[Shop Defenser] Sesja Pokazowa
: sobota, 24 października 2009, 13:00
http://www.tawerna.rpg.pl/forum/viewtop ... f=9&t=6409 <- temat, w którym wyjaśnione jest termin FGG i o co w tym wogle chodzi. Jest to sesja pokazowa, mająca pokazać w praktyce, że FGG są fajne.
Trzech pracowników hipermarketu musi obronić swoje miejsce pracy przed kolejnymi falami obłąkanych kryzysem napastników. Gracze dzielą się na 3 drużyny, każda dowodzi jednym pracownikiem (w drużynie może być jedna osoba, może być i 230847, byleście się dogadywali, co do treści rozkazów i kto je wydaje). Gracze mogą się swobodnie przemieszczać pomiędzy drużynami, nie ma zapisów czy czegoś takiego. Byle jedna osoba nie była naraz w dwóch drużynach. TO JEST GRA, W KTÓREJ KOOPERACJA JEST PODSTAWĄ, WIĘC ROZKAZ, JAKI CHCEMY WYDAĆ NALEŻY PRZEKONSULTOWAĆ Z RESZTĄ TEAMU!!! OSOBY, KTÓRE WYDAJĄ ROZKAZY NIE KONSULTUJĄC SIĘ Z TEAMEM BĘDĄ WYWALANE Z SESJI!
chat drużyny żółtej
chat drużyny niebieskiej
chat drużyny zielonej
chat między drużynowy
Co do mechaniki: gra jest podzielona na tury, co turę pracownicy mogą wykonać jakąś czynność: przeszukać jakiś sklep/stoisko (przeszukiwanie ich zmniejsza ich pasek HP, niszczenie też; w zużytym sklepie nic przydatnego już nie ma), czy cokolwiek innego. Rzuty na powodzenie walki/budowania/kombinowania przedmiotów/przeszukiwania są wykonywane k10, gdzie 1 to epic fail, a 10 to critic. Nie ma jakiś ścisłych reguł, ani nawet współczynników: po prostu interpretuje wynik rzutu biorąc pod uwagę czynniki zewnętrze i ustawienie wielorybów w oceanie względem fengshui. Jeśli jakaś drużyna przez 10 minut od nadania obrazka nie da rozkazu, tura jej przepada, taki jestem zły. Całość wygląda więc tak:
-daję 1. obrazek
-przyjmuję 3 rozkazy (od każdego teamu)
-daję obrazek ze spełnionymi (bądź nie) rozkazami, czekam na następne i tak w kółko
NIE dajemy rozkazów: zboczonych, zabijających bohatera specjalnie, mega bezsensownych, za bardzo złożonych, zostawiających pionkom wolną wolę, edytowanych
nie piszemy "znajdź auto w samochodowym" tylko "szukaj w samochodowym" (nie ma też rozkazu: "szukaj auta", piszemy jedynie gdzie chcemy szukać, a nie co)
Przy wyrzuceniu 10 w przeszukiwaniu dostajemy jakiś epicki itemk (jak na razie to chyba brak, spalinowa, dodo, czy kosa były na 9), na 9 naprawdę dobry (piła łańcuchowa), ..., a na 1. jakiś żałosny (dętka, nóż do masła, czy coś takiego). Każdy sklep zawiera inne itemki, ale żeby móc wydobyć z niego epicka, musi mieć powyżej 50% HP! Inaczej na 10 będzie zwykły przedmiot.
ROZKAZY PISZEMY KOLOREM TEAMU!
W poprzednim odcinku: nasi dzielni pracownicy roznieśli w pyl 4 grupy zombie, nie ponosząc przy tym strat. Niestety, teraz wbiły się 4 regimenty moherów, które mają za zadanie niszczyć wszystkie przejawy satanizmu i zła (czyli praktycznie wszystko, łącznie z bohaterami, którzy mają ZUĄ AURĘ od samego Pana Ciemności i która nic nie daje). W każdym regimencie znajduje się babcia z radyjkiem, na samym środku. Utrzymuje ona morale grupy.
Ekwipunek:
Zielony: piła łańcuchowa (benzyna na 7 użyć), granat, dętka, zapałki
Niebieski: kosa, marne pety, wódka, Lego Armor (średnia zbroja doskonałej jakości), pusta butelka, łom, zapałki, ptak dodo (niebieski może mu wydać jakiś rozkaz i nie traci wtedy tury, ale każdy rozkaz kosztuje 1 porcję karmy, inaczej ptak nas nie słucha), 5 porcji karmy
Żółty: 5 noży do masła, garnek, granat perfumowy, zapałki, tabletki do zmywarki, duże kartonowe pudło a'la Snake z MGS, kilka zapalniczek
Ta biała plama na podłodze to rozlana wódka, grube czarne kreski to ściany, cienkie to obrysy pułek, fioletowe paski to hp półek/sklepów, te czarne kropki przez środek to są kasy, brązowe między nimi to barykada z palet.
Dodatek do reguł: lekka zbroja dodaje +1 lub +2 do rzutu na obronę (zależy od jakości), ale także -1 do rzutu na zręczność (czyli bieg na duży dystans, odskoki, przechodzenie przez barykady). Czyli N ma +2 do obrony, ale -1 do zręczności.
Sesja zaczyna się o 20:15, dopiero wtedy przyjmuje rozkazy! NIC POZA ROZKAZAMI W TYM TEMACIE NIE PISAĆ, JEŚLI JEDEN TEAM DA DWA ROZKAZY W JEDNEJ TURZE LICZY SIĘ WCZEŚNIEJSZY!
Trzech pracowników hipermarketu musi obronić swoje miejsce pracy przed kolejnymi falami obłąkanych kryzysem napastników. Gracze dzielą się na 3 drużyny, każda dowodzi jednym pracownikiem (w drużynie może być jedna osoba, może być i 230847, byleście się dogadywali, co do treści rozkazów i kto je wydaje). Gracze mogą się swobodnie przemieszczać pomiędzy drużynami, nie ma zapisów czy czegoś takiego. Byle jedna osoba nie była naraz w dwóch drużynach. TO JEST GRA, W KTÓREJ KOOPERACJA JEST PODSTAWĄ, WIĘC ROZKAZ, JAKI CHCEMY WYDAĆ NALEŻY PRZEKONSULTOWAĆ Z RESZTĄ TEAMU!!! OSOBY, KTÓRE WYDAJĄ ROZKAZY NIE KONSULTUJĄC SIĘ Z TEAMEM BĘDĄ WYWALANE Z SESJI!
chat drużyny żółtej
chat drużyny niebieskiej
chat drużyny zielonej
chat między drużynowy
Co do mechaniki: gra jest podzielona na tury, co turę pracownicy mogą wykonać jakąś czynność: przeszukać jakiś sklep/stoisko (przeszukiwanie ich zmniejsza ich pasek HP, niszczenie też; w zużytym sklepie nic przydatnego już nie ma), czy cokolwiek innego. Rzuty na powodzenie walki/budowania/kombinowania przedmiotów/przeszukiwania są wykonywane k10, gdzie 1 to epic fail, a 10 to critic. Nie ma jakiś ścisłych reguł, ani nawet współczynników: po prostu interpretuje wynik rzutu biorąc pod uwagę czynniki zewnętrze i ustawienie wielorybów w oceanie względem fengshui. Jeśli jakaś drużyna przez 10 minut od nadania obrazka nie da rozkazu, tura jej przepada, taki jestem zły. Całość wygląda więc tak:
-daję 1. obrazek
-przyjmuję 3 rozkazy (od każdego teamu)
-daję obrazek ze spełnionymi (bądź nie) rozkazami, czekam na następne i tak w kółko
NIE dajemy rozkazów: zboczonych, zabijających bohatera specjalnie, mega bezsensownych, za bardzo złożonych, zostawiających pionkom wolną wolę, edytowanych
nie piszemy "znajdź auto w samochodowym" tylko "szukaj w samochodowym" (nie ma też rozkazu: "szukaj auta", piszemy jedynie gdzie chcemy szukać, a nie co)
Przy wyrzuceniu 10 w przeszukiwaniu dostajemy jakiś epicki itemk (jak na razie to chyba brak, spalinowa, dodo, czy kosa były na 9), na 9 naprawdę dobry (piła łańcuchowa), ..., a na 1. jakiś żałosny (dętka, nóż do masła, czy coś takiego). Każdy sklep zawiera inne itemki, ale żeby móc wydobyć z niego epicka, musi mieć powyżej 50% HP! Inaczej na 10 będzie zwykły przedmiot.
ROZKAZY PISZEMY KOLOREM TEAMU!
W poprzednim odcinku: nasi dzielni pracownicy roznieśli w pyl 4 grupy zombie, nie ponosząc przy tym strat. Niestety, teraz wbiły się 4 regimenty moherów, które mają za zadanie niszczyć wszystkie przejawy satanizmu i zła (czyli praktycznie wszystko, łącznie z bohaterami, którzy mają ZUĄ AURĘ od samego Pana Ciemności i która nic nie daje). W każdym regimencie znajduje się babcia z radyjkiem, na samym środku. Utrzymuje ona morale grupy.
Ekwipunek:
Zielony: piła łańcuchowa (benzyna na 7 użyć), granat, dętka, zapałki
Niebieski: kosa, marne pety, wódka, Lego Armor (średnia zbroja doskonałej jakości), pusta butelka, łom, zapałki, ptak dodo (niebieski może mu wydać jakiś rozkaz i nie traci wtedy tury, ale każdy rozkaz kosztuje 1 porcję karmy, inaczej ptak nas nie słucha), 5 porcji karmy
Żółty: 5 noży do masła, garnek, granat perfumowy, zapałki, tabletki do zmywarki, duże kartonowe pudło a'la Snake z MGS, kilka zapalniczek
Ta biała plama na podłodze to rozlana wódka, grube czarne kreski to ściany, cienkie to obrysy pułek, fioletowe paski to hp półek/sklepów, te czarne kropki przez środek to są kasy, brązowe między nimi to barykada z palet.
Dodatek do reguł: lekka zbroja dodaje +1 lub +2 do rzutu na obronę (zależy od jakości), ale także -1 do rzutu na zręczność (czyli bieg na duży dystans, odskoki, przechodzenie przez barykady). Czyli N ma +2 do obrony, ale -1 do zręczności.
Sesja zaczyna się o 20:15, dopiero wtedy przyjmuje rozkazy! NIC POZA ROZKAZAMI W TYM TEMACIE NIE PISAĆ, JEŚLI JEDEN TEAM DA DWA ROZKAZY W JEDNEJ TURZE LICZY SIĘ WCZEŚNIEJSZY!