun will shine on you
Turn all your tears to laughter
One day you dreams may all come true
One day the sun will shine on you..."
Remik
Marynarz
Marynarz
Posty: 239
Rejestracja: piątek, 15 września 2006, 14:37
Lokalizacja: Za( ! )pie

Post autor: Remik »

Grywalność jest najważniejsza przykład: Fallout który nie ma dobrej grafiki ale i tak jest jedną z najlepszych gierek jakie wyszły na PC.
kaziu
Mat
Mat
Posty: 403
Rejestracja: niedziela, 19 listopada 2006, 21:36
Numer GG: 7230085
Lokalizacja: Sagan

Post autor: kaziu »

1 :arrow: Grywalność
2 :arrow: Długość gry
3 :arrow: Klimat
3 :arrow: Fabuła
4 :arrow: Muzyka
5 :arrow: Grafika
6 :arrow: reszta


Grywalna gra to taka w którą grasz nawet po jej przejściu, jesteś dumny?/zadowolony z czasu który na nią poświęciłeś.

Np. taki Kotor1 to 4 razy ukończyłem...
Heimdall
Bosman
Bosman
Posty: 1898
Rejestracja: wtorek, 3 października 2006, 20:11
Lokalizacja: Asgard

Post autor: Heimdall »

Hm, dobra gra to taka, w którą gram po zainstalowaniu (jak gra jest zła to w nią nie gram, proste) :wink: . A tak po prawdzie to w RPG-ach najbardziej liczy się fabuła. Jeżeli wciągnie, to mimo przestarzałej grafiki można w nią grać do upadłego, byle tylko dowiedzieć się co jest dalej. Jak w dobrej książce. Chociaż jeżeli gra nie daje rady fabułą, może ją zastąpić swoboda i wielkość świata (przykład: Morrowind).
...
Ravandil
Tawerniany Leśny Duch
Tawerniany Leśny Duch
Posty: 2555
Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2006, 19:14
Numer GG: 1034954
Lokalizacja: Las Laurelorn/Dąbrowa Górnicza/Warszawa

Post autor: Ravandil »

Heimdall pisze: Chociaż jeżeli gra nie daje rady fabułą, może ją zastąpić swoboda i wielkość świata (przykład: Morrowind).
Dość powiedzieć, że mnie się podobało, chociaż przez pierwsze parę godzin nie wiedziałem, o co chodzi :P
Dla mnie najważniejsze są:
1. Klimat - bez niego nie ma przyjemności
2. Fabuła - coś, co motywuje do zabawy (chociaż czasem są wyjątki - patrz wyżej)
3. Dobra mechanika gry - niech będzie przejrzysta, jak np w Falloucie czy Gothicu
4. To wszystko powinno być ustrojone w PRZYZWOITĄ oprawę audio-wizualną. Czyli muzyka nie może być w postaci zapętlonych 3 dźwięków na krzyż, a grafika powinna nie odrzucać. Przy czym kieruję się zasadą, że lepsze schludne i przejrzyste 2D, niż słabe 3D, przy którym słabe tekstury biją niemiłosiernie po oczach.
Nordycka Zielona Lewica


Obrazek
http://www.lastfm.pl/user/Ravandil/

Obrazek
Heimdall
Bosman
Bosman
Posty: 1898
Rejestracja: wtorek, 3 października 2006, 20:11
Lokalizacja: Asgard

Post autor: Heimdall »

Ravandil pisze:Czyli muzyka nie może być w postaci zapętlonych 3 dźwięków na krzyż, a grafika powinna nie odrzucać. Przy czym kieruję się zasadą, że lepsze schludne i przejrzyste 2D, niż słabe 3D, przy którym słabe tekstury biją niemiłosiernie po oczach.
Z muzyką to akurat nie ma problemu, bo zawsze ją można wyłączyć i zapuścić sobie jakiś ulubiony zespół w Winampie. Gorzej jest z grafiką. Jej się nie wyłączy, a patrzeć na nią trzeba. Choć co do tego, że schludne 2D jest lepsze od niedopracowango 3D, się zgodzę. Jakoś nigdy mi nie przeszkadzała grafika w Balduroidach, natomiast w Gothica bym już chyba nie zagrał...
...
Ravandil
Tawerniany Leśny Duch
Tawerniany Leśny Duch
Posty: 2555
Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2006, 19:14
Numer GG: 1034954
Lokalizacja: Las Laurelorn/Dąbrowa Górnicza/Warszawa

Post autor: Ravandil »

Heimdall pisze: Z muzyką to akurat nie ma problemu, bo zawsze ją można wyłączyć i zapuścić sobie jakiś ulubiony zespół w Winampie. Gorzej jest z grafiką. Jej się nie wyłączy, a patrzeć na nią trzeba. Choć co do tego, że schludne 2D jest lepsze od niedopracowango 3D, się zgodzę. Jakoś nigdy mi nie przeszkadzała grafika w Balduroidach, natomiast w Gothica bym już chyba nie zagrał...
Co do muzyki, to w bardziej pamięciożernych grach (np w Morrowindzie) puszczenie sobie Winampa raczej odpada, chyba, że się ma naprawdę mocny sprzęt. A co do grafiki, to ta w Gothicu 1 faktycznie kłuje w oczy, ale już Gothic 2 jest dla mnie znośny. Ale jedną z gier, które z upływem czasu straciły, jest Deus Ex. Miejscami grafika jest okrutnie rozlazła, z litości pominę mimikę twarzy. A szkoda, bo sama gra jest naprawdę pierwszorzędna.
Nordycka Zielona Lewica


Obrazek
http://www.lastfm.pl/user/Ravandil/

Obrazek
Heimdall
Bosman
Bosman
Posty: 1898
Rejestracja: wtorek, 3 października 2006, 20:11
Lokalizacja: Asgard

Post autor: Heimdall »

Ravandil pisze:Co do muzyki, to w bardziej pamięciożernych grach (np w Morrowindzie) puszczenie sobie Winampa raczej odpada, chyba, że się ma naprawdę mocny sprzęt.
No, akurat w Morrowindzie nie ma potrzeby zapuszczania sobie Winampa, bo muzyka jest świetna :) . Chociaż w takim Gothicu II byłem zmuszony w ogóle wyłączyć muzykę, bo z nią nie dało się grać. W sumie nic dziwnego, bo mój komp nawet minimalnych wymagań nie spełnia :? .
Właśnie, to jeszcze jedna ważna rzecz. Żeby gra przyzwoicie chodziła. Właściwie to nie wina programistów (chociaż oni też mogliby się postarać optymalizując kod), a komputera. No ale co z tego że gra jest świetna, skoro zamiast grać oglądam pokaz slajdów?
...
Ravandil
Tawerniany Leśny Duch
Tawerniany Leśny Duch
Posty: 2555
Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2006, 19:14
Numer GG: 1034954
Lokalizacja: Las Laurelorn/Dąbrowa Górnicza/Warszawa

Post autor: Ravandil »

Heimdall pisze: Właśnie, to jeszcze jedna ważna rzecz. Żeby gra przyzwoicie chodziła. Właściwie to nie wina programistów (chociaż oni też mogliby się postarać optymalizując kod), a komputera.
Ale niestety w większości przypadków to niechlujstwo programistów. Widać to np przy kolejnych częściach gier. Wymagania rosną, a grafika nie za bardzo. A do tego dochodzą "bonusy" typu wykrzaczanie się gierki co jakiś czas. Jak się komuś gierka wywali 3-4 razy na dzień to wątpię, żeby chciał ją ukończyć. A wystarczy trochę więcej testów przed wypuszczeniem gry na rynek.
Nordycka Zielona Lewica


Obrazek
http://www.lastfm.pl/user/Ravandil/

Obrazek
Heimdall
Bosman
Bosman
Posty: 1898
Rejestracja: wtorek, 3 października 2006, 20:11
Lokalizacja: Asgard

Post autor: Heimdall »

Ravandil pisze:Jak się komuś gierka wywali 3-4 razy na dzień to wątpię, żeby chciał ją ukończyć.
Przypomniało mi się jak mój kolega robił w Gothicu zapis cały czas na tym samym slocie, no i był już w Swiątyni Śniącego i... wywaliło go do Windy podczas robienia zapisu. Chyba nie muszę dodawać, że przez to nie chciało mu się już grać po raz drugi...
Ja też tak kiedyś miałem, ale w dwójce. Tylko że ja straciłem "tylko" 5 godzin gry, bo co jakiś czas robiłem zapis na innym slocie. I właśnie takie rzeczy skutecznie zniechęcają do grania. A więc równie ważną rzeczą co grywalność, fabuła czy klimat jest także optymalizacja kodu. A niestety, twórcy bardzo często chcą wypuścić swoją grę przed faktycznym ukończeniem jej...
...
Perzyn
Bosman
Bosman
Posty: 2074
Rejestracja: wtorek, 7 grudnia 2004, 07:23
Numer GG: 6094143
Lokalizacja: Roanapur
Kontakt:

Post autor: Perzyn »

W grze RPG ważne są trzy rzeczy: fabuła, fabuła i fabuła. Potem grywalność potem długo długo nic i dopiero takie pierdoły jak grafa. Za przykład może posłużyć Planscape Torment, który jak dla mnie gameplay miał strasznie irytujący (przynajmniej na początku) ale historia bezimiennego była tak wspaniała, że nie mogłem się powstrzymać od grania i nawet polubiłem ten system. Z kolei Icewind 2 - niby fajnie, możliwości duzo, profesje itp. ogólem w pyte gameplay ale fabuła jakaś taka miałka, że aż się kończyć nie chciało.
Ravandil
Tawerniany Leśny Duch
Tawerniany Leśny Duch
Posty: 2555
Rejestracja: poniedziałek, 13 listopada 2006, 19:14
Numer GG: 1034954
Lokalizacja: Las Laurelorn/Dąbrowa Górnicza/Warszawa

Post autor: Ravandil »

Heimdall pisze: Tylko że ja straciłem "tylko" 5 godzin gry, bo co jakiś czas robiłem zapis na innym slocie. I właśnie takie rzeczy skutecznie zniechęcają do grania.
Dlatego od pewnego czasu wręcz maniakalnie zapisuję grę na różnych slotach co wejście do innej lokacji. To jest strasznie męczące, a nic tak nie odrywa od grania jak wchodzenie co trochę do menu. Pozwala to uniknąć straty czasu (chociaż i tak przez nieuwagę straciłem 1,5h grania w Fallouta), ale i tak coś jest nie w porządku... Potem twórcy w pośpiechu wydają patche, które usuwają stare błędy i dodają nowe :D A tego czasem nawet rewelacyjna fabuła nie naprawi.
Nordycka Zielona Lewica


Obrazek
http://www.lastfm.pl/user/Ravandil/

Obrazek
Mistrz Małodobry
Marynarz
Marynarz
Posty: 370
Rejestracja: niedziela, 20 sierpnia 2006, 00:22

Post autor: Mistrz Małodobry »

dlatego tak wspniałym wynalazkiem jest F5 tyle że nie we wszystkich grach działa

ja mam zwyczaj korzystania z wielu slotów ale nawyk dawania opisów alfanumerycznych ( A1 , A2 ... A11 -podjeciejakiejś istotnej decyzji - B1 ... ) powoduje że czasem trudno się potem połapac :evil:
Obrazek
Perzyn
Bosman
Bosman
Posty: 2074
Rejestracja: wtorek, 7 grudnia 2004, 07:23
Numer GG: 6094143
Lokalizacja: Roanapur
Kontakt:

Post autor: Perzyn »

Ja (a ode mnie kuzyn) nabrałem nawyku zapisywania kazdej lokacji na innym slocie. Jest to kłopotliwe np. w BG1 gdzie są bezimienne bezdroża (jak to brzmi) i w planescape, w którym potem się wracasz do sigil. Ale według mnie to najlepszy sposób.
ODPOWIEDZ